Mitä mieltä että äiti sairaslomalla vaikkei sairas ja lapsi hoidossa?
Äiti on siis raskaana ja jäi sairaslomalle ennen äitiyslomaa. Henkisen uupumuksen vuoksi. Fyysisesti jaksaa hyvin. Tämä äiti rilluttelee kaupugilla joka päivä, eikä merkkiäkään väsymyksestä tai muusta miksi sairaslomalla nyt yleensä ollaan. Lapsi 2.5v on täyttä päivää hoidossa. Ottaa niin päähän tollaset, jotka ei voi omia lapsiansa hoitaa. Eri asia jos on oikeasti sairaana!
Kommentit (16)
Kun jäin rajujen supistusten takia kotiin vk 23. Kaksi isompaa jatkoivat tarhassa. Olin vain lusmuileva ihminen joka ei haluu käydä töissä eikä hoitaa lapsiaan.
No muutamien suut menivät kiinni kun vauva meinas syntyiä vk 26+. Mutta ei sekään hiljentänyt kaikkia, arvosteltiin vain meidän elämää josta eivät nähtävästi tajunneet yhtään mitään.
Yritän itse toimia niin kun parhaaksi näen.
että henkinen väsymys/uupumus on sitä, että ihminen tarvitsee unta ja lepoa, siis fyysisesti. Sä olet varmaan myös sitä mieltä, että jos ei tule verta ei voi sattua? :-D
Itsekin veisin lapsen hoitoon ehdottomasti, jos minut olisi tuomittu vuodelepoon. Eihän siinä olisi vaihtoehtoja! Mutta jos sairasloma on sitä, että jaksaa juosta tuntikaupalla kaupungissa shoppailemassa ja tehdä suursiivouksia, eikö silloin pitäisi myös jaksaa hoitaa omaa lasta?? ap
Juoksetko kenties itse tän ihmisen perässä kaikki päivät kaupungilla vai mistä tiedät???
Jos sä olet sen kerran nähnyt vaatekaupassa niin se ei tod. oo kokoajan!!
Hanki ittelles elämä ja lakkaa KYTTÄÄMÄSTÄ toisia!!!
Eikö siis silloin juuri pitäis jaksaa hoitaa myös se lapsi? Vai onko oma lapsi niin kamala asia, että heti vaan pois silmistä kuin mahdollista? :(
Tämä ihminen on lähin ystäväni, jonka kanssa nähdään lähes päivittäin tai ainakin soitellaan. Eli tiedän. Hänellä on hyvin aikaa soitella ja nähdä kun ei ole lasta puntissa roikkumassa.
Ei edes lähin ystävä ole niin tärkeä että malttaisit täällä olla tuomitsematta hänen tekojaan. Hohhoijaa.
Vierailija:
Tämä ihminen on lähin ystäväni, jonka kanssa nähdään lähes päivittäin tai ainakin soitellaan. Eli tiedän. Hänellä on hyvin aikaa soitella ja nähdä kun ei ole lasta puntissa roikkumassa.
Meillä on lapsi 3,5v ja tekee 5-7h päivässä koska minä olen uupumuksen ja masennuksen ja kahden muun ikävämmän sairauden takia, jatkuvasti lääkärissä, labrassa, terapiassa ja jumpautettavana. Joten älä kuvittele tietäväsi mitään ihmisten asioista!
ps. minäkin käyn välillä kaupoissa kun lapsi on hoidossa, so what!?
Etenkin numero 13. Jos ei ole mitään sairautta, ei supisteluja, ei vaaraa ennenaikaisesta synnytyksestä, eikä mitään muutakaan perustetta miksi sairasloma on määrätty, miksi pitää viedä lapsi hoitoon?? Sairasloma määrättiin uupumuksen vuoksi, joka on nyt kuulemma voitettu kun työstressiä ei enää ole. Äiti on elämänsä kunnossa. Sitä ihmettelen. Enkö saa ihmetellä? Ihan turha tulla valittelemaan vaivoistanne, enkö jo sanonut että itsekin veisin lapsen hoitoon jos olisin kykenemätön sitä hoitamaan! Opetelkaa lukemaan.
Sai sairaslomaa uupumuksesta äitiysloman alkuun asti. Parani kuitenkin kuulemma jo muutamassa päivässä kun sai pari yötä nukkua. Jäi sairaslomalle jo kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa. Joten viikkokaupalla on aikaa rellestää ennen vauvan syntymää.
Et ole tosissas..
Mä olen myös sairaslomalla, ollut vuoden kohta jo. Lapset ovat päivisin päiväkodissa ja voi olla että käyn kaupungillakin. Näytän terveeltä, päällepäin ei sairautta vähemmän tutut edes huomaa. Mutta en pysty selviytymään työssä niin mielelläni kuin sitä tekisinkin. Ei ole kyse siitä että voimiani tässä säästellään vaan siitä että pahan fatiikin, näön ongelmien ja keskittymiskyvyn puutteen (kaikki saman sairauden syytä) ei ole just nyt vastuullista mennä just nyt töihin.
Jos on sairaslomalla, se ei tarkoita sitä että kotona ollaan neljän seinän sisällä ettei vaan tutut ja työkaverit näe.
Hän voisi varmasti paremmin ilman moista " ystävää" !
mulla tutulla just sama tilanne, paitsi että jäi sairaslomalle kun hänen mielestään raskaus on siihen hyvä syy. Sai loman kun valehteli hartiaseudun vaivoista ja myönsi siis tämän itse. Nyt lapsi hoidossa ja äitiliini hyppää ostosreissuilla satojenkin km päässä kun päivittäisiä työmatkoja (2km) ei pystynyt autossa istumaan, saatikka kävelemään/pyörailemään. Lapsi on vauvan syntyessä 2 kk kotona, sitten takaisin hoitoon ettei äiti vaan väsy lasten kanssa. Ja valittaa koko ajan näistä 2 kuukaudesta jotka tulee viettämään ihan kahden lapsen kanssa (eikä valittaessaan huomaa että olen jo vuoden ollut kotona kahden pienen lapsen kanssa pitkäaikaissairaana ja mies pääosin työmatkoilla, mutta jostain syystä pääsen kuulemma paljon helpommalla..)
Uskokaa jo, kyllä näitä lusmuilijoita on olemassa IHAN OIKEASTI vaikka teillä itsellänne olisi esimerkkinä ihan oikeasti rehellisiä tapauksia..
mutta ei käymään töissä eikä hoitaa lasta..
Mitäpä se heidän elämänsä sinulle kuuluu?