Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Lääkäri ja opettaja halutuimmat puolisot"

Vierailija
26.02.2008 |

Näin luin HS:n verkkosivuilta juuri. Lääkärin ymmärrän, mutta miksi ihmeessä opettaja? Pienet tulot, stressaava työ. No ehkä niiden lomien takia sitten, onhan se kiva että edes puolisolla on koko kesä lomaa =)

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on tullut nähtyä opettajien tapaa tehdä työtä, että sanoisin suurimman osan kyllä panostavan opetuksen suunnitteluun ja oppituntien rakentamiseen yms. niin paljon " omaa aikaa" että työmäärä menee kyllä reippaasti yli pakollisen ja hyvä jos normaali 40 tunnin työviikko siihen edes riittää.

Vierailija
82/87 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on, jonkun on oltava paras.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin miehet karkaavat opetushommista parempipalkkaisiin ja arvostetumpiin hommiin.

Itse tein aikanaan opiskeluaikoina erilaisia sijaisuuksia, ja lisäksi omassa lapsuudenkodissani sain seurata opettajan arkea läheltä. Todellakaan ei ainakaan aineenopettajien kohdalla tule palkka helpolla, etenkään uran alkuvaiheissa. Vähintään saman tai huomattavasti paremman palkan saa esim. viestintätehtävissä yksityissektorilla, joissa itse työskentelen.

En tosiaan suosittele niitä pedagogisia opintoja rahanahneille, menkää ennemmin opiskelemaan vaikka markkinointia tai it-alaa!

Vierailija
84/87 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti open palkka näyttää hyvältä, jos sitä vertaa esim. kaupan kassan palkkaan, mutta vertailussa muihin akateemisiin opettajat, etenkin luokanopettajat, todellakin ovat aivan häntäpäässä. Todella moni akateeminen (itsekin) tienaa huomattavasti paremmin ihan leppoisissa hommissa yritysmaailmassa. Eikä ole vastuuta toisten lapsista ja heidän kehityksestään.

Vierailija
85/87 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lehtorina aikuislukiossa. Päivät lyhyitä. Kesäloma alkaa toukokuun puolessavälissä ja loppuu syyskuun alussa. Kaikki muutkin loman pisimmällä kaavalla.

Palkka kaikkineen noin 3500 kuukaudessa. Stressistä kärsin max hetken ylppäreiden aikana - tosin harvemmin silloinkaan. Viimeksi vain, koska olin väsynyt ja raskaana.

Ei kaikki opet ole duunissa siinä Helsingin pahainmaineisimman lähiön yläkoulussa. Tätä duunia ennen olin työväenopistossa - ei stressiä silloinkaan.

Vierailija
86/87 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-35 tuntia. Opetusvelvollisuus täyttyy.

Vierailija
87/87 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi aina niputtaa opettajia samaan luokkaan. Opettajia on peruskoulun lisäksi ainakin lukioissa, amiksissa, ammattikorkeissa, yliopistoissa, työväenopistoissa, yksityisissä oppilaitoksissa yms. instituuteissa. Itse olen ollut opettaja monissa eri paikoissa yli 10 vuotta, enkä koskaan peruskoulussa.

En koe työtäni stressaavaksi ja palkkaanikin olen ihan tyytyväinen. Pidän myös työstäni erittäin paljon.