Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tunteita oppia jäljittelemään?matkimaan?

Vierailija
25.02.2008 |

En tarkoita nyt mitään sosiopaatteja. Vaan jos lapsella on normaalista kehityksestä jäänyt puuttumaan normaalit tunnetilat niin voiko aikuisena oppia matkimaan uskottovasti tiettyjä tunteita? Jos ei halua vaikuttaa omituiselta tietyissä tilanteissa niin onnistuuko se pitemmän päälle, että tavallaan näyttelee siihen tilanteeseen sopivat fraasit ja sanonnat? Muuten ihmiset saattavat pitää omituisena.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan tosisaan, minä olen vähän sellainen eri tavalla tunteva tietyissä tilanteissa, jopa tunteeton, mutta tiedän kyllä miten kuuluu sanoa ja olla, joten ei mua varmaan kukaan täysoutona pidä.

Vierailija
2/7 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on jonkinlaisia asperger-taipumuksia kaiketi, joka tapauksessa en pienenä tiennyt ollenkaan kuinka toimia ja olla sosiaalisissa tilanteissa, tai kuinka ilmaista tiettyjä tunteita. Niitä olen sitten pikkuhiljaa kasvaessani opetellut, mutta se vaatii että itse tiedostaa tilanteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun aika usein teeskentelemään, enpä oikeastaan tiedä miksi. Ehkä sitten olen pohjimmiltani tunteeton. Luultavasti minua pidetään empaattisempana kuin olen.

Vierailija
4/7 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua pidetään myös empaattisena ja mukavana. Noh.

Vierailija
5/7 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain jaksa enää. Pari tuttavuutta katkesi, toisaalta ihan hyvä niin. 5

Vierailija
6/7 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätä niin ei voi mitään...

Vierailija
7/7 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen huomioonottamista ja kohteliaisuutta. Jos valitsee olla hiljaa, sekin kertoo joskus paljon. Olen alkanut vältellä hankalia tilanteita ja valikoin seurani siten, ettei tarvitse olla muuta kuin on. 5