Uskallanko päästää miehen baariin, kun LA:aan vajaa kaksi viikkoa?
Kysymyksessä on siis kakkosraskaus ja ilmeisesti nopeampi synnytys.
Jos minulla ei kuitenkaan ole mitään synnytyksen käynnistymiseen viittaavaa oiretta esim. klo 22, uskallanko luottaa siihen, ettei mitään radikaalia tapahdukaan ennen aamua?
Lieviä supistuksia nyt on toki ollut jo pitkän aikaa...
Haluaisin kuitenkin miehen mukaan synnytykseen ja esikoiselle hoitoavun äidistäni joka tulee 3-4h ajomatkan päästä.
Kommentit (31)
haluaako mies baariin vaikka synnytys noin lähellä ?
sinäkö päätät pääseekö mies baariin vaiko ei ? onko sulla siellä mies vai teini ?
Itse kuitenkin toivoisin, että mieheni olisi selvä tuossa tilanteessa, ja kohtuullisen matkan päässä kotoa. Työn takia kyllä joutunut olemaan välillä kaukanakin ennen synnytystä, mutta onneksi päässyt aina mukaan.
Koskaan ei tiedä milloin alkaa tapahtua. Toivottavasti tämä ei ole provo.
Jokainen tavallaan, sinä itse tiedät miehesi tuntien tähän parhaan vastauksen.
Jos tämä on provo niin vähän samaa luokkaa kuin: Uskallanko laskea uroskoirani lauantaina irti, naapurissa on juoksuillaan oleva narttukoira.
Disaronno:
Koskaan ei tiedä milloin alkaa tapahtua. Toivottavasti tämä ei ole provo.
Jokainen tavallaan, sinä itse tiedät miehesi tuntien tähän parhaan vastauksen.Jos tämä on provo niin vähän samaa luokkaa kuin: Uskallanko laskea uroskoirani lauantaina irti, naapurissa on juoksuillaan oleva narttukoira.
Sori, mutta miten tähän liittyy se, miten hyvin tunnen mieheni? Ehkä muotoilin kysymyksen hieman epäselvästi, mutta tarkoitus oli, että löytyykö täältä kokemusta siitä, kuinka nopeasti kakkossynnytys mahtaa käynnistyä verrattuna ensimmäiseen synnytykseen. Onko siis kokemuksesta hyötyä; voinko yhden synnytyksen kokeneena luottaa tuntemukseeni siitä, että synnytys ei ole alkamassa?
Jos klo 22 ei tunnu, että syntyisi, niin aika huono onnea olisi, että kuitenkin sattuisi nakki sille illalle... Eikä se minusta tee miehestä huonoa vaikka menisikin, ei minun mieheni ainakaan mikään viinajuoppo ole, joten jos pari kaljaa ottaa kaverin kanssa ja kotiutuu yhden aikaan, niin maailma ei kaadu siihen.
Mielenkiinnosta muuten, oletteko siis ihan 2 vko päässä täysaikaisuudesta? :o) Itse odotan kaksosia ihan alussa (vko 10) & kovasti kaipaan näitä onnistumistarinoita, että pienokaiset on saatu kannettua kunnialla tarpeeksi vanhoiksi syntymään. :o) Eli suomennettuna: tämä maalaisjärkinen ihminen pelkää ennenaikaista synnytystä. :o)
meneekö hän baariin vetämään perseet olalle vai ottaako pari vai osaisiko olla bilettämässä ihan selvinpäin.
Esim lapsivesi tulee kun tulee, ja sitten on kiva päästä parin tunnin päästä tarkastettavaksi, varsinkin jos supisteleekin.
Ja supistuksetkin voi muutamassa tunnissa voimistua.
Mutta eikö miehesi voisi hieman hallita juomistaan? Pääseehän sitä taksillakin sairaalaan, jos ei ihan oksentele ja riehu.
Jos nyt ihan esimerkin omaisesti kerron omasta synnytyksestäni: koko päivänä ei supistuksia, käytiin kävelyllä, katsottiin leffa, mentiin ruokakauppaan tekemään isot ostokset, tultiin kotiin, laitettiin ruokaa, katseltiin telkkaria, surffasin netissä... kunnes yhtä äkkiä alkoi supparit ja tunnin päästä oltiin jo sairaalassa, 5cm auki...
Että ei sitä voi tietää.
;) Minun kaksoset syntyi käynnistyksellä vkolla 37+. Meinasivat haluta maailmaan viikolla 35 ja olin levossa. Sitten kun saivat " luvan" syntyä eivät halunneet ;)
Vierailija:
Noh, minä olen niin maalaisjärkinen ihminen, etten edes osaisi moista murehtia... Jos klo 22 ei tunnu, että syntyisi, niin aika huono onnea olisi, että kuitenkin sattuisi nakki sille illalle...
Kakkosesta ei ollut vielä klo 4 aamuyöllä hajuakaan, että aamu ysiltä on vauva sylissä.. Että siinä sitä " huonoa nakkia" sinulle. Synnytys voi käynnistyä koska vain.
Vierailija:
Kakkosesta ei ollut vielä klo 4 aamuyöllä hajuakaan, että aamu ysiltä on vauva sylissä.. Että siinä sitä " huonoa nakkia" sinulle. Synnytys voi käynnistyä koska vain.
edelleen sanon, ettei asia siihen kaadu. Soitto baariin miehelle ja kehoitus tilata taksi. Nyt mennään... Tosiaan, minun mieheni ei paljon paria kaljaa enempää juo, eli sen mitä moni mies juo kotosohvalla katsoessa salkkareita... Mutta ymmärrän kyllä, että toisille on tärkeämpää se, että mies on koko ajan siinä vieressä sen varalta, jos jotain tapahtuu. On sekin ihan ok, mutta ei maailma tähän toiseenkaan mahdollisuuteen kaadu. :o)
Ja kiitoksia kovasti tsempityksestä, 11? Hyvän ikäiseksi sinäkin olet pienokaisesi saanut. :o) Toivottavasti meillä käy yhtä hyvä tuuri.
ja mies lähti töihin ,ja klo 24 heräsin ja vauva syntykin klo 02 ja mies sitten yövuorosta juuri ehti synnytykseen tai ponnistukseen itseasiassa mukaan, eli voi tapahtua parissa tunnissa vaikka mitä
Vierailija:
edelleen sanon, ettei asia siihen kaadu. Soitto baariin miehelle ja kehoitus tilata taksi. Nyt mennään... Tosiaan, minun mieheni ei paljon paria kaljaa enempää juo, eli sen mitä moni mies juo kotosohvalla katsoessa salkkareita... Mutta ymmärrän kyllä, että toisille on tärkeämpää se, että mies on koko ajan siinä vieressä sen varalta, jos jotain tapahtuu. On sekin ihan ok, mutta ei maailma tähän toiseenkaan mahdollisuuteen kaadu. :o)
Haluan, että voin lähteä itse vaikka heti taksilla ja mies tulla perässä kunhan hoitaja saapuu.
Molemmat synnytykset käynnistyneet yöllä.
Minulla molemmat synnytykset menneet viikon yli LAsta ja kestäneetkin yli 12t molemmat.
Tai sais mennä autolla. Tietysti jos parilla kaljalla käy, niin ei se paha juttu ois. Mutta vaikee olis lähtee itte viemään lasta hoitoon, että pääsis synnyttään, jos toinen on baarissa.
Synnytys joko alkaa tai ei ala. Se joko on nopea tai sitten ei ole. Mihinkään kellonaikarajaan on turha luottaa, koska synnytys voi alkaa koska tahansa ja olla todellakin vaikka vain parin tunnin mittainen.
joo, tilanne meillä siis on sellainen, että jos synnytys todella etenisi noin nopeasti, niin kuin parilla teistä, niin saisin joka tapauksessa synnyttää yksinäni, koska emme saisi esikoiselle hoitajaa niin lyhyellä varoituksella. Olisi kiva, jos edes vähän nyt voisi jostain tietää, koska hälyyttää apua...
ap
Haluaako miehesi tosiaan riskeerata synnytykseen pääsemisen lähtemällä baariin?!? Ilmeisesti aikoisi siis juoda humalaan?!? Onko kovinkin keskenkasvuinen äijä, jos tuollaista haluaa noin lähellä laskettua aikaa?
Meillä oli miehen kanssa sanaton sopimus, että noin 1kk ennen laskettua aikaa ei juonut yhtä kaljaa enempää illassa, aina oli siis ajokunnossa. Niin ja ei siis normaalistikaan juo kuin max. 3 annosta illassa ja tuo on jo tosi harvinaista. Missään baareissa ei ole ikinä käynyt, ennen esikoisen synnytystä kävi kyllä ureilujoukkueensa saunaillassa. Mutta meni totta kai omalla autolla.