Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satsaatko enemmin laatuun vai ostatko mielummin H&M, Lindex hintaluokan vaatteita?

26.02.2008 |

Aluksi sanon heti, etten hauku Lindexin tai H&M:n vaatteita. Kummastakin löytyy hyviä, laadukkaita vaatteita, mutta osa on sitten huonompaa.

Onko monellakaan lapsiperheellä varaa ostaa 30 euron Legon paitoja tai 45 euron farkkuja? Jos ostatte halvempaa niin ostatteko enemmän?

Meidän lapsille on ostettu paljon Lindexin ja H&M:n vaatteita, mutta nyt ainakaan isommille ei oikein löydy kummastakaan kaupasta kivoja vaatteita. Koot pitäisi olla siis 122 cm eteen päin. Meillä on ollut Legon paitoja, mutta kaikki eivät ole olleet hyviä. Lingon&Blåbärin bootcut trikoot ovat ihan voittamattomia :) Jotenkin tuntuu ettei joka kuukausi ole rahaa ostaa kalliimpia laatuvaatteita.

Tyttö tarvitsisi nyt trikoohousuja. L&B housut ovat hyviä, mutta jos ostaisin vaikka kolmet, joille on varmasti käyttöä niin niihin menisi jo melkoinen summa rahaa, koska yhdet maksavat 27 euroa. H&M:llä housut taas maksavat 9,90 ja nyppyyntyvät tosi nopeasti.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM:n laatu on aivan täysin riittävän hyvä meidän käyttöön. Lisäksi joskus hankitaan jotain Zarasta, Benettonilta, Popilta tai muilta valmistajilta joiden vaatteet on nättejä ja suht edullisia.

Vierailija
2/47 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin verran Lindexiä, jotain ihan marketeistakin ja paljon käytettynä kirppareilta, ebaysta, huutiksesta..

Monesti käytettynä ostan merkkivaatteitakin, mutten mitään hirmuisia maksa niistä silloinkaan ( siis tyyliin Gap, Marimekko, Katvig, Småfolk, Elle jne.) Kirppariltakin koitan kattella usein jotain hyviä löytöjä ja juuri esim. L&B vaatetta olen ostanut aika paljonkin kirppiksiltä, jos olen hyväkuntoisena löytänyt.

H&M:llä on mun mielestä monissa vaatteissa tosi hyvä hinta-laatu-suhde ja sisävaatteet on kivoja erityisesti.

Ulkovaatteet ostan useimmiten uutena ja kakkospuvuiksi käytettyä, koitan aina hyödyntää ALEt ja ostan usein ennakkoon esim. seuraavan talven puvut ja toivon sitten,e ttä koko osuu kohdalleen :O) Useimmiten osuu :O)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebaytä selaillessa välillä törmää englantilaisrouviin, jolla melkein poikkeuksetta aina 3+ lasta, ja jokainen muksu puettu päästä varpaisiin merkkivaatteisiin, jotka uusimmasta mallistosta. Ja siis myynnissä tyyliin ko. malliston joka ikinen vaate. Joskus laskin itse, että paljon tuohon menisi rahaa jo yhden lapsen kanssa, ja meinasin pyörtyä :-).

Vaatekaapin runko taitaa olla ihan HM-Lindex-Esprit-Benetton-linjaa, ja nämä siis sellaisia arkivaatteita (lue: päiväkotivaatteita), kun sitten kylään/juhliin/äidin silmän iloksi ostan Kenzoa, Elleä jne. Mutta kyllä oma painotus menee enemmän ulkovaate- ja kenkäpuolelle.

Vierailija
4/47 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma täyttyy jo muutenkin roskista, joten vaatteissa ostan mielummin laatua joka oikeasti kestää ainakin yhden lapsen käyttöiän. Ja yleensä jää myös seuraavalle ainakin kotikäyttöön. H&M:n vaatteet ovat periaatteessa ihan jees, mutta mielummin ostan kalliinpaa ihan vain sen takia ettei sitten tule ostettua kymmentä vaatetta kaappia (ja kaatopaikkaa) kuormittamaan:) Olen myös huomannut että shoppailuhimon voi tyydyttää joko ostamalla yhden kalliimman tai monta halvempaa:)

Lindexiltä olen joskus ostanut jotain, mutta lähes joka kerta joutunut pettymään laatuun. Joulun alla ostin trikoopaidan, jossa meni jo ensi pesussa värit sekaisin vaikka pesuohjeen mukaan pesin:(

Nyt olen ihastunut tanskalaisiin merkkeihin kuten Ej Sikke Lej, Nanoou ja Urban Elk:):)

Vierailija
5/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisävaatteissa meillä on käytössä niin kalliita kuin halvempia vaatteita, tosin mä hyödynnän niin kirpparit, huuto.netin, e-bayn ja alet :)

Mä olen itse tykännyt niin H&M:stä kuin Lindexistäkin, mielestäni kestävät pesua ja käyttöä hyvin. Onko meillä sitten vain ollut ne hyvät kappaleet, en tiedä.

Ulkovaatteissa ja kengissä satsaan sitten laatuun enemmän kuin määrään.

Vierailija
6/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Pakko" saada tuotteesta voin maksaa enemmän kuin mitä minusta on tuo " kohtuullinen" hinta esim. joku Donaldsonin fleece tai IKKS ihana neuletakki.

Mutta normaaliostoksia, niin Po.Pin paidat maksaa 10-20, housut 15-30¿. Ne on kohtuuhintaisia minusta. Saman hintaluokan Mayoralin vaatteita ostan myös - heidän poikien kevätmallisto on IHANA! Muuten esim. Benettonilta, NameIt/Exit, Lingon&Blåbär satunnaisemmin ja paljon merkkivaatteita (IKKS, Jean Bourget, Gant, RL, ym.) aleista/ysmyistä.

h&m ja Lindex on mulle liikaa: en osta 8¿:lla paitaa joka menee pesuissa pilalle. Ja kyse on periaatteessa. Olen liian monta kertaa pettynyt heidän laatuun; väri on kulahtanut/vaate on nyppääntynyt pesussa eli boikotoin kumpaakin, samoin muita vst halpisketjuja. Vihaan sitä, että jollain firmalla on lupa valmistaa niin huonoja vaatteita, ettei ne kestä normaalia käyttöä tai sitä, että ihmiset ovat pienen hinnan vuoksi välinpitämättömiä: " mitäs tuosta vaikka olikin kertakäyttötavaraa, kun ei maksanut kuin 4.90¿" ! UGH, varsinaista ekologisuutta!

Vähemmän on enemmän...

Vierailija
7/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä siis pojilla (5v & 2v) on paljon mm. PO.Pin, Mayoralin, Benettonin ja Legon vaatteita.Pyrin myöskin ostamaan kestävää vaatetta kohtuuhinnalla ja esim. PO.Pin vaatteissa on mielestäni hyvä hinta-laatusuhde juuri päiväkotikäyttöön. Sitten on liuta muita merkkejä jotka ovat kalliimpia mutta myös todettu kestäviksi/muuten suosikeiksi. Karkeasti arvioituna sanoisin, että meillä on ns. " perusvaatetta" 60% ja 40% niitä " pakko-saada" tai muita suosikkeja.Tällä hetkellä esim. isommalla on armoton ritari-kausi ja siksi Fablefantin vaatteet ovat hänen suosikkejaan!

H&M:ltä meillä on lähinnä joitain kalsareita ja farkkuja.Itse en ole löytänyt viime aikoina sieltä mieleisiä vaatteita pojille ja toisaalta esim. trikoopaidat ovat meillä kulahtaneet nopeasti.Lindexin vaatteita meillä ei ole juuri lainkaan, sillä minulla on jokin ihme päähänpinttymä heidän kopiomallistoistaan.Kävin juuri tällä viikolla katselemassa Lindexin kevätvaatemallistoa ja vaatteet olivat niin suoria kopioita mm. Plastisockista ja PO.Pista että kauppaan jäivät (tästä taisikin olla jo puhetta).Itse kun yritän välttää kopioita muissakin tuotteissa niin näin suora kuosien ja mallien " lainaus" haittaa minua.

Vierailija
8/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tilasin 2 pitkähihaista t-paitaa hintaan 8e. Super pehmeitä, ei mene pesussa miksikään! Samanlaisia t-paitoja olen ostanut myös.

Prismasta, hm lindexiltä, kapphallista meillä vaatteet ostetaan.

J&Jstä jonkun verrran.

Ja lisäksi isoin osa tulee ostettua kirpputorilta.

En ostaisi missään nimessä esim t-paitaa joka maksaa yli 10e tai collegehousuja jotka maksavat esim 15e.

Joitain farkkuja olen ostanut stockalta koska sieltä olen parhaan näköiset löytänyt. Max hinta on ollut 25e.

Vierailija
9/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kohtuuhintaisista vaatteista HM:n paidat esimerkiksi on ehdottomasti korkealaatuisimpia hintaansa nähden, eivät mene miksikään vaikka niitä kuinka pesee ja rumpukuivaa. Laatu on paljon paljon parempaa kuin esim. Benettonin paitojen laatu. Meillä on 2-vuotiaalla paitoja jotka on olleet jo nyt 6,5 vuotiaan käytössä ja tässä välissä nyt 5-vuotiaan käytössä ja ovat edelleen aivan kuin hetki sitten ostettuja, yksikään ei esim. ole koskaan nyppyyntynyt. Samaa ei todellakaan voi sanoa monien kalliimpien merkkien paidoista.

Vierailija
10/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on minusta tarpeeksi ja paljon vaatteita - viikon voisi olla hyvin pesemättä, mutta tiedän, että jollain on älyttömästi - samoin leluja!

Yksi hyvin hintatietoinen ja muuten " ekoäiti" kertoi, että hänellä on jo 8 isoa säkkiä odottamassa vauvalle. Oli tehnyt kirppis- ja alelöytöjä, saanut sukulaisilta, muutamalta kaverilta, jne. Oli hirveän tyytyväinen itse, kun rahaa oli mennyt vain 20¿. Olin iloinen hänen puolestaan, mutta ajattelin samalla, että tulisin hulluksi, jos mulla olisi sama satsi kotona odottamassa. =)Sieltä täältä tulleita vaatteita, kaikki pientä kokoa, mikä niistä sopii yhteen, montako oikeasti tulee pidettyä, jne. Joskus on saatu vastaavaa tarjousta, että voisi antaa ilmaiseksi laatikon poikien leluja, tms. niin olen sanonu suoraan, että kiitos, mutta meillä on jo liikaa ennestään.

Vierailija
11/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika paljon tytöllemme ostanut aiemmin H&M:ltä (ja ihan kivoja) mutta nyt kun on 2 lasta en ehdi juosta kaupoissa niin paljon. Pojalle on koskaan ole löytänyt oikein kivoja halpiskaupoista ihan vauvavaiheen jälkeen.

Ja olen täysin hurahtanut nettishoppailuun ;) Pojille erityisesti löytyy vaan yksinkertaisesti paljon kivoja vaatteita juuri esim. tanskalaisten mallistoista, juuri muuta meille ei ole viime aikoina tullutkaan. Niistä saa aika kivasti kaiken lisäksi rahaa pois huutiksessa. Ehdottomat suosikit tällä hetkellä Minymo (erityisesti Tiny Minymo, harmi kun on niin pientä ;) ja MeToo - aivan ihania värejä ja kuoseja, pojille varsinkin kun on niin vaikea kaupoista löytää mitään erilaista ;)

Vierailija
12/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Po.p:lta tulee ostettua paljon, koska vaatteet ovat kaytannollisia ja laatu tasaisen hyvaa. H&M:lta yleensa Loggia, niiden trikoopaidoissa on mun mielesta tosi hyva hinta-laatusuhde. H&M:n t-paitoihin ja sukkiin olen myos ollut tyytyvainen. Timberlandin trikoopaidoista ja huppareista olen tykannyt ja niidenkin laatu ollut hyvaa. Ongelmana talla hetkella on loytaa sopivanmallisia farkkuja. Saisivat olla suht kapeat ylhaalta, saadettavalla vyotarolla, mutta lahkeet ei sais kuitenkaan olla kovin kapeat. Tom Tailorilla oli jonkin aikaa liike Kampissa ja niiden farkkumallistosta loytyi kivoja, harmi kun liiketta ei enaa ole. Sokoksella tosin taitaa olla jotain niiden vaatteita. Noi oli myos laadukkaita. Ulkovaatteissa ja kengissa ostan ehdottomasti laadukasta, pojalla on viela " hankala" jalan malli, niin pakko ostaa silloin kun sopivia kenkia on tarjolla. Nykyaan tulee harvoin ostettua mitaan tosi kalliita sisavaatteita, syksylla ostin jean bourgetin farkut jotka maksoi n. 70e ja mietin onko jarkevaa, mutta ne on olleet tosi hyvat laadultaan ja istuvat kivasti ja materiaali ihanan pehmeaa. Pienille voi mun mielesta ostaa sisavaatteissa " ei niin laadukasta" , koska kasvavat nopeasti ja kayttoaika jaa pieneksi ja vaatteet voi silti kierrattaa eteenpain.

Vierailija
13/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisävaatteet ja esim. farkut edullisempia, koska poika 5v. kasvaa niin hurjaa vauhtia, että esim. housut menee uusiksi neljä kertaa vuodessa. Tosi laihalle pojalle on myös aika vaikeaa löytää sopivia housuja, joten ne ostetaan sieltä mistä löytyy, sillä hinnalla kuin saa.

Meillä ei myöskään (kiitos kuivausrummun) ole tarvetta suurelle määrälle vaatteita. Joku sanoi, että heillä riittää viikoksi ihan hyvin. No meillä ei riitä, eikä tarvitsekaan, koska pesemme pyykkiä useamman kerran viikossa. En jaksaisi myöskään katsella pieneksi jäävien vaatteiden röykkiöitä ja vaatteiden kaupittelu ei sekään ole lempipuuhaani, vaikka silloin tällöin onkin pakko. Siispä ostamme vain sen määrän kuin on ehdottoman tarpeellista.

Vierailija
14/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotiaan vaatevalinnoissa satsaan hyviksi todettuihin:

Päiväkotikäytössä

trikoopaidat POP:lta, Katvigilta ja muilta tanskalaismerkeiltä, jonkin verran Timberlandia (mutta olen ko. merkkiin jo vähän kyllästynyt)

Collegehousut päiväkodissa (kun ei päiväkodissa tykkää sammareista, niin olen suosiolla siirtynyt laittamaan aamulla collegehousut näin talvihaalareiden alle) ovat Timberlandin, Benettonin, Mayoralin ja H&M (näiden H&M:n peruscollareiden laatu on ollut miltei yhtä hyvää kuin Timberlandin ja hinta 1/4 osaa)

Pitkäkalsarit ovat etupäässä katvigin, IDA T:n ja POP:n

Housuissa tykkään IKKS:n ja Jean Bourgetin malleista tällä hetkellä sekä Vinginon farkut, samoin neuleet em. merkeiltä iskevät. Jonkin verran Burberryn, Donaldsonin, RL:n, Timberlandin ja muiden merkkien vaatetta on lisäksi kaapeissa. Mutta huomaan, että maku muuttuu aina vuodenaikojen mukaan ja nyt poika kulkee keväisemmissä sisävaatteissa. Quiksilver ja Replay and Sons ovat nyt myös nostaneet päätään ja muutamat T-paidat ja farkut kesää varten on em. mainituilta merkeiltä ostettu.

Eli satsaan sekä laatuun että jossain vaatteissa määrään (päiväkotivaatteet). Vaatetta on ehkä liikaa, mutta olen nyt yrittänyt karsia kaapista ylimääräiset pois.

Vierailija
15/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan laatua, joka kestää käytön ja pesut. Ja arvostan myös sitä, että vaate ei ihan ole tusinatuote. Yhteensopivuus on tärkeää eli usein ostan samasta mallistosta housut ja pari paitaa. Ja mieluummin ostan vähemmän hyviä kuin halvalla paljon melkein hyviä. En esim. osta kuin yhdet farkut per kausi, kun taas tuttavista monet ostavat vähintään kolmet ruotsalaisista ketjuista ja käyttävät loppujen lopuksi rahaa enemmän kuin minä. Myydessä noista erikoisemmista saa aika kivan hinnan takaisinkin. Meillä on tällä hetkellä kaapissa mm. molokidsiä, timberlandia, okker-gokkeria ja fablefantia.

Vierailija
16/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tarkoittaa lähinnä sitä, että voin ostaa myös sellaisen joka ei niin miellytä silmää, jos tiedän vaatteen olevan riittävän kestävä. Eli voin ostaa ulkohaalariksi myös monivärisen hirvityksen. Toisaalta en kelpuuta kyläilytakiksi kuin todella makean luomuksen ja niitähän harvemmin on edes tarjolla. Jotain on löytynyt ulkomailta ja jotain kirppareilta. Monesti kyläilytakki on kuitenkin merkkiä Exit, Benetton tai Zara.

Pienille tytöille olen saanut kestäviä, kivoja ja söpöjä sisävaatteita H&M:sta. Lindexistä ostin trikoita ennen kuin alkoivat harrastaa " feikkiretroja" . Taitaa summa mennä nykyään P.O.P:lle. Esikoisvauvalle ostin paljon lastenvaatebutiikkien söpöjä Sucreja tai Alphabetejä. Sitten tuli lisää lapsia, eikä enää raha riitä noihin hieman kalliimpiin ja suhteessa aika huonolaatuisiin. Irrottelen nykyisin aika harvoin, silloin ostan tytölle Elleä ja pojalle jotkut vähän kivamman näköiset ja kalliimmat farkut.(Harvoin= kerran vuodessa)

Vaatteisiin satsaaminen liittyy kohdallani paljolti siihen, mitä tilillä on. Äitiyspäivärahalla voi ostaa sisävaatteitakin enemmän, mutta hoitorahan turvin sisävaateostokset ovat jäissä. Silloin on onneksi edullisia kirppiksiä tarjolla ja tuttavatkin muistavat perhettämme silloin tällöin kassillisella käytettyjä. Olemme myös niitä onnellisia, joiden lapset saavat hyvällä maulla hankittuja ulkomaantuliaisia. Kun äidin tili tyhjenee, niin isukki ottaa ohjat käsiin lasten vaatettamisessa ja silloin ei ole niin väliä laadulla/merkillä/värillä tai paljoa muullakaan. Isälle onnistuvat myyjät myymään uskomatonta skeidaa erittäin kalliilla!

Vaatteita pitää olla paljon ja niiden pitää sopia yhteen, niin että voimme olla 2-3 viikkoa pyykkäämättä. Viimeisinä päivinä lapsilla käytössä mm. 30 vuotta vanhoja omia ja miehen vanhojakin...Eli meillä on aivan älytön määrä vaatetta siihen verrattuna, mitä sitten oikeasti ja ilman kriisitilanteita käytetään.

Merkkejä on laidasta laitaan. Ollaan sovittu jo lapsia hankkiessa, että meidän lapsi ei sitten Burberryssä kulje. Eikä ole kulkenut. Pitäisi tehdä varmasti linjauksia muidenkin kalliiden merkkien suhteen ennen teini-ikää.

Vierailija
17/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finette:

Yksi hyvin hintatietoinen ja muuten " ekoäiti" kertoi, että hänellä on jo 8 isoa säkkiä odottamassa vauvalle. Oli tehnyt kirppis- ja alelöytöjä, saanut sukulaisilta, muutamalta kaverilta, jne. Oli hirveän tyytyväinen itse, kun rahaa oli mennyt vain 20¿. Olin iloinen hänen puolestaan, mutta ajattelin samalla, että tulisin hulluksi, jos mulla olisi sama satsi kotona odottamassa. =)Sieltä täältä tulleita vaatteita, kaikki pientä kokoa, mikä niistä sopii yhteen, montako oikeasti tulee pidettyä, jne. Joskus on saatu vastaavaa tarjousta, että voisi antaa ilmaiseksi laatikon poikien leluja, tms. niin olen sanonu suoraan, että kiitos, mutta meillä on jo liikaa ennestään.

Ehkä vähän aiheen vierestä, mutta minustakin tuollainen kirppis-lahjoitus-linjan sekalainen vaatepaljous olisi ihan kamala. Onneksi meille ei kukaan ole tarjonnut lapsensa vanhoja vaatteita, kun ostetaan ja valitaan mieluummin itse. Ymmärrän toki, että taloudellisesti monelle tuollainen voi olla tarpeen ja hienoa myös kierrätyksen kannalta (siis vanhojen suhteen). Mutta tuo paljous tuossa on se, mikä kauhistuttaa...

Vierailija
18/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Elle, Kenzo, IKKS, Esprit, Burberry

ei ole laadultaan lähelläkään H&M:n tai Lindexin luokkaa.

Vierailija
19/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojille yleensä just h&m vaatteita...lindex ja kappahl ovat myös meidän vaateostos paikkoja. Marketeistakin joskus ostan. Kyseessä siis sisävaatteet. Ovat olleet todella hyviä ja kestäviä...isomman vaatteet ovat jääneet pienemmälle veljelle ja sitten vielä saat myytyäkin hyvällä hinnalla pois!! Joten minun mielipitteni on että halvalla saa hyvääkin!!

Ulkovaatteissa suosin kyllä laatua!!

Vierailija
20/47 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkumyyrä:

Vaatteita pitää olla paljon ja niiden pitää sopia yhteen, niin että voimme olla 2-3 viikkoa pyykkäämättä. Viimeisinä päivinä lapsilla käytössä mm. 30 vuotta vanhoja omia ja miehen vanhojakin...Eli meillä on aivan älytön määrä vaatetta siihen verrattuna, mitä sitten oikeasti ja ilman kriisitilanteita käytetään.

.