Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö kaikki lapsilleen kaverisynttäreitä??

Vierailija
27.02.2008 |

Meillä poika täyttää 5 vuotta ja tähän asti olemme kutsuneet vain lähisuksulaiset ja kummit. Poika ei osaa edes ruinata esim. päiväkotikavereita. Tuntuu silti, että hyvin monet muut juhlivat tyyliin kaksipäiväisesti tms. Olen ajatellut aloittaa kaverisynttärit ehkä eskari-iässä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mummoiltahan sitä huomiota ja ihailua vasta saakin :)



-24

Vierailija
22/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tajuttomammat synttärit, sitä suositumpi lapsi. Joistain synttäreistä jotka ovat olleet erityisen hienot - puhutaan vieläkin. Jotkut 4 kaveria kotona synttärit on ihan passee. (enkä todellakaan itse osallistu tähän kastijärjestelmään)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei makeaa mahan täydeltä?

Vierailija
24/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perheen vapaa-ajan, niin sit kohteliaasti kieltäytyy. Meillä kolme lasta ja kaverisynttäreitä usein, mutta jos on joku matka tai erikoisempia vieraita tulossa tms., niin sillon lapset ei mee.



Jos tavallinen viikonloppu, niin kyllä me pystytään orginisoimaan sitä

perheohjelmaamme niin, että yksi tai kaksi lapsista käy synttärijuhlissa. Toki siitä on vanhemmille " vaivaa" , kun kuskaa aikataulujen mukaan. Mutta lapsista nyt yleensä tuppaa olemaan " vaivaa" . Toi synttärikuskailu on yksi niistä kivoista " vaivoista" .

Vierailija
25/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vanhemmatkin käy kahvilla ja on kiva kun tunnemme kaikki toisemme ja puhumme tarhan asioista.

Vierailija
26/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö joku mahdollinen tarhakavereiden ihailu todella niin autuaaksi että sitä pitää vasiten yrittää hankkia synttärimuodossa, vaikka lapsi ei ole kaverisynttäreitä kaivannut?



-24

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin muutenkin aloitetaan nuo kaverisynttärit tuossa eskari-iän paikkeilla (useimmiten siis, poikkeuksiakin löytyy)



Kyllä niitä ehtii sitten vielä pitämään aivan tuskaksi asti. Miksi tuputtaa niitä lapselle jos ei itse sellaisia kaipaa?

Vierailija
28/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ikää: tyttö kohta 5v., tyttö 3v. ja poika 1v.



Esikoistyttö haluaa pitää nyt vasta 5v. kaverisynttärit. Aikasemmin ei halunnut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias tai eskari-ikäinen alkaa ehkä jo kaivata kaverisynttäreitä, varsinkin jos on saanut kutsuja muiden synttäreille. 3-vuotias taas ei vielä ole muodostanut sellaisia kaverisuhteita, että synttärit kannattaisi pitää (ja eivät taitaisi jäädäkään ilman vanhempia...).

Vierailija
30/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viimeiset kotona järjestetyt synttärit on sitten 10-vuotiaana. Sen jälkeen on aina saanut parin kaverin kanssa mennä syömään ja leffaaan, minä biffaan!



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei olla voitu vielä järjestää kaverisynttäreitä. Eikä voida nyt 4v-synttäreitä järjestää kaverisynttäreinä, kun lapsella ei ole semmoisia kavereita, joita voisi kutsua. Minulla olisi vaikka millaisia ideoita ja energiaa pitää kunnon lastenjuhlat, mutta ei voi, koska ei ole ketä kutsua.

Lapsi siis saa taas vain perhe/sukulaissynttärit.

Sitten kouluiässä, kun lapsella on luokkakavereita, aion pitää jättipippaloita :)

Vierailija
32/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen äitit/isät lapsineen synttäreillä. Mietin kun tytär täyttää syksyllä 4, että voisiko kutsua jo tarhakaverit ilman vanhempiaan? Tuntuu hassulta, että äitit ois mukana kun en tunne edes niitä...Vai miten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/33 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on synttärit! Sittenpähän tuntee pian kaikki.