Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu eroon. Haluaa parisuhdeterapiaa. Uhkailee ilkeällä ja pitkällä eroprosessilla jos erotaan

Vierailija
25.02.2008 |

Sanoo et siihen menee sit kaikki meidän rahat ja hän ei välitä.

Tää on raskasta.

Nyt mun on kiduttava tässä ikävässä suhteessa hänen ja mukamas lasten takia. Hän uskoo et tuomari ottaa hänen puolen jo sen takia et minä sitä eroa haen.

Tosi ikävää

Tänään mennään siihen neuvontaan. Saa nähdä mitä se terapeutille sanoo. Mua ei kiinnosta ollenkaan. Tiedän et haluan eron

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien etu on että ero sujuu suhteellisen sopuisasti

Vierailija
2/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä voi olla apua tai sitten ei. Joka tapauksessa siellä voit puhua omankin suusi puhtaaksi ja voitte ottaa selvää, onko teistä jatkamaan. Ei sua siellä pakoteta naimisissa pysymään. Ja ehkä sitten on helpompi keskustella erosta ja sen yksityiskohdista sopuisammissa merkeissä, jos mies siellä tajuaa, ettei mitään toivoa enää ole. Ainakaan ei voi väittää, ettei yritetty ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulua, kuulostaa siltä, että miehesi " vain" pelottelee, ettet hakisi eroa. Eroaminen ei maksa, omaisuus menee teille puoliksi jos avioehtoa ei ole. Jos lasten huoltajuudesta ei saada sovittua, siitä päätetään sitten oikeudessa EIKÄ homma todellakaan mene niin, että se joka hakee eroa ei voisi lapsia saada. Ihan tutkimustenkin mukaan nainen on huoltajuuskiistoissa vahvemmilla kuin mies, joten jos sulta ei löyty jotain tosi raskauttavaa taustalta, niin ihan optimistisella mielellä voit huoltajuuspäätökseenkin suhtautua.

Toinen juttu tietenkin on, miten se vaikuttaa lapsiin, siis jos mies heittäytyy tarkoituksella hankalaksi. Mutta pahaa jälkeä lasten psyykeen tekee epätasapainoinen perhe-elämäkin eikä miehesi rehellisesti sanottuna kovin hyvältä tyypiltä kuulosta noine pelotteluineen.

Jos huolestuttaa, ota yksin yhteyttä kunnan lastenvalvojaan ja oikeusaputoimistoon, niin saat enemmän faktaa ja käytännön apuakin, et ole miehesi uhoamisien varassa.

Vierailija
4/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakaan akuuttia vaaraa ei ole, mene ihmeessä parisuhdeneuvotaan. Ero on joka tapauksessa pitkä prosessi, ei muutama viikko sinne tai tänne asiaa mihinkään muuta, varsinkin jos olet sen jo päättänyt. Mutta ehkä ero sujuu nätimmin, jos miehelläkin on aikaa sitä prosessoida.

Miksi muuten haluat erota? Miksi mies ei?

Vierailija
5/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta apua puheväleistä tietenkin on lapsien huoltajuudesta päätettäessä.

Vierailija
6/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis olen ulkosuomalainen ja asun rapakon takana.

avioliiton viimeiset 2 vuotta ovat olleet tosi rankkaa ja ei enää kiinnosta. Yhteensä 11 vuotta naimisissa.

Haluan oman elämäni ja asua yksin. Mies on liian ankara lasten kanssa ja minkäänlainen yhteiselämä ei kiinnosta. Olen saanut tästä avioliitosta sen minkä tahdoin, 2 lasta jne. Nyt olen valmis jatkamaan elämääni itse.

En nyt sitä kaipaa et lasten kanssa suomeen muuttaisin. Viihdyn täällä ihan hyvin.

Haluan vain miehestäni niiin paljon eroon et sitä on vaikeata uskoa. Jo 2 vuotta olen asiasta haaveillut

-- ap

Vierailija
7/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainsäädännöstä, että tiedät, mihin alat. Miehesi voi hyvinkin olla oikeassa, että ero tulee kalliiksi. Eri maissa on niin erilaisia käytäntöjä.

Vierailija
8/8 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mies vain pelkäsi yksin jäämistä ja kuinka pärjää kuin että olisi rakastanut ja todella halunnut rakentaa tulevaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi