Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeinen päänsärky...

26.02.2008 |

Otsikosta kysymykseni käykin ilmi eli onko kenelläkään kokemusta moisesta?!?

Itselläni synnytyksestä aikaa nelisen viikkoa, ja järkyttävä päänsärky alkoi kuin tyhjästä noin viikko synnytyksen jälkeen. Särky kestää pari päivää ja loppuu taas muutamaksi päiväksi alkaen kuitenkin aina uudelleen. Kerran minulle tuli säryn aikana myös hetkellinen näköhäiriö (tekstistä hävisi kirjaimia, sahalaitakuviota...).

Tk-lääkärillä olen käynyt yhteensä kolme kertaa ja silmälääkärillä kerran. Silmissä ei mitään vikaa, tk-lääkäri määräsi ekalla kerralla kuurin poskiontelotulehdukseen, toisella kerralla sain reseptin vahvaan särkylääkkeeseen (migreeniä epäili, sitä ei minulla siis aikaisemmin ole todettu) ja kolmannella kerralla sain sitten lähetteen neurologian polille. Kuulemma joskus synnytyksen jälkeen aivolisäkkeeseen tulee jokin " hormonihäiriö" ja siitä johtuu päänsärky. Pääsen polille aika pikaisesti juurikin siitä syystä, että synnytyksestä on noin vähän aikaa, mutta on tässä muutama viikko silti odoteltava tämän tuskallisen säryn kanssa. Pahinta on tämä pelko mitä päästä löytyykään, ja pelko ruokkii särkyä entisestään. Vauvanhoito ihan tuskaa ja tuntuu, että vauva-aika menee vaan tähän pelkäämiseen ja säryn kanssa taistelemiseen. Ihan hirvittävää :`(

Onko kenelläkään mitään kokemuksia tai edes " kuulopuheita" tällaisesta?

Terv. Villiina ja ihana prinsessa 4vkoa1pvä

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla