Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa tämä ikuinen rahan puute, en jaksa enää! Muita??

26.02.2008 |

Olen ollut vuosikausia kotona hoitamassa lapsia (kolme kappaletta on tullut saatua) ja nyt kun vihdoin töihinpaluu alkaa häämöttää niin

menee ihan tasan hermo tähän ikuiseen sentinvenytykseen!

En jaksaisi enää yhtään miettiä joka ikistä ostosta olipa se itselle tai lapsille. Tähän asti on pitänyt miettiä budjettia tarkoin että mitä voi ostaa ja mitä ei ja tarjouksia metsästää. Nyt en millään enää jaksaisi. :(

Tekisi mieli mennä kauppoihin ja ostaa ihan mitä mieli tekee, kaikkia ihania kevätjuttuja lapsille ja jotain itsellekin! Ihan miettimättä mitä se maksaa.

Olenkin vetänyt tilini tehokkaasti nollille joulukuusta alkaen joka kuukausi niin, että viimeinen viikko on mennyt suunnilleen tili nollilla. Onneksi mies ostaa ruuat niin ei tarvi sitä miettiä. Mutta tähän mennessä mulla on aina jäänyt hoitovapaarahasta joka kuukausi yli vähän rahaa (mikä on tosiaan tarpeen, kun pitää lainaakin lyhentää), mutta nyt menee ihan nollille jo viikkoa ennen kuin tulee lisää rahaa.

Onko kohtalotovereita?? Jonkun ostosmanian kourissa tässä olen ja itsehillintä on vaikeaa. Haaveilen vaan ensi syksystä, kun mulla on enemmän rahaa käytössä eikä tarvi joka ikistä asiaa miettiä niin tarkkaan että ostanko vai enkö. Vielä pitäisi jaksaa tämä kevät ja kesä hillitä itseään, mutta EI YHTÄÄN HUVITA!!! :(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen ollut kotona hoitamassa lapsia useamman vuoden ja kieltämättä välillä ärsytti juuri se, että ei juuri ollut varaa ostella ihan vaan tunteen perusteella vaan jokainen hankinta oli harkittu ja mietitty. Silloin tuntui siltä, että olisi kiva joskus lähteä shoppailemaan niin, että voi ostaa mitä mieli tekee. Nyt taas kun on palannut töihin ja rahaa olisi käytettävissä enemmän, niin ei edes tee mieli shoppailla samalla tavalla. Ei ole aikaa kierrellä kaupoissa, viikonloppuisin ja iltaisin touhuaa mieluummin lasten kanssa kaikkea muuta kuin kiertelee kaupungilla. Itsekin ajattelin alkuun, että kun taas alkaa saada palkkaa, niin tulee varmaan osteltua enemmän mutta näin ei ole käynyt. Ja kun on tottunut pitkään tulemaan toimeen pienellä, niin en oikein vieläkään osaa tehdä ns. heräteostoksia, ainakaan mitään hinnakkaampia vaan aina tulee mietittyä, että tarvitaanko tätä todella.

Vierailija
22/37 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tuosta lastenvaatteiden lahjoittamisesta.Meillä jää paljon pieneksi sellaista vaatetta, jota en viitsi myydä mutta en toisaalta viitsisi ihan UFF:illekaan laittaa.Paitoja, joissa on huomaamaton tahra tai hieman pesunukkaa tai housuja jotka paikattu.Ei siis mitään lumppua mutta ei uuttakaan.

Mielelläni antaisin tällaiset vaatteet sellaisille, jotka oikeasti niitä tarvitsevat mutta sepä ei olekaan helppoa. Itse en edes rahaa ottaisi mutta kun pari kertaa olen näitä vaatteita lahjoittanut (joukossa uusiakin!) niin hetken perästä olen löytänyt ne huuto.netistä.Sinällään kukin tehköön mitä haluaa mutta tuntuu kurjalta kun luulee antavansa vaatteita niitä oikeasti tarvitsevalle ja lopputulos on se, että niitä myydään voitolla huuto.netissä.Tulee vähän sellainen olo, että on vain hyväksikäytetty.

Huom!Tällä ei siis ole mitään tekemistä keskustelun aloittajan kanssa mutta juolahti vain mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka molemmat olemme töissä silti rahat ei riitä shoppailuun. Rahaa ei myöskään mene viihteeseen eikä muuhun turhaan. Nyt varsinkin kun tyttö on prinsessa iässä niin kaupoissa olisi kaikkea kivaa tarjolla. Mutta useimmiten on tyydyttävä H&M:n valikoimiin tai vastaavan. Samoin alet tulee tarkasti käytyä läpi.

Vierailija
24/37 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä yrittänyt etsiä keväthaalaria 1 vuotiaalle tytölleni ja tästä syystä lueskellut useita aiheeseen liittyviä aloituksia. Tosiaankin tulee ihan paniikki, että pitääkö minunkin tilata just nyt joku huippukallis puku ja tietty netin kautta... ja visakin pitäis olla...! Mutta sitten yritän pitää jalat maassa ja järjen päässä ja miettiä meidän tarpeita ja olosuhteita. Rahaa ei tosiaankaan ole liikaa, itse olen sairauslomalla/hoitovapaalla (2 lasta) ja mies toistaiseksi työttömänä. Ostan lähes kaikki lastenvaatteet kirppareilta, toki lapset saa joitain vaatteita lahjaksi ihan uutenakin. Ulkoiluvaatteisiin yritän kuitenkin säästää rahaa, jotta saisin uuden tai vähän käytetyn.

Laitan kaikki ruoat alusta asti itse ja leivon paljon, myös leipää. harrastuksina kaikkea " ilmaista" , mitä nyt pieni paikkakunta voi tarjota. Mutta en silti ole tyytymätön tilanteeseemme, sillä tulemme ihan hyvin toimeen, vähine menoinemme. Kaikki omat menot (parturi, vaatteet, kometiikka, harrastukset) olen laittanut minimiin.

Olisihan se tietysti ihan kiva joskus ostaa rakkaille lapsilleen jotain ihanaa jostain erikoisliikkeestä. Onneksi kaupat on meistä kaukana, niin ei tule pahamieli....

Mutta joku tuossa aikaisemmin kirjoitti, että on lahjoitellut joitain vaatteita. Niin itse kyllä ottaisin mielelläni vastaan 1- ja 2-v tytöille 80-98 cm vaatteita ihan arkikäyttöön...

Maaria

Vierailija
25/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin voi sanoa, että meillä olisi vähän vaatteita, ulkovaatteita on varmaan keskivertoa enemmän (joka säähän ja lähtöön), mutta joukkohysteria jonkun Ticketin haalarin tai outletpuvun perässä, lähinnä hymyilyttää. Ei saa hamstraamaan. Ostan, jos tarvitaan. En siksi, että nyt saa halvalla ja kaikki muutkin on innostuneet.

Vierailija
26/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 lasta, molemmista olen saanut minimiäitiysrahat, ja ammattiini valmistuin lasten välissä. Ylempi korkeakoulututkinto alkaa ensi syksystä tuottaa rahaa, ihan tavallisesti, ei mitenkään paljon, mutta kyllä tämä kituuttaminen ärsyttää. Toisaalta, kävin lasten kanssa päiväkodeissa tutustumassa ja kas kun tuli olo, että pitäisikö sittenkin vielä olla kotona, että lapset saisivat vielä vähän kasvaa, varsinkin tuo pienempi. Että ehkä voisin vielä nipistää vähän.

Pienempi käyttää kaikki isomman ulkovaatteet kokoon 92cm saakka, vaikka on tyttö (mutta näin päin se taitaa paremmin toimiakin). Myös sisävaatteista varmaan 70% säästin, ja kaikkia käytetään, ainakin kotona. Kylään sitten laitan tytölle mekon tai muuta kivaa tyttömäistä. Jos rahaa liikenee, niin lisäksi sitten hänelle hankitaan tyttömäisiä vaatteita. Tätä olen tehnyt hiukan enemmän kuin suunnittelin, mutta kun lapsia ei enää varmaan tule, niin suon itselleni niitä H&M- ja Lindex-löytöjä, joiden hinta ei ole mahdottoman kova.

Minäkin seuraan tätä palstaa, mutta meillä ei ole ollut yhtään Ticketiä eikä Reimateciä eikä taida tullakaan. Olen ollut niin tyytyväinen halvempiinkin merkkeihin, ettei ole tarvetta kokeilla.

Koska nautin lasteni pukemisesta, niin suuntaan shoppailuintoni halvempiin merkkeihin, yhdistelen kirpparilöytöjä ja hankin sitten parit kivat halvat/keskihintaiset asusteet ulkoilupukuihin. Tänään viimeksi shoppailin, mutta se tapahtui CM:ssa, josta poika sai mieleisensä värisen tarjousLassiehaalarin sekä siihen sopivat saman merkin rukkaset ja pipon. Nätti, sointuva kokonaisuus, hintaa sille tuli kaikkineen 45e. Hyödynnän mieluusti nämä kanta-asiakastarjoukset - vaikka välillä tekisi ap:n tavoin vain ottaa tangoilta ne, mitkä ihan oikeasti haluaa eikä kytätä, josko niitä sitten jäisi sinne loppualeen.

Ehkäpä elämä on aika hyvin, kun näitä ehtii miettiä ;-)

Vierailija
27/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyen Veeruskan aiheeseen; itse lahjoitin tänä syksynä nipun vaatteita, jotka eivät menneet kaupaksi, koska merkit olivat suomessa tuntemattomia. Ostaja oli oikein mukava ja tyytyväinen. Ja töissä. Tittelin mukaan vielä aika hyvin palkatuissa hommissa. Eli minä hoitovapaalainen lahjoitin ne työssä käyvälle. Tosin enpä missään vaiheessa kysellytkään tulotason perään ;) Halusin vain lahjoittaa jollekin, joka tarvitsee ja hän tarvitsi (vaikka kaikista ilmoittautuneista hän olisi voinut ne ostaakin). Ehkä kaikki eivät ajattele lahjoittamista ja vastaanottamista samalla tavalla. Itse en kehtaisi ottaa ilmaiseksi tuntemattomalta tavaraa, vaikka olenkin hoitovapaalla, eikä rahaa ole liikaa. No, nytkin olisi pieni nippu lahjoitettavaa, mutta ei ole tehnyt mieli lahjoitella. Pitäisi löytää lähistöltä joku, jolle viedä pieneksi jääneistä ne, joita ei enää voi tai jaksa myydä.

Vierailija
28/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaaaaltavat määrät ulkovaatteita ja niitä kahmitaan. Olen helpottunut siitä, että kun lapset kasvavat, voi vain todeta että niitä ei onneksi enää extroja paljon tarvita, nuoremmalle riittää korkeintaan yksi uusi ja siskolta peritty vanha ulkovaatesetti.

Finette:

En tosin voi sanoa, että meillä olisi vähän vaatteita, ulkovaatteita on varmaan keskivertoa enemmän (joka säähän ja lähtöön), mutta joukkohysteria jonkun Ticketin haalarin tai outletpuvun perässä, lähinnä hymyilyttää. Ei saa hamstraamaan. Ostan, jos tarvitaan. En siksi, että nyt saa halvalla ja kaikki muutkin on innostuneet.

Vierailija
29/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla sähköposti osoitetta niin voisin mielelläni pistää 92-98cm perusvaatetta tuosta eteenpäin postikulujen hinnalla kun eivät meidän juniorille (poika siis) oikein nuo punaisen sävyt tule käyttöön...

Vierailija
30/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella kiitoksella otan vaatteita vastaan.

Sähköpostiosoitteeni; maaria07@luukku.com

Maaria

Vierailija
31/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olemme molemmat työelämässä ja suhteellisen hyvin toimeentulevia niin vähän väliä tuntuu että olisi edes varaa ostaa lapsille kunnon vaatteita, jotka olisivat vielä keskenään sävysävyyn. Esimerkiksi tuo ticket villitys on " ankarasti" tarttumassa minuun vaikka varsin hyvin tiedän että lapsi voi hyvin halvemmissakin vaatteissa.

Vierailija
32/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin iski Ticket-kuume. Ostan yleensä ulkovaatteet alesta ja nämä olivatkin mukavaksi yllätykseksi halvempia kuin Reimat, joita ollaan ennen käytetty. Tosin huomasin, että olivat huimasti korottaneet hintoja viime vuodesta. Viime vuoden kuitissa luki tuolla 2-osaiselle fleecevuorelliselle välikausiasulle hintaa 61¿ ja nyt maksoi 78¿. Hirveä katekorotus.

Onneksi kolme lasta pitää välillä realiteetit elämässä ja tajuaa, että enemmän on vähemmän. Mulla toisin kesti aika kauan tajuta se..... Ja viime aikoina mua on alkanut viehättää se, ettei lapset ole liian tällättyjä vaan vähän sinne päin =) Jotenkin suloisempaa kun kaikki ei ole liikaa mietitty

Vierailija
33/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sulle sähköpostia!

Vierailija
34/37 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

qvasi:

Onneksi kolme lasta pitää välillä realiteetit elämässä ja tajuaa, että enemmän on vähemmän. Mulla toisin kesti aika kauan tajuta se..... Ja viime aikoina mua on alkanut viehättää se, ettei lapset ole liian tällättyjä vaan vähän sinne päin =) Jotenkin suloisempaa kun kaikki ei ole liikaa mietitty

Joo, kun antaa lasten valita itse vaatteensa (siis kaapista, ei kaupassa) niin niistä tosiaan tulee jotenkin suloisempia, se ihana lapsellisuus paistaa läpi, ovat kuin pieniä peppipitkätossuja :) .

Tänään kävin kaupassa kahden vanhimman (5 v. ja 6 v.) tytön kanssa. Tytöillä oli pillifarkut, nahkanilkkurit, trikoiset kesämekot ja fleecetakit. Molemmilla itse väkerretyt saparot. Loistivat onnesta kun olivat saaneet itse pukeutua ja laittaa hiuksensa.

Vierailija
35/37 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee välikausi ja toppavaatteet mutta en valita, saa aina uusia vaihtoehtoja ja halvemmat hinnat pengotaan internetin syövereistä. täksi talvei en varmasti olisi minymon pukua muuten ostanut, en edes tiennyt koko merkistä mitään ennenko täälä siihen vinkattiin ;) ja täälä voi miettiä ja pähkäillä ja muidne mielipiteitä kysellä, jos omaa sellaisen miehen jota ei kiinnosta kuukausitolkullla kuunnella että mitähän noille lapsille hankittaisiin..

meillä oli talvella vajaa 1½v:llä yksi kosteussuojattu haalari ja kaupoille ohkaset toppahousut+takki jotka ei pitänyt vettä, ja hyvin pärjättiin. sen verran laiska olen ulkoilemaan että kerta päivässä riittää tälläisellä säällä, että hyvin yksi kosteussuojattu riitti meille. vaikka alunperin oli tarkoituksena toinenkin haalari ostaa ja vaikka mitä muuta..

sisävaatteita meillä on paljon h&M, ei luonto anna periksi ostella 30e maksavia paitoja lapsille koko kaappia täyteen, koska ne mahtuu kuukauden verran päälle kun lapset kasvaa niin nopeaa! nyt on jo vähän eriasia kun on useamman kuukauden mahtunut sama vaatekoko ja kasvu on ainakin hetkeksi hidastunut. ja varsinkin kun on useampi lapsi, niin sitä rahanmenoa on myös muualla :)

Vierailija
36/37 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet taas töissä, tulet todennäköisesti huomaamaan sen, ettei lasten vaatteisiin ja niiden yhteensopivuuden suunnitteluun juuri jää energiaa.

Meillä kaikki oli tasan tiptop kunnes menin töihin, sen jälkeen on tärkeintä ollut saada olla kotona, ei ole jaksanut rampata lastenvaatekaupoissa. Eikä sitä rahaakaan loppujen lopuksi mitenkään mielettömästi enempää ollut.

Vierailija
37/37 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ajattelen niin, että täällä nyt sattuu kirjoittelemaan ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneet lastenvaatteista. On tosi kiva, että on paikka, jossa voi rauhassa pohtia sitä juuri oikeaa pipon sävyä sitten kun mies on jo kyllästynyt ainaiseen pohtimiseen tai saada vinkkejä hyvistä tarjouksisra...Oikeasti suurin osa äideistä pukee lapsensa ihan " normaalisti" ja varmaan täällä kirjoittelevillakin on olemassa myös muuta elämää;)

Ei vaatteet kaupoista lopu ja lapsensa voi vaatettaa tosi kivasti halvemmallakin, joten katse kohti kevättä:)