Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme aiheuttaa 5v lapsen häiriökäyttäymisen=ilmenee siis toisten lasten kiusaamisena?!

Vierailija
26.02.2008 |

Että mua on ruvennut korpeamaan kun tämä 5v lapsi höykyttää muita säännöllisesti, viimeksi eilen omaa pian 5v lastani. Ikävää siksikin että on hyviä kavereita keskenään ja samassa päiväkodissa hoidossa.

Tönii, hutkii kepeillä, repii vaatteista ja juoksee vaikka toisen hattu kädessään ympäri pihaa heitellen sitä maahan jne.

Ja tuo on siis lapsen säännöllistä käytöstä, ollut jo vuosia://

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomionkipeyttään sen tekee. Oikeasti kiltti poika, joka sitten illalla nukkumaan mennessä muistelee että mitä tuli tehtyä. Ja tekee siis harvoin, mutta silloin kun intoutuu tosi vaikea saada pysäytettyä.

Ilta villeilyt menee silittämällä ja paijaamalla nykyään.

5-v kun ei enää oikein osaa itse tulla välttämättä aina syliin kun siltä tuntuu

Vierailija
2/3 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlainen poika. En tiedä syytä, kiinnostaisi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat myöskin yksilöitä. Normaalia on että viisi vuotiaat eivät osaa ilmaista itseään sanoin. Poika viestittää selvästi jotakin rajulla käytöksellä. Huomiota " minä olen tässä" tule leikitään.

Ehkä hän on oppinut käytöksen kokeilujen kautta, hän on vielä pieni.

Lapset ovat äärettömän itsekkäitä " eläimen poikasia" . Toiset alistuvat ja sopeutuvat, toiset hakevat rajojaan kokemusten kautta.

Aikuisista poikien meno on hurjaa ja rajua, aikuiset näkevät tilanteet riitatilanteina vaikka ne itseasiassa eivät aina sitä ole.

Sinä aikuisena keskustelet vahempien kanssa tilanteesta.

He ehkä kehoittavat sinua kieltämään lasta tilanteissa joissa hän satuttaa toista. Mutta ole tarkkana kaikki ei ole tarkoituksellista satuttamista. Aseta vastakysymyksiä yritä ymmärtää ja auttaa...

PS: ja totta, se ottaa niin PATTIIN kun omaa satutetaan. Emo puolustaa omaansa...elämä on kovaa ja julmaa ja siitä on selviydyttävä hengissä eikä missään jengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän