Outo kiristävä kipu
osaisiko joku neuvoa mistä voisi johtua kiristävä, välillä vihlova kipu mahassa heti navan oikealla puolella? Alue jolla tuntemuksia on, on tosi pieni ja aina sama kohta. Muutoin menisi kohdun kasvun piikkiin, mutta kai se kohtu muualtakin kasvaa... Nyt mennään rv:lla 25.
Kommentit (4)
Ja juurikin samoilla viikoilla. =) Nyt viikkoja 33+2 ja kipu on pikkuhiljaa hävinnyt. Purnasin siitä niin kauan neuvolassa ja lääkärille (kun huolissani olin) että pistivät sitten polille lähetteen missä kattoivat oikein ultralla ja tutkivat kunnolla. Eivät löytäneet mitään selkeetä kivun aiheuttajaa joten kaikki tulivat siihen tulokseen että lihas- tai hermoperäistä kohdun kasvusta johtuvaa. Pelkäsin kamalasti että jos se onkin vaikka istukka tai jotain mutta kuulemma mulla istukka on sellasessa paikassa ettei voinut johtua siitä ja jos se kohta aristaa kun sitä painelee niin ei kuulemma johdu istukasta, on niin pinnalla se kipupiste tai jotain... Ja mulla tää tunne tuli useimmiten just jos seiso pitkään tai käveli pitempään. Mutta nyt tosiaan on kipu pikkuhiljaa hävinnyt.
joka on joillakin odottajilla tietyillä viikoilla. Ilkeä vaiva, mutta ei pysyvä ja menee ohi. Mulla oli myös joskus viikoilla 33 esikoista odottaessa, samoin tässä odotuksessa.
Kyselin tuolla toisaalla saman asian tiimoilta
Eli pari päivää sitten huomasin navan seudulla oudon kivun.
Se tuntuu istuessa, jos käännän yläkroppaani oikealle tai vasemmalle,
tai jos venyttelen yhtään. Napa on kosketusarka ja vähän turvonneen näköinen.
Huomenna on neuvolalääkäri, jolta ajattelin vielä tivata asiasta :)
Itsekin mietin, että jotain kasvukipua se varmaan on.
Haissa 26+4
Kysyin eilen neuvolasta ja sanoivat sen liittyvän kohdunkasvuun.
eppuliini rv 22