että toi Lola kehtaa :D
Kommentit (40)
Täällä kaikki eskariryhmät on tuonkokoisia. Olin laittamassa sen takia lasta seurakunnan kerhoon vielä vuodeksi - siellä on 8 lasta - mutta kerho lopetettiin. Joten ei jäänyt paljon vaihtoehtoja.
Itse olen juossut lapsen kanssa lääkärissä n 30 kertaa oksentelujen takia. Ja lapsi on joka kerta tosi kipeä, mutta lääkärit eivät keksi syytä oksenteluihin. Lapsen kärsimystä on kauheaa katsella, kun ei voi mitään tehdä
Mun 2 vuotiaalla pojalla on aivan sama ongelma ja on viime syyskuusta sairastanut: 5 keuhkoputken tulehdusta, rotaviruksen (2 viikkoa), 2 angiinaa ja keuhkokuumeen. Joten voitte kuvitella et olen kotona enkä palaa töihin ainakaan 5 vuoteen vaikka meille ei ole lapsia lisää tulossa. Irtisanouduin kun olin ollut 6kk aikana töissä 2 viikkoa. Meillä tutkitaan myös tuota immuniteettia joka on kuulemma pojallani normaali. Astma lääkettä joudun antamaan joskus öisin jopa 4h välein joten yöunista ei voi puhua ja minulla on 2 lasta.
syynä olivat äidin silikonit. On varmaan silikonit kehittyneet sen verran ettei tuollaista enää tapahdu, mutta silti tuli ekana mieleen.
Silti mautonta Lolalta viedä asia julkisuuteen. Nythän seurapiiritoimittaja Tainola merkkaa kalenteriinsa koska lisätutkimustulokset ym selviää ja soittaa sitten Lolalle ja näin saamme taas seurata sairauskertomusta vaihe vaiheelta.
tosin tämän takia en voi mennä takaisin työelämään vaan joudun hoitamaan poikaani kotona. Lääkärin mukaan hoidossa oleminen pahentaisi tilannetta jo ennestään. Lääkäri suositteli et hoitasin poikaa kotona ainakin kouluikään asti. Tarkoittaa et olen kotona vielä noin 4v, tulee sit 10v kotiäitiyttä täyteen. Joskus tuntuu vaan kurjalta kun joutuu olemaan esim 1kk täysin sisällä lapsen kanssa tai just jos ei saa nukuttua 2 viikkoon kuin 4h pätkissä. No onneksi silloin jää myös mieheni sairaslomalle et saan ainakin päivällä nukuttua.
nuorempi on astmalapsi. Astma on ärhäkkää laatua. Kun kohtaus on juuri ollut, on flunssaa tms. meillä annetaan lääkettä kahden tunnin välein. Välillä tulee niitä kökötysvaiheita, jolloin pitää pysyä sisällä.
Lapsi on joo kotihoidossa, mutta meillä on hoitaja kotona. Me ollaan ihan normaalisti töissä ja mies on myös matkoilla paljon. Aina kun lapsi on terveempi, käy kerhossa ja harrastuksissa. En todellakaan halua hänen mökkeytyvän äidin kanssa kotiin kouluun asti.
Ei astma tarvitse sentään invalidisoida koko perheen elämää... Se on sairaus, jonka kanssa voi elää ihan normaalisti.
Meillä on lapsella juuri aloitettu lääkitys ja jännityksellä odotetaan miten se toimii. Aiemmin jouduttiin sairaalaan joka nuhan yhteydessä ... Jos sama jatkuu niin sitten on pakko kokeilla muita lääkityksiä. Ei me voida kotona olla koko ajan!!
Mukana on aina adrenaliini piikki ja meillä on viety tosi usein ambulanssilla sairaalaan happinaamari kasvoilla. Kyllä me voidaan tosia lapsia tavata ja olla ulkona useinkin ihan normaalisti. Lääkäri suosittelee kotihoitoa koska lapsi nappaa kaikki pöpöt. Tämän takia myös vanhempi lapsi 5v on kotona.
Siksi meillä onkin hoitaja siellä kotona. Sen lisäksi on sitten kerho. Hoitaja ei maksa kuin muutaman kympin kuussa lisää kuin mitä kaksi päivähoitopaikkaa maksaisi.
42
Tila on vakava, normaalit taudit sairastetaan usein niin rajusti että vievät sairaalaan. Läheltä piti tilanteita on yksi, suonensisäinen antibioottikin on hänelle usein liian hidas keino.
En tiedä onko tuo " vakava" sairaus toimittajan vai Lolan suusta. Yleisesti tätä tilaa ei varmaan pidetä vakavana, mutta itse yhden yön sairaalassa rukoilleena pidän itse tilaa sellaisena. Toisaalta olen sairaalassa ollessani nähnyt kyllä paljon kurjempiakin ja " ulospäin" en puhu koskaan, että lapsellani on VAKAVA sairaus, puhun vaan tilasta.
Kiitos, kun kerroit kokemuksestasi, jaksamista teille!
Vakavaksi itse ajattele syövät, verisairaudet ja kaikki ns. perussairaudet, joihin ei ole tulossa helpotusta, vaan kestävät koko eliniän.
Useamman lapsen äitinä tiedän, että pieni lapsi voi saada kaikki pöpöt, mutta iän karttuessa tilanne helpottaa. Meillä tänä talvena oltu koko ajan kipeänä, kahden viikon välein uusi flunssa, joka vienyt 1,5 vuotiaan nuorimmaisen sairaalaan monesti. Yökaudet olen joutunut valvomaan hengitystä ja antamaan astmalääkkeitä, mutta silti en ajattele häntä VAKAVAsti sairaana. Lasta hoitavan lääkärin mukaan suurin osa infektioastmoista häviää iän myötä ja vaikka ei häviäisikään, astma pysyy lääkkeillä kurissa eikä heikkennä elämänlaatua, kuten joku vakava sairaus.
Räksyttäviä rakkikoiria koko porukka... Minä minä minä minä ja vitut muista!
Jos MINUT on jätetty loppuraskaudessa toisen naisen takia, kukaan muu ei ole oikeasti voinut kärsiä erostaan aivan saatanasti. Jos MINUN lapsellani on astma, kellään ei ole jumlauta oikeutta valittaa lapsensa flunssakierteestä. Jos MINUN lapsellani on syöpä, vaietkoot muut omien lastensa sairauksista iäksi!
Sitä ei tiedetä, sen kanssa vaan synnytään. Esim. meillä suvussa ei kellään muulla ole ollut.
t. sen igg immuunivajeisen äiti
kuin Lolan lapsella olevat.