Äänestä: Kumpi nimi pojalle?
Aiemmin kyselin mielipiteitänne Kaarlo-nimestä. Nyt meillä on kaksi vaihtoehtoa poikamme nimeksi, Kaarlo ja Jarkko.
Kumpi sinusta on kivempi nimi? Kirjoita myös perusteluja, jos viitsit.
Kiitti etukäteen jo!
Kommentit (28)
On se jännä huomata, miten nämä nimimakuasiat ovat ihan täysin ihmiskohtaisia.. Minä en vois kuvitellakaan Jarkko nimistä pappaa ;) Mutta kai siihenkin on totuttava, kun näistä 70-luvun (+ tietty muidenkin vuosikymmenten) Jarkoistakin niitä vielä jonain päivänä tulee..
Sinun ja minun nimimaut tuntuvat muutenkin menevän täysin ristiin muitakin ketjuja lukiessa.. Mutta niinhän se on ja hyväkin niin, muutenhan kaikki lapset nimettäisiin samoin..
T: Akselin äiti (taisi kuulua myös nimi-inhokkeihisi ;))
Joo olen kanssa huomannut saman pudotusleikeissä ja muutenkin mä pudotan sun nimiä ja sinä mun nimiä. Menee ristiin, mutta toisaalta oikein hyvä, muuten maailma olisi täynnä samoja nimiä. J aehdotellaan ketjuissa aivan erilaisia nimiä!
Iida ei myöskään taida sun suosikkeihisi kuulua, mun tytäreni on Iida.
Ja Akseli on varmaan hyvä nimi, mutta mun inhokki tosiaan. Sinällänsä nimessä ei ole vikaa.
Olen myös huomannut saman asian, että sinun ja minun nimimaku ei käy yhteen, ja Iida on tyttäreni nimi ja ei taida kuulua myöskään sinun suosikeihin, eikä Akseli minun. Hyvä huomata, ettei kaikki tykkää samasta nimestä. Ja minusta Jarkki tosiaan on niin vaari, kuin vauvanimikin.
Ja Siljaana miksi ihmeessä kirjoittelet viestejä tai vastailet viesteihin, jotka on tarjoitettu minulle itsenäsi tai ylipäätänsä meistä olen huomannut kyllä, että meillä on suht samanlainen nimimaku ainakinpoikien nimissä!
T. Riikka, Iidan äiti!
nyt en ihan tajua... Etkös sinä siljaana hae kolmen pojan jälkeen tyttövauvalle nimeä toisessa ketjussa (Rebekan ja Kiiran välillä pohdinnat)? Nyt ymmärsin tästä, että sinulla on Iida-niminen tyttönen... Aiempi viestini oli RiikkaEvelle, ei siljaanalle. Miten nämä RiikkaEven ja siljaanan viestit/nimimerkit ovat sekaisin?
Aika kummitusmaista :)
Minua myös alkoi kinnostaa.
Ehkä siljaanana esiintyvä henkilö kirjoittelee kahdella eri nimimerkillä, tai sitten joko Iida-tyttö on keksitty tai ne kolme poikaa...
Kaikki samat perustelut kuin jo edellä Kaarlon kanssa. Jaakko on hieno nimi, jonka ainoa vika minusta on, että en tunne ketään Jaakkoa, jota kutsuttaisiin tuolla komealla nimellä... vaan Jaskaksi.
Meinas tulla ukkokullan kanssa käsirysy nimestä (no ei nyt ihan;)), joten hylättiin alkuperäiset taktiikalla " aiemmin ehdotettua ei saa ehdottaa" .
Nyt on nimi valittu, ja huhtikuussa vietetään ristiäisiä. Poika saa nimen
Niilo Oskari. Enempiä perusteluja en lähde kirjoittamaan, jos joku vaikka tunnistaa. Yritetään pitää nimi salassa.
Järjestykseen nimesi:
1. Jarkko --> Ihana ja reipas nimi, ei suosikki, mutta ei uniikki. Sopii kaikenikäisille niin vauvalle kuin vaarille. Lisäksi nimi on pirteä ja hauska. Plussaa poikamaisuudesta.
2. Kaarlo --> Tämä on myös jämerä nimi, tykkään kyllä, mutta hiukan vanhahtava pappa-nimi, Sopisiko toiseksi nimeksi Jarkko Kaarlo joku, no ehkei kuitenkaan.
3. Jaakko nimestä en tykkää, tulee mieleen vanha koulukaverini Kalsari-Jaakko käveli aina kalsareilla koulussa... :( Tosin kaverini pojan toinen nimi on Jaakko eikä tunnu enää ihan niin hullulta!.
Näin minusta!