Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä syödään arkisin?

Vierailija
27.02.2008 |

Siis normaalina arkipäivänä. Meillä mies on ruennut arvostelemaan ruokaa päivittäin. Laitan perus kotiruokaa, mutta on kuulemma pahaa tai aina saman makuista. Meillä lapsi syö eri ruokaa kuin aikuiset (on vaikeasti allerginen). Valmistan siis aina kaksi eri ruokaa. Koitan tehdä terveellistä ja suht edullista. En jaksa tehdä joka päivä perunamuusia, eikä ole aina varaa sisäfileeseen. Kertokaa siis mitä teillä on syöty esim. tällä viikolla. Sovimme eilen, että mies tekee ruoat seuraavan viikon ajan. Olen kuitenkin päivän lapsen kanssa kotona joten minulla olisi ruoan laittoon enemmän aikaa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syöty maanantaina riisiä ja marinoiduista naudanlihasuikaleista tehtyä kastiketta. Ti oli broilerikiusausta. Tänään teen nakkikeiton, josta syödään myös huomenna. Viikonloppua en ole vielä suunnitellut, mutta tällaista nopeaa perusruokaa meillä syödään arkena.

Vierailija
2/6 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma lihamureketta ja perunamuusia

ti nakkikeittoa

ke spagettia ja pekonikastiketta

tänään keksin jonkun vuokaruoan simpukkapastasta jauhelihasta ja tomaattimurskasta.

Viikonloppuisin syödään sitten jotain " hienompaa" tai isotöisempää, paitsi jos halutaan päästä helpommalla niin jatketaan näillä kotiruoilla.

Hyvin on kaikille maistunut, myös miehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut tällä viikolla ma savulohisalaattia ja ti nakkikeittoa. Lounaaksi olen syönyt töissä kotoa pakkasesta mukaan otettua pinaattikeittoa ja linssikeittoa (resepti valion nettikeittokirjasta). Lounaaksi itselleni töihin kaivelen loppuviikoksikin pakastimen aarteita eli edellisten viikkojen jämiä annoksina.

Tänään syödään eilistä nakkikeittoa. Huomenna ajattelin tehdä joko lohikiusausta tai broilerkiusausta, johon tulee kerman tilalta Valion kolmen juuston ruokakermaa. Helppoa ja hyvää. Viikonloppuna ajattelin tehdä lihamureketta, perunamuusia ja suppilovahverokastiketta.

Minulla on usein hetkiä, jolloin tuntuu, etten keksi mitään uutta. Silloin lueskelen keittokirjoja ja selailen nettikeittokirjoja. Valion sivut on ehdoton suosikkini. Kokeile etsiä sieltä jotain uutta ja kivaa!

Vierailija
4/6 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma lounas: jauhelihakeitto, päivällinen: kanapasta

Ti lounas: jauhelihakeitto, päivällinen: kanan rintaleikkeet uunissa, riisi, kasvikset

Ke lounas: ravintolassa, päivällinen: makaronimuhennos, porkkanaraaste, kasvikset

To mennään mummolaan

Pe lounas: nuotiolla makkaraa :) päivällinen: naudan paisti uunissa, punaviinikastike, valkosipuliperunat, höyrytetyt kasvikset, salaatti.

La lounas: uunilohi, peruna-porkkanamuusi, salaatti, päivällinen: itse tehty pizza, salaatti.

Su lounas: italialaiset lihapullat tomaattikastikkeessa, spaghetti, salaatti, päivällinen: mannapuuro, keitetyt kanamunat, juurespalat.

Tässä siis joko jo toteutunut tai suunnittelilla oleva ruokalista viikoksi. Viikonloppuisin panostetaan enemmän, arkena ihan perusmeininkiä.

Vierailija
5/6 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa näyttää ruoat olevan kuin meilläkin. Mielenkiinnolla odotan mitä mies aikoo pöytään taikoa :) Ei varmaan jaksa laittaa ruokaa viikkoakaan. Jospa valitus kuitenkin loppuis edes hetkeksi.

t. ap

Vierailija
6/6 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voithan vaikka pyytää, että miehesi tekee esim. 6 viikon ruokalistan, jonka mukaan sinun on helppo sitten laittaa ruuat valmiiksi. Luulen, ettei mies pahemmin tule ajatelleeksi sitä, että ruuan pitää olla monipuolista ja kuitenkin melko helppotekoista arkena.