Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuraskaus+istukka etuseinämässä+liikkeet

25.02.2008 |

Onko kokemuksia kuinka paljon istukka vaimentaa liikkeitä loppuraskaudessa. Meillä nimittäin kävi niin, että vauva laskeutui ja samalla katosi liiketuntemukset kokonaan. Kävimme päivystyksessä missä kaiken todettiin olevan hyvin ja vauvan liikkuvan, mutta liikkeitä en tunne vieläkään. Voiko tuo edessä oleva istukka estää tuntemukset vai mistä ihmeestä on kyse?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perjantaista asti ollut antibioottikuurilla ja sen jälkeen liikkeet on olleet olemattomia. Minulla myös istukka edessä. Mietinkin onko vauva sellaisessa asennossa, että liikkeet ei istukan takia tunnu vai väsyttääköhän antibiootit vauvaakin kun minua tuntuvat väsyttävän. Ihan tavallinen antibiootti korvatulehdukseen kysymyksessä ja on turvallinen raskausaikana.

Klaara rv 28

Vierailija
2/3 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silloin mulla oli istukka etuseinämässä, vauva laskeutui aikaisin, joten liikelaskenta tuli tutuksi... Sitäpaitsi vauvan synnytysasentohan on sellainen, että selkä on ulospäin, toisin sanoen vauvan jalat on kippurassa äidin mahaan päin. Eli sekin vähentää liikkeiden tuntemista!

Itselläni on nyt sitten kahdessa seuraavassa raskaudessa ollut istukka takaseinässä, ja on tosiaan suuri ero liikkeiden tunnistamisessa!

t,sokeritoppa 40+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös istukka etuseinämässä ja olin juuri antibioottikuurilla. Vauva tuntui liikkuvan aika vaisusti kuurin aikana ja neuvolalääkärillekin siitä mainitsin, muttei ottanut asiaan mitään kantaa. Kun kuuri oli ohi ja itsekin tunsin olevani taas kunnossa, alkoi vauvakin liikkua taas tosi reippaasti. Eli itsestä ainakin tuntui, että antibiootti tai itse sairaus vaikutti kyllä vauvaankin.

Mulla 38 viikko menossa ja vauva on tosi alhaalla. Aika lailla vihloo välillä tuonne alapäähän, taitaa olla niitä liitoskipuja. Esikoista odottaessa ei ollut vastaavaa. Mutta liikkeet tuntuu kyllä edelleenkin. Kai se riippuu vähän siitäkin miten se istukka sijoittuu ja missä asennossa vauva on. Jos kaikki potkut osuu siihen istukan tienoille, niin ei ehkä tunnu sitten niin hyvin. Mulla on istukka melko alhaalla, joten potkut osuu sen yläpuolelle ja tuntuu kyllä hyvin.