Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pyytää nätisti lapsen kaveri pois?

Vierailija
26.02.2008 |

Ekaluokkalaisen tyttöni kaveri tuli meille jo klo 10 aamulla eikä ole lähtenyt vieläkään. Kävivät välillä ulkona ja tulivat takaisin. Nyt tyttöni alkaa olla aivan kierroksilla ja riehuu ja karjuu eikä leikitkään enää ole kivoja. Vain huutamista ja kikattamista.

Haluaisin laittaa tytön kotiinsa. Kyselin nätisti että eikös sun pitäisi jo lähteä syömään, mutta tyttö sanoi että ei tarvi vielä. Itse asiassa olin kuulevinani kuinka tyttö soitti äitilleen ja kysyi saanko jo tulla syömään ja sitten sanoi että haluaisin jo tulla ja että miksi en saa tulla?

Että mitenkäs laittaisin tytön kotiin muuten kuin sanomalla että nyt sun pitää lähteä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis laitat tytön ulos niin se joutuu jäämään johonkin pihalle yksinään. mutta ei ole sinun vastuusi tietystikään.

Vierailija
2/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teilläpäin ole koulua tiistaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: ei ap

Vierailija
4/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietityttää että jos lapsi ei saa mennä kotiinsa, niin voiko sitä edes laittaa pihalle meiltä. Periaatteessa ei. Mutta toisaalta voisi lähteä että äitinsäkin tajuaisi että ei meillä aamusta iltaan voi olla. En ole koskaan lapsen äitiä nähnyt.

Vierailija
5/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten lähdette oman lapsesi kanssa saattaman tytön kotiinsa

Vierailija
6/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tapaat äidin niin sanot että kiva kun tyttö oli leikkimässä, mutta teillä on menoja.

Vierailija
7/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nyt sun pitää lähteä, kiva kun kävit, tule taas toistekin!!

- meillä on nyt ruoka-aika, varmaan teilläkin pian. Heihei!

Samalla ohjailee lasta kulkemaan eteiseen. Kun lapsi sanoo ei tarvii mennä tai muuta, niin sanot vaan ai, olisi kiva vielä leikkiä, meillä on nyt muuta ohjelmaa. Oma lapsi siinä saattaa kärttää ai mitä muuta saako Ella jäädä syömään tulla kauppaan mukaan ja jäädä yöksi. Niin siihen vaan että ei nyt tälläkertaa voi. Miksimiksi byhyyyyäää? No nyt meillä on muuta ohjelmassa. (PISTE, ei m uita selityksia). Tenava pihalle ja ovi kiinni.

Lapset on meidän aikuisten ohjailtavissa ja meillä on käynyt sellaisiakin lapsia, jotka olsivat syöneet jääkaapista kaikki herkut, isän työeväät, joka ikisen jätksin pakkasesta, kaikki hdelemät hedelmäkorista - mutta ruisleipä ja maito/mehu/vesi ei kelpaa. Siitä olen huomannut, että se on vaan pakko sanoa joillekin lapsille ihan suoraan, että et voi tulla meille tänään yöksi, et voi tulla mukaan kauppaan jnejne. Opettele sanomaan ei. Mulle se oli samperin vaikeaa aluksi. Sitten totesin, että pakko se on vaan olla ikään kui yhtä röyhkeä.

Vierailija
8/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden lapsia. Jos kotona ei opeteta lapselle miten kylään mennään eli kysytään voiko tulla ym. Ja lisäksi jos lapsi ei osaa lähteä kotia sovitusti tai jos aikaa ei ole sovittu niin lapselle voi sanoa että tämä leikki aika riittää, et toisella kerralla lisää.

Jos asia on niin ettei äiti päästä kotia niin asiasta tulee ottaa selvää. Onko kyseessä kenties jopa lastensuojelutapaus. Pitäähän lapsen saada mennä kotiinsa!! Mitä jos lähdet viemään/ saattamaan lapsen kotiovelle. Näin tapaat hänen vanhemmankin ja voit tehdä tikusta asiaa. Vaikka kertoa miten kiva oli kun tyttö kävi teillä kylässä ja sopia seuraavasta käynnistä tms.

Ole aikuinen ja toimi niinkuin sinun kuuluu!

Vierailija
9/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken taas tyttöjoukolle vihjailin, että eikös teitä odoteta kotona syömään. Meillä saavat kyllä syödä, mutta ei niille kelpaa minun ruuat. (omat lapset kertoneet kauhujuttuja äitin keitoksista:))

Johonkin aikaan iltaa sitten ajan ne koteihinsa, ei ole kyse siitä. Mutta jotenkin tuntuu, että pitää niitten saada välillä meilläkin leikkiä, kun yleensä mun tyttö on kaiket ajat kaverin kotona. Ja muutenkin olen sitä mieltä, että kiva kun tytöllä on kavereita ja seuraa.

Ite oon vaan huono kestämään meteliä ja suoraan sanottuna tytön paras kaveri ärsyttää jostain syystä suunnattomasti. (=on hyvin kovaääninen ja hivenen levoton)

Vierailija
10/10 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkimässä ja yleensä äiti on antanut tunnin leikkiaikaa. No eilen sitten tunnin jälkeen sanoin tytölle, että nyt olisi aika lähteä kotiin.

Lähdin saattamaan tyttöä ja vasta ulkona uskalsi sanoa, että ketään ei ole kotona. Äiti ei ollut ilmoittanut mulle mitään menostaan. Käytiin soittelemassa ovikelloa ja pakko oli uskoa, että ketään ei ole kotona.

Tyttö tuli meille takaisin ja vasta puolentoista tunnin jälkeen tästä tytön äiti tuli kotiin. Isompi tyttöni saattoi tytön kotiin, kun en itse sillähetkellä pystynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi