Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

osaako joku kertoa lapsivesipunktiosta, millainen oli? kuinka kauan kesti tuloksissa? sattuiko yms?

Vierailija
26.02.2008 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt ottaa taksi suoraan kotiin.

Tulokset kesti pari viikkoa, oli siinä hermoilemista.

Vierailija
2/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla ei tuntunut miltään. Tokalla kerralla kirveli ja tuli jälkisupistuksia. Taisin olla viikoilla 15-16. Mukavinta kun saa satavarmasti tietää sukupuolen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis punktio tehtiin viikolla 37 keuhkojen kypsyyden selvittämiseksi.

Eli olisi mennyt kesken jos olisi tehty aikaisilla viikoilla.

Vierailija
4/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis raskaus.

Vierailija
5/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas väännetään rautalankaa.

SYNNYTYS alkoi viikolla 37.

JOS olisi punktio tehty AIKAISEMMILLA viikoilla niin olisi mennyt kesken.

Vierailija
6/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Taas väännetään rautalankaa.

SYNNYTYS alkoi viikolla 37.

JOS olisi punktio tehty AIKAISEMMILLA viikoilla niin olisi mennyt kesken.

Sori elistä tuli ei...

Vierailija
7/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmat viikot= n. 14-15 viikot, jolloin normaalisti punktio tehdään.

Vierailija
8/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku bakteeri mahaan minkä seurauksena sikiö kuoli 3 päivää punktion jälkeen ja synnytin kuolleen, terveen poikavauvan. miettikää ennen kuin menette punktioon! toki tälläiset tapaukset ovat harvinaisia.

Vierailija
9/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että jos on tarkoitettu mennä kesken, se sit menee tai lapsi kuolee muuten. Joo, en ole lesta...

Vierailija
10/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus meni kesken ja muutaman viikon päästä tuli vastaus. Terve tyttö. Eli miettikää kaksi kertaa ennenkuin menette lapsivesipunktioon.

Vierailija
11/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Raskaus meni kesken ja muutaman viikon päästä tuli vastaus. Terve tyttö. Eli miettikää kaksi kertaa ennenkuin menette lapsivesipunktioon.

Vierailija
12/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä se on noin ajatella jos ei ole itselle tälläistä tapahtunut. jos lapsi olisi ollut sairas olisin sen kuitenkin tehnyt , SE OLISI TARKOITETTU TAPAHTUVAKSI mutta punktio oli minun oma valinta johon tyhmyyksissä menin ja toottakai syytän itseäni että terve lapsi kuoli.

Vierailija
13/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi niille jotka kuuluu siihen riskiin, mutta voivoi, elämä on!

Vierailija
14/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä labrassa tienneet, että kenellä menee kesken. Tästä on aikaa jo yli 20 v.

Vierailija
15/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän keskenmenoprosentin sisään kuuluu myös oikeasti sairaatkin lapset. Kyllä terveen lapsen keskenmeno on hyvin marginaalista tietääkseni.

Olen ollut sekä istukkabiopsiassa että lapsivesitutkimuksessa. Jos olisin älynnyt valita, olisin mennyt ainoastaan lapsivesitutkimukseen, enkä istukkanäytteen jälkeen lisäksi lapsivesitutkimukseen. Minun tapauksessani oli kyse kromosomimuutoksista istukassa, ei itse lapsessa. En halunnut napaverinäytettä, koska lapsivesi oli " puhdas" .

Itse ajoin autolla kotiin rauhallisen kahvittelun jälkeen. Jokaiselle suotakoon tietenkin oma harkinta, meneekö testiin vai ei.

Vierailija
16/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa

Ainakin omassa tapuksessani, kun oli häikkää keski sekä istukka- että lapsivesitutkimusten tulokset yhteensä 6,5 viikkoa. Se oli piinallisen pitkä aika.

Edellisessä " puhtaassa" tuloksessa kesti tuo aiemmin jonkun mainitsema 2 viikkoa. Toki en osaa sanoa, onko aina näin. Mutta minulla oli näin.

Ja tsemppiä raskauteesi!

Vierailija
17/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä saa tietää? Muutaman mahdollisen kromosomimuutoksen, joista niistäkin tavallisin on suhteellisen lievä vamma. Suuri joukko kromosomimuutoksia, joista osa aiheuttaa vaikean vamman, jää näkymättä. Eikä minkään muutoksen suhteen saada 100% varmuutta.

Vierailija
18/18 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

häviävän pieni keskenmenoriski, on se kuitenkin paljon isompi kuin riski saada vammainen lapsi