Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anttilassa kopio Po.Pin beigeruudullisesta takista...

26.02.2008 |

Iskipä silmään tutun näköinen takki kun pyörin tänään Anttilan lasten osastolla. Tytölläni on Po.Pin viime kevään malli ruutukuoritakista ja aikas tismalleen saman näköinen takki oli hintaan n.25¿ Anttilassa. No ei tietenkään veden pitävä ja muutenkin oli siis sellainen ohut " rutku" :)

Itselläni nousi jotenkin karvat pystyyn :) Mutta toisaalta jos jotakuta ei kiinnosta juuri nuo Po.Pin takin loistavat ominaisuudet, mutta ulkonäkö miellyttää...mikässiinä sitten. Tuo takkihan oliskin siis kuivan sään takki.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luulisi kuosien keksiminen olevan niin vaikeaa puuhaa, että pitää röyhkeästi kopioida toisia?!

Vierailija
2/12 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin huppareita, housuja, hameita ja pipoja, ihan niinkuin oikealla Plastisockillakin... Mistähän lienevät idean keksineet??? Ärsyttää tuollainen matkiminen, ihan siistä syystä olen nykyään jättänyt Lindexiltä ostokset tekemättä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot halpisketjut ostavat mallikappaleiksi pienten yritysten kivoja tuotteita ja ihan häikäilemättä kopioivat sen sitten itselleen. Vähän jotain muutetaan ja sitten myydään omana tuotteena.

Siksi itse vierastan Lindexin vaatteita, vaikka niin kivoja ovatkin. Viime aikoina Lindexin kopiointi on ollut erityisen läpinäkyvää. Juuri Plastisockin yms. merkkien printtejä, Po. Pin trikoopaidan selkänapitus ja tikkaukset. Tosi ärsyttävää, mutta minkäs teet isojen ylivallalle.

Vierailija
4/12 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Vähän aiheen vierestä, mutta... Mitkä kuosit Lindexillä on kopioita tällä hetkellä? Ei huvita ostaa kopioita, joten jos voitte vinkata, kun ei kaikkia tiedä!

Vierailija
5/12 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kaikki tiedä mitkä tuotteet on kopioita joistain pienempien ketjujen tuotteista. Itse en ainakaan, kun en niin kovin merkkitietoinen ole, joskaan en täysin tietämätönkään. =) Eikä oikein ole aikaa tai taitoa ottaa selvää mitä kaikkea on tarjolla. Ja itse ainakin ostan vaatteita sen perusteella jos jostain kuosista tai mallista tykkään.

Näin ollen isojen ketjujen on helppo saada nämä " kopiot" myytyä kun varmasti löytyy muitakin tietämättömiä kuin minä. Ja tietysti paljon on myös niitä, jotka eivät välitä. Itse ostan kyllä mieluummin " aitoa" kuin " kopiota.

Mutta kurjahan tämä ilmiö on ajattelee sen mitenpäin tahansa. :)

Vierailija
6/12 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli täälä ainakin toppatakki, pusakkamallia eli helmassa ja hihansuissa resorit ja karvareunus hupussa.. yäk

Vierailija
7/12 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-supukka-:

Kun ei kaikki tiedä mitkä tuotteet on kopioita joistain pienempien ketjujen tuotteista. Itse en ainakaan, kun en niin kovin merkkitietoinen ole, joskaan en täysin tietämätönkään. =) Eikä oikein ole aikaa tai taitoa ottaa selvää mitä kaikkea on tarjolla. Ja itse ainakin ostan vaatteita sen perusteella jos jostain kuosista tai mallista tykkään.

Näin ollen isojen ketjujen on helppo saada nämä " kopiot" myytyä kun varmasti löytyy muitakin tietämättömiä kuin minä. Ja tietysti paljon on myös niitä, jotka eivät välitä. Itse ostan kyllä mieluummin " aitoa" kuin " kopiota.

Mutta kurjahan tämä ilmiö on ajattelee sen mitenpäin tahansa. :)

Oikeasti, ei ole valmistajalle mitään suurempaa kunnianosoitusta kuin kilpailijan tekemä kopio omasta tuotteesta. Jos ajatellaan vaikka jotain Marimekkoa ja sen Unikkoa, niin tuskinpa todellakaan oikeasti loukkaantuivat että esim. Dolce&Gabbana sitä kopioi. Kopiot tuo näkyvyyttä ja halpakopiot mahdollistaa omien tuotteiden hintojen nostamisen, kun jotkut ihmiset on aina halukkaita maksamaan siitä että saavat ehdottomasti sen aidon ja alkuperäisen.

Vierailija
8/12 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan nähnyt eri takin kuin mitä itse tarkoitin. Tuossa näkemässäni takissa ei ole karvareunusta ja se on juuri saman mallinen kuin PO.Pin kuoritakit. Ei resoreita...ei ainakaan helmassa ja kangas ohutta kevät takkikangasta.

Vierailija
9/12 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien mallistossa on tänä talvena Bogilla ollut salmiakkineule (rusehtava pohja ja punaisia ja vaaleita ruutuja). Neule on täysin kopio Hilfigerin viime tai edellistalven mallistosta. Hieman silmiäni hieraisin Stockkalla kun nuo neuleet näin - aivan tasan samannäköinen kuin TH:n neule oli.

Vierailija
10/12 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viime aikoina näyttää kopioinnin käyneen vaan jotenkin hävyttömäksi...ymmärrän että kopioidaan muiden malleja, mutta se että tehdään tismalleen samanlaisia on aika törkeetä..ei luulis olevan kovin vaikeaa keksiä jotain pientä omaa sekaan..

Tänään katselin juuri reiman viime kauden hamster pipon täydellistä kopiota, värit tismalleen samat,sama kuviointi ja pipon malli ja tottakai ne korvat pään päällä... hinta ja merkki vaan eri.

Vierailija
11/12 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella isoille firmoille kopiointi ei varmaan olekaan ongelma ja halutessaan niillä on resursseja lähteä oikeudenkäynteihin. Muistaakseni Lindex oli nyt jonkun kanssa oikeudessa kopioinnista. Ainahan suurten muotitalojen edellisen kauden kuoseja on kopioitu. Mutta harmillisinta tuo on pienille yrittäjille, joiden mallit kopioidaan ennen kuin ehtivät itse saada niitä tuotantoon.

Vierailija
12/12 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku jo sanoikin että firmat ostavat tahtomattaankin kopioita.

Näin se monen kohdalla onkin, oikeasti harva firma haluaa mallistoonsa

kopioita se ei ole hyväksi imagolle pidemmän päälle eikä todellakaan ole halpaa taistella oikeudessa, moni firma päätyykiin vetämään tällaiset tuotteet pois ennemmin kuin lähtee oikeuteen puimaan asiaa.

Ongelma on myös siinä että valmistajat tarjoavat näitä kopioita ns. omina malleinaan jolloin sisäänostajilla ei hälytyskellot välttämättä soi ja vaikka ammattitaitoinen sisäänostaja tuntee kilpailijoiden mallistot on niitä mahdoton tunnistaa jokaisen tuotteen tasolla saatikan useamman vuoden takaa.

Lindexin kohdalla en osaa sanoa, koska ko putiikista en mitään juuri osta enkä heidän politiikkaansa tunne.