" Lääkäri ja opettaja halutuimmat puolisot"
Näin luin HS:n verkkosivuilta juuri. Lääkärin ymmärrän, mutta miksi ihmeessä opettaja? Pienet tulot, stressaava työ. No ehkä niiden lomien takia sitten, onhan se kiva että edes puolisolla on koko kesä lomaa =)
Kommentit (87)
Kantaa kaikki pöpöt töistä kotiin.
t. opettaja
eniten haukkuja ja nälvimistä - erityisesti täällä av:lla.
Mies on kotona aina kun koululaisilla on lomaa, koskaan ei tartte tehdä mitään erityisjärjestelyjä pienten koululaisten lomien ajaksi. Ei myöskään jouduta olemaan lomalla eri aikaan.
Lisäksi open työpäivät eivät ole mitenkään pitkiä, mikä on kiva sekä silloin kun olen kotona että silloin kun olen töissä. Minulla ei ole koskaan kiire hakemaan lapsia hoidosta.
Ei sitten taida olla pätevä? Luokanopettajan opetusVELVOLLISUUS on 24 tuntia viikossa ja se on minimi.
T: ekan luokan ope
Vanhemmathan esimerkiksi aina hoitavat lastensa asiat aikavälillä 08.00-12.00?
Vierailija:
Kantaa kaikki pöpöt töistä kotiin.t. opettaja
No eikä kanna! Mieheni ei ole oikeastaan koskaan sairas, ehkäpä vastustuskyky pikemminkin paranee lääkärin töissä.
Vierailija:
Ei sitten taida olla pätevä? Luokanopettajan opetusVELVOLLISUUS on 24 tuntia viikossa ja se on minimi.T: ekan luokan ope
Tai sitten palomiehet tai nuoriso-ohjaajat.
Olet varmasti avustanut ekalla luokalla ja ekaluokkalaisten viikkotuntimäärä on 20-22....mutta sen opettajan täytyy tehdä 24 tuntia viikossa - eli opettaa sitten 2 tuntia esim. musiikkia jollekin toiselle luokalle, tai liikuntaa tai jotakin.
T: pätevä ekaluokan ope
Jos haluatte " helpon" opettajan ammatin, opiskelkaa se.
t. ope
Haluatko luokanopettajaksi?
Työtehtävät
Luokanopettaja opettaa perusopetuksen 1.-6. luokan oppilaita. Pääsääntöisesti luokanopettaja opettaa omaa luokkaansa ja kaikkia opetettavia aineita (suomen kieli ja kirjallisuus, historia, uskonto tai elämänkatsomustieto, matematiikka, biologia, maantieto, liikunta, kuvataide, musiikki, käsityö, kansalaistaito ja ympäristöoppi). Luokanopettajan työhön kuuluu oppilaiden kasvattaminen sekä koulun ja kodin välinen yhteistyö. Viikoittainen opetusvelvollisuus on 24 tuntia. Luokanopettajat voivat antaa myös esiopetusta.
Avustajan työtunnit ovat erilaiset kuin luokanopettajan - samoin koulutus.
Opettajan OPETUSvelvollisuus voi olla 17, 24... jotakin sellaista. Se on siis sitä aikaa, kun ope on tunnilla oppilaiden kanssa. Aika-ajoin tuon määrän voi tuplata. Työhän kas kuuluu muutakin kuin se opetus sillä hetkellä kun on oppilaat, jos vähän mietitte tiedätte kyllä mitä.
ja opettajan OPETUSvelvollisuus on 24 tuntia, mutta onhan joka koulussa opettajankokouksia, yhteistä suunnittelua ja vanhempainiltoja ja -vartteja joihin on pakko osallistua. Ja kuinka moni vanhemmista toivoo, että opettaja menee joka kerta etukäteen valmistautumatta tunnille ja vetää sen lonkalta, joten menisikö siihen suunnitteluunkin hiukan aikaa? Itse olen ollut opettaja kohta 20 vuotta ja saan toki bruttona jo jonkun verran yli sen kahden tonnin, kaikkine monine lisineen.
Olemme tehneet surkeaa työtä. Huomaatteko, kun peruskoulun on läpäissyt ihmisiä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa eivätkä myöskään osaa ajatella itse.
T. Ope myös
Palkka on hänellä hyvä, on itsekin sanonut niin.
huuomorintajuttomia ja luulevat olevansa Jumalasta seuraavia.
Akateeminen
Se joustavuus auttaa suunnattomasti lapsiperheessä. Esimerkiksi minä pystyn lähes aina poistumaan koululta pian opetuksen lopetettuani. Ehkä kerran viikossa joudun olemaan pidempään. Auttaa todella paljon, kun itselläkin pieniä koululaisia. Voin tehdä muut työt kotona omassa työhuoneessani ja lasten ei tarvitse mennä iltapäiväkerhoon, vaan voivat tulla koulusta suoraan kotiin, voin tehdä heille välipalan ja syödäkin sen heidän kanssaan ja senkin jälkeen olen paikalla ja saatavilla, vaikka työtä teenkin.
Vierailija:
t open vaimo
Vierailija: