" Lääkäri ja opettaja halutuimmat puolisot"
Näin luin HS:n verkkosivuilta juuri. Lääkärin ymmärrän, mutta miksi ihmeessä opettaja? Pienet tulot, stressaava työ. No ehkä niiden lomien takia sitten, onhan se kiva että edes puolisolla on koko kesä lomaa =)
Kommentit (87)
ystävälläsi on ylimääräisiä, kalliimpia, ekstratunteja.
Vierailija:
Palkka on hänellä hyvä, on itsekin sanonut niin.
Eli menee töihin kotoa suoraan ekalle tunnille ja kun vika tunti päättyy lähtee kotiin? Ja siinä on päivän työt tehty?
Mä vähän epäilen että olet saanut hiukan väärän kuvan ystäväsi töistä...
Koululla vietän tasan tarkalleen tuon 26 tuntia per viikko.
Erityisopettaja
Siksi ei haittaa, vaikka palkka ei päätä huimaakaan. Ja kuten aiemmin sanoin, nämä ovat valintakysymyksiä.
Siksihän miehet eivät enää ole vuosiin hakeutuneet opettajakoulutukseen. Kaikki halukkaat vaan pääsykokeisiin, sinne on tosi vaikea päästä (eritysesti asenteella pitkät lomat ja lyhyet päivät), mutta ei muuta kuin keväällä pääsykokeisiin! Ja työaika ei ole todellisuudesa kenelläkään tuo opetusvelvollisuus, se kertoo pidettävät tunnit. Jos joku kuvittelee, että tunnit mennään pitämään opettajanoppaan kanssa ja kun oppilaat lähtevät kotiin, niin opekin häipyy,niin väärässä on. Voit muuten kokeilla hakeutua opettajan sijaiseksi... Hyvän palkan saa, kun on alle viikon sijaisena, palkka tulee silloin tuntipalkkana.
t.luokanopeopiskelija.
Aina mahtuu luusereita joukkoon - onneksi teitä on aika vähän.
Eikö nykyaikana mennä rakkauden vuoksi naimisiin eikä järkiperustein?
Minä ainakin rakastuin mieheni silmiin ja hän minun. Sillä ei ollut enää mitään merkitystä siinä vaiheessa mikä hänen ammattinsa oli ja mikä minun. Toki järkevämpiä ihmisiä on olemassa kuin me, mutta veikkaan silti, että rakkaus ei katso ammattia ja kukkaroa, tai jos katsoo niin se ei ole oikeaa rakkautta.
Terv. opettaja ja insinööri
Kaikki oppilaani ovat muuten nostaneet numeroitaan, ja opetustyötä on minulla takana 10 vuotta. Esimieheni on myös erittäin tyytyväinen.
Enkä olisi saanut sanoa, että palkkani on hyvä ja vietän koululla aikaa 26 tuntia?
Erityisopettaja
Vierailija:
Koululla vietän tasan tarkalleen tuon 26 tuntia per viikko.
Erityisopettaja
siis ei kai tässä se ole pointti missä niitä töitä tehdään vaan että niitä tosiaan tehdään enemmän kuin se opetusvalvollisuustuntimäärä.
Tunteja on viikossa 25. Kotona teen huolellista tuntien suunnittelutyötä.
jos kirjoitat av-palstalle noin että en ole siellä koululla kuin 26 h, av-mammat vetää johtopäätöksen että teet töitä tasan 26 h/vk.
Miksi on vaikea myöntää, että opettajilla on lyhyemmät työpäivät, väänteli sitä miten päin vaan?
Luokanopettaja
t. open vaimo, jonka mies on harvoin kotona ennen klo 16
Koulusi i noudata lakia, jos teillä on noin harvoin kokouksia!!!! Kokoukset KUULUVAT koulun toimintaan. Missäpäin Suomea koulusi sijaitsee?
Kokouksia kun ei pidetä noin harvoin.
tuskin hänenkään kannattaa ne tuntinsa ilman suunnittelua mennä pitämään.