Taaperoiset Enskaiset Vko 9
Viime viikko ja vähän tätäkin päivää: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12473864&p=1&mpage=5&tmod…
Kommentit (28)
Auroralle pikaiseen. Kuulostaa tosi tutulta tuo kitinä. Meillä on kanssa kitisty jo yli kaks kuukautta ja hampaiden piikkiin oon sen pistänyt. Milo on tehnyt jo kuukauden ylä poski hampaita ja ne ikenet ovat ihan hirveän näköiset. Pullistuneet ja siniset. Milon kohdalla taas sitten tiedän että korvatulehduksesta ei ole kyse koska me ollaan viime aikoina käyty melkein joka viikko lääkärissä ja aina on korvat tarkastettu. Meillä on myöskin ihan selvää uhmaa jo ilmassa. Tosi kiva, minkähän lainen siitä itse uhmaiästä sitten mahtaa tulla kun nyt on näin kiukutteleva. Mun miehellä on kuulemma ollut ihan megahirveä uhmaikä.... kiva, kiva!
Mutta kyllä varmaan kannattaisi Oliverin kohdalla ne korvat tarkastaa kun siihen on taipumusta, mutta veikkaiain kanssa niitä hampaita ennemmin.
Jaksuja kipeän käden kanssa :)
Hermione ja kiukku- Milo 1v
Lueskelin tossa tuoreimpia juttuja, mutta mitään yksittäistä ei jääny päähän. Aivoissa ei liiku oikeen mikään tällä hetkellä.. =)
Flunssista, korvatulehduksista, ym. oli ollu taas paljon puhetta.. Mulle jäi niiiiiiiin hyvä kokemus tosta poskiontelotulehduksesta ja sen luontaishoidosta, että aion jatkossaki käyttää moisia juttuja enemmän!!! Mun doulaki sano, että niiden pojan sairastelukierre saatiin poikki vyöhyketerapialla! Kannattaa siis kokeilla.
Jenni on pääsemässä perheensä kanssa laivalle ja MM oli laivalla! Kivaa, että ootte päässy/pääsette rentoutuu!!!! :)
Uniongelmista... Tuli vaan mieleen, että niihin vois ehkä auttaa vyöhyketerapia?! Ainakin aikuisilla se parantaa yöjuttuja, ni miks ei lapsillakin... Vaikka lapsilla rikkonaiset unet on aika tavallisia tiettyyn pisteeseen asti.
Ääh.. En jaksa ny muuta kommentoida. Olin tänään äitiysjoogassa (se joogan pitäjä soitti päivällä, että se olis tänään illalla ja sen jälkeen vielä 3 kertaa), joten oon siitä ihan naatti. Plus on vähän nälkä, ni senkään takii ei oikeen ajatus luista.
Häydimoovits on huomenna VIIMESTÄ PÄIVÄÄ HOIDOSSA!!! Sit se tirppa jää isosiskouslomalle ja mun kans kotiin. Miehellä on tää viikko lomaa, joten keskiviikkona mennään uimahalliin uimaan (ekaa kertaa). =)
Me muuten oltiin tänään miehen kanssa leffassa ja mä tossa muistelin, että edellisen kerran oltiin yhdessä leffassa sillon ku odotin Heidiä... =) Oli ihan kiva reissu. Huomenna pitäis siivota ennen ku mennään hakee Heidiä viimestä kertaa.. Saadaan kuulemma kahvit ja teet vikan päivän kunniaks. =)
Meen ny iltapalalle. Moro.
Burde, heidi 1v5kk ja viltsu 34+1
PS. Mun kaveri sai suunnitellulla sektiolla perjantaina pojan: 50cm + 3370g. Voi vitsit! =) Kohta mäkin oon laitoksella käärön kaa... :D
huonosti on tullu kirjoteltua, tuntuu ettei ole aikaa oikein mihinkään mikä kestää yli 4 minuuttia.
Kaima: mäkin kyllä vahvasti epäilen hampaita, Aino on tehny takahampaita tosi pitkään, ikenet on ollu turvoksissa jo toista kuukautta ja nyt vihdoin vasemmalta on puskenu kaksi läpi. Kandee kyllä niitä korviakin käydä tihrustamassa, teillä kun on niitä korvavaivoja ollu.
tanssimisesta ja laulamisesta oli juttua. Meillä Aino rupee heilumaan ja nytkymään melkein kaikesta musiikista, tällä hetkellä on in kristiina Braskin biisi joka on hurtta ja stara ohjelmassakin tunnarina.
Titi-nallen levy on kohta jo kulunu puhki.
Ajateltiin mennä katsomaan fröbelin palikoita keravalle maaliskuussa.
Burde poksahtaa ihan justiinsa, vitsit miten kateellinen mä oon sulle..... ihanaa että heidiheidi pääsee äitin kanssa kotiin, ei varmaan ole riemulla rajaa kun saa halia ja kölliä äitin kanssa vaikka koko päivän.
Meillä on kotona menossa koiran ahdistlukausi, Kamu kulkee edellä ja Aino perässä pitkin asuntoa, AInolla on vielä sen verran rajut otteet etti Kamu ymmärrä sen haleja vaan juoksee karkuun. Jonkun verran leikkivät kyllä kahdestaan.
Aino myös syö jo lähes kaiken itse, lusikka vaan vuihuu kun ruoka menee suuhun, välillä lautasesta ja välillä kaukalosta. Eilen A avasi itse jugurttipurkin kannen, tuli vähän kiirus ettei kaikki ollu lattialla.
mukavaa viikon jatkoa kaikille, koitan olla ahkerampi näissä kirjoittamisissa ja lukemisissa !
aa ja ae
En edes yritä kommentoida mitään, kun ei ole oikein aikaa - taaskaan...
Paitsi Viiperoa on pakko onnitella plussasta, kävin kurkkimassa kuumeilupuolella. :)
Hyviä uutisia: Ainon maitoaltistus on mennyt tosi hienosti! Aino syö jo tavallista jogurttia ja maitoa käytän ruoanlaitossa normaalisti. Juo vielä erikoiskorviketta, mutta pikku hiljaa pitää ruveta sitäkin lantraamaan tavismaitoon. Ihanaa, mutta tosi outoa yhtäkkiä antaa tytölle tavallista maitoa kun on pitänyt olla niin tarkka.
Meillä ollaan flunssassa myös. Ainolla on nyt korvatulehdus toivottavasti paranemassa. Meidän pitäis lähteä torstaina Pariisiin ja Ainon mennä mummulle, mutta jos Aino on kipeä niin eihän me raaskita lähteä. Itselläkin on flunssainen olo, tosi kivaa näin lomaviikolla sairastaa, etenkin kun on palkaton lomaviikko.
Jännitän ihan kamalasti sitä reissuun lähtöä. Tekis toisaalta mieli perua koko juttu, toisaalta tosi ihanaa lähteä kaksin miehen kanssa, etenkin kun Amy kertoi miten lämmintä Ranskassa on! Aino varmasti pärjää ihan hienosti, mutta silti huolestuttaa... Tulee niin kova ikävä. :(
Unista: meillä kyllä nukutaan nykyään tosi hyvin. Ihme ja kumma, Ainon yöunet paranivat kertalaakista kun siirtyi lastensänkyyn. Tuntuu useimmilla käyneen juuri päinvastoin. Taitaa olla vähän vastarannankiiski tämä meidän neiti. Nyt kipeänä tietenkin yöt on menneet miten sattuu.
Kesäsuunnitelmista: Just päätettiin ettei kesällä lähdetä Tukholmaa kauemmaksi. Mun veli tulee tyttöystävänsä kanssa viikoksi meille ja tehdään kaikki turistijutut täällä koska veljeni tyttöystävä ei tunne Helsinkiä ollenkaan, ja sitten mennään risteilylle. En ole vuosiin käynyt Tukholmassa, joten ihanaa päästä sinne ja laivallakin on kesällä niin kiva käydä. Eipä olisi varmaan rahaakaan lähteä kauemmaksi, keväällä on tiedossa Amsterdamin ja Köpiksen reissut, joten niihin mennee kaikki ylimääräinen...
Nyt pyykkien pariin. Ihanaa keväistä päivää enskoille!
Karssuli ja Aino 1v 4kk
Pieni laulaja ja tanssija löytyy täältäkin. Jonsku soittaa kitaraa (kitaraksi kelpaa maila, keppi, lego tai, mikä vaan esine oikeestaan). Jonsku myös tanssii ja laulaa. Laulu vaan on sellasta lallatusta ja siansaksaa, kun ei se osaa mitään lastenlauluja, kun ei olla sille soitettu. On Jonskulla myös oikea lasten kitara, jonka sai joululahaksi. Se pitää ottaa muutaman kerran päivässä esille ja alkaa soittamaan :)
Kesäsuunnitelmagalluppiin: Me mennään ehkä miehen siskon luokse käymään Puolassa alkukesästä. Muuten ei varmaan mitään muuta hirveesti suunnitella. Nyt ollaan lähdössä miehen kanssa viikonlopuksi Liverpooliin. Jännää lähteä kahdestaan, mutta mua kyllä hirvittää vähäsen. Mä varmaan kuolen ikävään. Jonsku kyllä pärjää täällä isovanhempien hoivissa.
Hirvee päänsärky. Oon töissä. Parasta kai mennä vähäksi aikaa pois tästä koneelta, jos se helpottais.
Ihanaa keväistä päivää kaikille tasapuolisesti :)
pesukarhu ja Jonsku 1v10kk ja Kirppu 13+5
Meillä yöt on edelleen ihan pyllystä. Viime yöksi laitoin D' lle supon ja se ehkä vähän vähensi itkuja ym., mutta silti itki varmaan 20 kertaa yössä. Jos tää nyt vielä jatkuu niin sit mennään kyllä tarkistuttaan ne korvat (ei kyl muita oireita oo ollut). On vaan niin vaikee tietää, et mikä on, kun D ei koskaan oo nukkunut kovin hyvin öisin + uus sänky + muut ongelmat kotona vielä pari viikkoa sit (jos nyt vasta alkaa reagoida niihin kun tilanne on taas normaali).
Burde: On kyl kivaa päästä laivalle, mut meillä ton ipanan kans maiseman vaihtaminen ei kyl koskaan oo mitenkään rentouttavaa ;). Yöunet ja päikkärit huononee + kaikki kiukuttaa, ruoka ei maistu ym ym. Ite vaan oon sellanen, etten kestä pitkään samas paikas.. Paljonko toi vyöhyketerapia maksaa? Mulla on sellanen käsitys, et ei mitään halpaa (tuloina 2x opintotuki, asumislisä ja lapsilisä).. Hyviä lomailuja sulle ja Heidille (niin kauan kun ehditte " lomailla" ennen Viltsun tuloa)..
Hyvä et Aino on pääsemässä tavismaidon makuun :).
Nyt pitää alkaa lähteen (meen ottaan sen toisen tatuoinnin tänään..)
Jenni
[color=darkviolet] Jenni: [color=dodgerblue] Mä kun oon käyny vyöhyketerapiassa, ni se on maksanu 35¿/kerta. Onhan se sillain " kallista" , varsinkin opiskelijan budjetilla, mut toisaalta... Ei lääkärireissutkaan oo mitään halpoja. (sit tietty on edullisempaa jos käy perusterveydenhuollossa lekurissa) [/color]
Karssuli: [color=dodgerblue] Toivottavasti pääsette reissuun!!! Nyt vaan kunnon vitamiinitropit ja muut kikkakolmoset kehiin ettet tulis kipeeks, ja peukut pystyyn, että Aino tervehtyis! [/color]
AA: [color=dodgerblue] Ymmärrän hyvin sun kateuden. Iteki varmasti olisin! Nyt kun tietää mitä lapsi tuo tullessaan, niin uusi raskaus on vielä suurempi ilo ja " ihme" kuin eka raskaus... Olihan sitä sillonkin TOSI onnellinen, kiitollinen ja ilonen, ja kun meillekään raskautuminen ei ollu mikään sormien napsautus... mutta nyt tosiaan kun tietää miten ihmeellistä kaikki on ja miten rakas ja ihana oma lapsi voikaan olla, niin se tuplaa kaiken. =) Mä niin kovasti toivon, että kaikki vauvaa toivovat sais kans tulla raskaaksi uudelleen (tai ekaa kertaa)!!! Voimia odotuksen odotukseen!!! [/color]
Meidän perheen napoja sen verran, että me lähdettiin tänään suurelle suurelle hiihtoloma matkalle miehen loman ja Heidin kotiin jäämisen kunniaksi... =) Me hypättiin aamulla autoon, ajettiin jopa KOLME KORTTELIA ja mentiin tohon Kalevan uimahalliin uimaan!!! HEH! ;D Siellä me polskittiin, suihkuteltiin ja saunottiin, ja sit ajettiin takas kotiin syömään! :D Heh.. Oli kyllä kiva lomareissu, vaikka lastenaltaiden vedet aika kylmiä olikin! Heidi kyllä tykkäs silti, ja se oli pääasia. :)
Jaa nii joo.. Me käytiin eilen kahvilla siellä Heidin perhepäivähoitajalla samalla kun haettiin Heidi. Voih... Oli se niin liikkistä. Heidi esitteli meille tohkeissaan temppuja keittiön lattialla ja olkkarissa kaikkia leluja ja muita.. Sit se hoitotäti kerto, että niiden omat muksut (5 lasta, vanhin 17v) oli " kilpaillu" , että kuka saa hakee heidin päikkäreiltä... ja yks pojista oli ollu tippalinssissä, kun se oli lähteny kaverilleen ja sanonu vikat heipat & antanu halit heidille. Sit ku me lähettiin koko perhe kotiin, ni toisiks vanhin tytöistä alko itkee kun sano heidille hei hei:t. :/
Sit kotona ME herkisteltiin, ku katottiin Heidin " kasvukansion" sisältöä.. siellä oli mm. kuva nukkuvasta Heidistä ja ihana runo alla.. + tietysti heidin hienoja taideteoksia ym. Nii ja sit luettiin vikan hoitopäivän teksti reissuvihosta ja siellä toivoteltiin mm. " hyvää jatkoa kasvavalle perheelle" ja koko perhe oli laittanu nimet alle... :) Itkuhan siinä tuli.. Niin ihana se hoitopaikka ja perhe oli! Ja siis Heidihän tykkäs olla siellä IHAN ÄLYTTÖMÄSTI!!! Meni sinne aina ihan tohkeissaan, tykkäs perheen omista lapsista jne.. Mutta.. Nyt se on ohi ja alkaa uudet kujeet täällä kotosalla.. :D
No joo... Eipä kai muuta...
Burde, heidi 1v5kk (syö tossa vieressä) & viltsu 34+3
Tää on ollut taas niitä päiviä, kun ei olis kannatanut nousta sängystä. JO eilen sapetti töissä niin, että totesin työkaverille, että mistähän mulle löytyis joku kiva ja rauhallinen toimistotyö, missä ei tarttis kohdata ihmisiä. Ja ikävät fiilikset jatkui tänään niin, että yhdeltä välkältä valvomasta tullessani purskahdin itkuun ja totesin, että mä vihaan
mun työtä ja etten halua tulla enää tänne. Jep-jep! Rehtori seisoi vieressä ja alkoi kyllä ihan heti kysellä, onko pitkään tuntunut siltä ja että saanko nukuttua ja mistä moiset ajatukset ja mitä asialle vois tehdä. Toinen työkaveri vaan halas ja totes mun olevan hyvä työkaveri, jos se mun oloa helpottais. No helpottihan se, mutta itkin kahta kauheammin. Mulla on melkoisen haastava luokka ja välillä tuntuu, ettei omista keinoista enää löydy mitään, mikä uppoaisi niihin. Ja sitten tietty ikävä miestä siellä reissussa madaltaa mielialaa jne.
Illalla kun lähdin ratsastustunnille, kun äiti tuli vahtimaan Emmiä, siellä ennen tuntia sateesta märkä hevonen päätti piehtaroida itsensä aivan turpeeseen niin silloin alkoi tuntua, että nyt kotiin ja ihan suoraan petiin. Blaah! No, tunti oli lopulta sateesta huolimatta kiva ja Emmi oli ihanasti mua vastassa kun tulin kotiin. Ja muutenkin likka on ollut niin ihana että sen voimalla kyllä jaksaa taas. Mutta nyt on just sellainen olo, että voi kun voittais lotossa, niin vois jäädä kotiin Emmin kanssa uudestaan. VAikka kyllähän mä täältä viimeksikin halusin itse töihin. ON tää vaikeeta!
Ei mulla edes luista ajatus, että mitään kommentoisin. Meen lämpöiseen suihkuun, kaadan itselleni (tapojeni vastaisesti arki-iltana)
lasin punkkua ja katson Greyn anatomian. Josko se helpottais... Kaks yötä, kun mies palaa. Ennen kun se läks niin mietittiin, että ollaan
oltu yhdessä 4½ vuotta ja tää on eka näin pitkä aika kun ollaan sinä aikana erossa. Käypä aika rankaksi, vaikkei olis ihan heti uskonut.
Mukavampaa viikkoa kaikille!
-Amy ja Emmi 1v4kk
Amylle ISOT VOIMA-HALIT!!! Jaksamisia sinne töihin ja joku aikakone, että se miehen paluupäivä tulis nopeesti! :)
Onko teillä muuten millaset mahkut työnohjaukseen?? Mä en kyllä olis jaksanu töissä jos ei sitä olis ollu. Jo tieto siitä, että se on sillon ja sillon, autto jaksamaan.
Mä just tossa yks päivä mietin sitä, että kuinka rankkaa ja haastavaa opettajan työ on! Ei sitä älyäkään... ehkä aavistuksen saa kun alkaa asiaa oikeen kunnolla miettimään, mut toikin on semmonen juttu mikä pitäis tehä/kokee ite, että sen käsittäis. Musta tuntuu, että mä hoidan päihdeongelmaisia (tai oikeestaan vois sanoo moni-ongelmaisia) paljon mieluummin, kuin olisin opettaja... On se sen verran hurjempaa puuhaa. Eli empatiahalit sinne!!!!
Meinasin kirjottaa lopuks, että " koitahan jaksaa" , mut sit tajusin, että eihän aina tartte " koittaa jaksaa" . Kyllä välillä saa olla ihan puhki-poikki-väsyny-ym.! Toivotaan, että se tilanne töissä helpottuis!
Burde & co (H 1v5kk nukkumassa & V 34+3 ilmeisesti myös nukkumassa)
Ehkäpä meilläkin on jo aika siirtyä tänne, Joel siis täytti vuoden viime sunnuntaina. Tänään oli 1v neuvola, mitat 11kg440g ja 78,2cm. Hyvin on poika kasvanut. Tais vaan olla rankat 1-vuotis juhlat kun poika tuli kipeeksi heti seuraavana yönä.
Kamalasti en varmaan ehdi kommentoimaan ja kirjottelemaan joka päivä, mutta yritän parhaani! Vie Joelin energisyys ja tämä maha kaiken voiman.
Meillä on nykyään kolme koiraakin, eli perhe vaan kasvaa. Ja muutama viikko sitten muutettiin uuteen asuntoon, nyt meillä on oma pihakin :)
Yritän päästä juttuihin kiinni mahdollisimman nopeesti! Nyt kuitenkin laittamaan kuumeista poikaa unten maille.
Henna, Joel ja Ninni 37+5
Burde: ei toi vyöhyketerapia nyt sit ihan sikakallista oo.. me käydään vaan tk-lääkäris, koska ei oo varaa yksityiseen (ne lapsivakuutuksetki on tosi kalliita). Toinen ongelma on vaan se, et löytää hyvän vyöhyketerapeutin.. toivottavasti saatte Heidin ja Viltsun sit tulevaisuudessa tonne hoitoon takas!!
Amy: Mä ymmärrän ton sun työväsymyksen sinänsä helposti, et mun äiti on ollut aiemmin ala-asteen ope.. Rankkaa hommaahan se on.. Onneks sä pääset ratsastaan! Mulle se on ollut aina ihan loistava keino nollata päätä ja päästä " pakoon" kaikkia ongelmia. Siel hevosen seläs kun on keskityttävä siihen mitä tekee :).
Joleille 1v. onnea ja Hennalle tervetuloa tänne :)
Jenni (koulus) ja D (pk' ssa)
ihan pikaisesti vaan, kun vieraita on tulossa¿
jos en vielä ole onnittelut niin onnea kaikille tonskailijoille tasapuolisesti! olen niin kateellinen ja onnellinen teidän puolesta :o) meillä ei ole mitään yritystä uudesta nyytistä, syön yhä pillereitäkin kun muistan, mutta vauvakuume on jo valtava ja yhä vaan kasvaa! sydän sanois, että heti yritys päälle, mutta järki, että seuraava tulokas saisi luvan syntyä vasta ensi vuoden puolella, itsekkäästi ajateltu, mutta niin ollaan tai minä olen meinannut¿mut tää kuume on kyllä hurja ja tähän ei taida mikään auttaa tai no yks asia tietty :o) yritys päälle vaan :o)
meillä eemeli yhä vaan sairastaa, nenä vuotaa norona ja yskä on ainakin nukkuessa kova¿viime yö kuitenkin nukuttiin ilman herätyksiä, ihmeellistä!
HENNA: meillä kävi eemelin kanssa samalla lailla, että synttäreitten juhlinnan jälkeen tuli kipeeksi, taitaa ne synttärit olla rankkoja noin pienille, ensimmäiset ainaskin :o) pikaista paranemista teille!
AMYLLE paljon piristystä, tsemppiä, jaksamista, voimia, haleja, myötätuntoa ym.! toivottavasti tämä päivä oli jo parempi¿koulussa työtä tehneenä ymmärrän kyllä, että lapset osaa olla hankalia ja jos täysi vastuu koko luokallisesta on itsellä niin ei ihme, että välillä voimat loppuu ja vielä mieskin poissa, mrrr!
juu, mutta nyt valmistelemaan vieraiden tuloa ja haaveilemaan :o) eemeliäkin on saanut jo käydä lohduttelemassa, ei saa raukka nukuttua, kun nenä on tukossa ja yskittää¿
nautinnollista torstaita kaikille! oho, tänään on meidän koiruuden nimipäivä :o)
-pauliina ja omassa sängyssä päikkäreitä kipeänä nukkuva eemeli
Ja kiitos kannustavista ja mieltä lämmittävistä sanoista! Kyllä te olette ihania! Burden kanssa mä olen ihan samaa mieltä: aina ei tartte jaksaa. Ja mä olen sen sisäistänyt niin hyvin, että kun keittää yli, niin sitten keittää. Enpä olis vielä hetki sitten uskonut, että tässä uudessa työpaikassanikin uskaltaisin näyttää näin tunteeni, mutta näköjään. Ja tänään oli taas oikein hyvä päivä - tämän voimalla taas jaksaa. Illalla vielä viesteilin miehelle ja purin mieltä sille. No se ei sitten illalla pahemmin vastaillut ja mä kuvittelin sen suuttuneen, kun moisia sille viestittelin, mutta aamulla siltä tuli kans ihanan kannustava viesti. Onneksi huomenna on perjantai ja se tulee kotiin! Ja työohjauksesta: mä olen kyllä ihan vakavasti harkinnut sitä. On tuo vaan sen verran
kuluttavaa, että jonkun asiantuntijan kanssa olis hyvä päästä tiukoista paikoista puhumaan. Ja nyt kun on alkuvuosi, niin ehkä määrärahojakin vois olla.
Burdelle täytyy näin vähän jälkikäteen lähetellä lokoisia mammalomapäiviä!
Henna - apua, sä synnytät ihan just! Hui! Hulinaa teillä on ollut, mikä olo? Ja onnea Joelille ykkösistä!
Jenni, aivan samaa mieltä ratsastuksesta eli mahtavaa nollaamista muista ajatuksista. Jos meinaa pysyä kyydissä ja saada jotain aikaan, on tosiaan keskityttävä vain siihen. Oletko sä itse päässyt viime aikoina ratsastamaan?
Eemelille toivottelen parempaa oloa! Ja Pauliinalle vilkutuksia! Jospa me jossain vaiheessa päästäis taas Turun suunnalle niin, että vois vaikka treffailla... Nyt olis ainakin siks tultava, kun Emmin mummi oli ostanut Emmille Reiman tehtaanmyymälästä välikausihaalarin. Täytyyhän se ennen kevätkelejä saada.
Eilen olin niin omanapainen, että jospa muutaman Emmin jutunkin kertoisin. Likkahan on ollut kova " lukemaan" kirjoja jo aika pitkään.
Nyt se on keksinyt sellaisen jutun, että kun yhdessä sammakkolampikirjassa on kuvissa koloja, joissa on jotain kiiltävää rapisevaa taustaa, niin ei riitä että se itse niitä rapistelee, vaan sen pitää ottaa mua sormesta kiinni jarapistella mun sormella niitä. =D
Ja tänään niillä hoidossa oli ollut kaksi tyttöä musiikkiopistolta soittamassa kanteletta kalevalanpäivän kunniaksi. Emmi oli kuulemma istunut aivan hipihiljaa ja liikkumatta koko esityksen ajan ja kuunnellut ja katsellut. Ei ihan uskois tuosta elohiirestä. Viime sunnuntaina se myös osoitti osaavansa keskittyä. Aluksi se veti hirveet herneet jostain,mutta sain se syliini ja katsomaan Late-lammasta. Siinä se nökötti koko viisi minuuttia (ekaa kertaa ikinä) ja katsoi telkkua. Mä yritin jotain sille selittää ohjelmasta, mutta se vaan huitas kädellä, että älä häiritse. ;D
Nyt kuitenkin taas iltapesulle ja kohti höyhensaaria... Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
-Amy, jo paremmalla mielellä ja Emmi, taas unten mailla-
piti tulla tännekin mieltä parantamaan..
meille sattui tänään kamala vahinko, eemeli kaatoi pöydän reunalta mun tulikuuman teekupin päällensä ja sai toiseen asteen palovammat yläkroppaansa, kaula ja olkapää on pahimmat. kylmän suihkun jälkeen soitin yksityiseen lääkärikeskukseen ja käskivät tulla heti, onneksi mentiin. eemeli on suht ok viilentävien kääröjen kanssa, mutta äiti ei saa millään mieltä pois tapahtuneesta, tuntuu niin pahalta. kaiken lisäksi eemeli on muutenkin kipeänä, nytkin yskii sängyssä niin, että meinaa tukehtua, ihan kamalaa kun omalle pikkuiselle tapahtuu jotain tällaista! huomenna ip mennään vaihtamaan kääreet ja silloin on virallinen lasten lääkärikin paikalla ja katsastaa tilanteen, näkee sitten miten pahasti todellisuudessa kävi, kauheaa!
-järkyttynyt äiti ja yskän täyteistä unta nukkuva eemeli
Viime yönä D pyöri ja ynisi vaan kaks kertaa ja nukku aamul 6.30 asti! Jee!! Ehkä yömölinät oli taas vaan jotain kriisien purkua (joko perhekriisistä toipumista tai uuden sängyn aiheuttamaa).
Amy: Kiva, et vot paremmin! Mä itken aika avoimesti kans. Oon silloin joskus 10 v sitten, kun ex sairasti syöpää, " opetellut pärjään" eli siis oleen näyttämättä tunteita ja oleen itkemättä ja se SATTU. Lopulta en ees saanut itkettyä yksinkään. Enkä haluu tohon enää koskaan, kun se itku on jotenki niin " puhdistavaa" . En oo ratsastanu varmaan 4 vuoteen. Syksyllä ' 03 lähdin Belgiasta osaksi kun tajusin, et miten en enää nauti hevosten kans työskentelystä (ja mun mielestä eläinten kans ei voi tehdä töitä jso ei oo siinä mukana 100%). Silloin päätin, et pysyn pois tallilta niin kauan, kunnes tuntuu siltä etten enää voi olla pois. Silloin ' 04 kevättalvella ja kesällä kävin kyllä välillä auttelemas kavereita niiden hevosten kans ym. Nyt rajottaa aika ja raha. Sit taas toisaalta tuntuu oudolle ajatella, et menis tunneille tms., kun kuitenki on tehnyt kaikkee sitä työkseen.. Jahka D vähän kasvaa vielä (ja ite rikastun ;) ) niin raahaan sen kyl jonnekin ratsastaan.. Oonki jo silloin, kun lopetin, uhonnu kavereille ,et tuun sit inhottavana poniäitinä takas kuvioihin ;). Meil taitaa olla sama sammakkolampikirja kun teillä :). Oli yhdes vaihees ihan hitti, varsinkin ne kimallukset, mitkä rapisee :D.
Pauliinalle lohdutushalaus! Mun kaverin lapsi veti viime kesänä kahvinkeittimen päälleen (täynnä kuumaa kahvia). Hyvin sillä ainakin parani palovammat. Onneks lapsilla paranee kaikki nopeesti eikä varmaan jää niin arpiakaan kuin aikuisilla(?). Välillä on niin vaikee olla jatkuvasti 110% tarkkana noiden ipanoiden kans, kun ittee väsyttää tms. (Meidän lapsi on tippunut hoitopöydältä kun oli jonkun 8kk ja mä kipeenä ollessa en ollut tarpeeks skarppi iltapesuja tehdessä.)
Jenni
Voi pientä Eemeliä! No, eiköhän nuo palovammat kuitenkin aika pian parane, kun niihin oikein asiantuntevaa hoitoakin nyt saa. Eemeli on kyllä niin ehtiväinen poika, että äitillä pitäis olla varmaan useampi pari silmiä selkäpuolellakin :/ Uskon kyllä, että äidistä tuntuu pahalta, mutta jos tän tapaturman olisi välttänyt, niin jotain muuta olis varmaan kuitenkin taas kohta sattunut. Niin että lohdutuksen sana täältäkin, kukaan ei pysty koko aikaa valvomaan 100% näitä pieniä ja ehtiviä käsiä ja jalkoja!
Amyllekin jaksamista täältä myös! Mukavaa olisi nähdä, jos tuutte tännepäin käymään! Mulla on kyllä sitten puolestaan vähän ikävä töihin... Mutta voi olla, että kävis mulle pian samoin, että töissä taas tulis mieleen kuinka mukavaa olis olla kotona...
Burdelle mukavaa " lomaa" ;)
Tuli muuten mieleen, kun eilen puistossa nähtiin yksi puolituttu äiti " karavaaninsa" kanssa. Heillä on nyt reilu 1,5 kaksoset ja joskus vuodenvaihteen tienoilla syntynyt vauva... Mietittiin eilen miehen kanssa, että olis se varmaan aika vipinää, kun olis kaks samanlaista taaperoa perheessä plus vielä pieni vauva... Tolla perheellä on varsinaiset " vankkurit" kulkupelinä, siinä on peräkkäin kaksosten ratasistuimet ja vimppana vauvan koppa. Eipä tuu moista ihan joka päivä vastaan :DD
En nyt muista mitä muuta piti kommentoida, mut laitanpa vielä jotain omia kuulumisia.
Aino oli tässä joku aamu aika ihana, kun piti lähteä perhekerhoon. Neiti meni ekaksi tuulikaapin ovelle ja sanoi " kei-kei" (tarkoittaa siis keinumista). Ja kun ei viesti heti mennyt perille, neiti marssi eteisen vaatekaapin ovelle ja sanoi " kenkä, kenkä" . Että niinhän sitä kengät tarvitaan, jos keinumaan mennään :)
Eilen nukkumaan mennessä Aino peitteli vielä nukkensakin taaperokärryyn (toimittaa nykyään nukenvaunun virkaa) nukkumaan. Ensin hän etsi nuken, sitten nukelle " unilelun" ja vielä nuken hatunkin ;) Aivan liikuttavaa, kun toinen hoitaa ihan tohkeissaan nukkea, ja se pitää aina laittaa nukkumaan kun Ainokin menee :)
Muistelkaas muuten muutkin tota kävelemisen opettelua, missä vaiheessa teidän taaperot on oppineet pääsemään jaloilleen ulkotamineissa ja maastossa? Aino käppäilee ulkonakin ihan hyvin, ja myös " maastossa" (= leikkipuistossa), ja eteisessä taitaa onnistua ulkovaatteissa mönkimään pystyynkin, mutta ulkona ei vielä ole onnistunut... Tänään oli jo kova yritys, mutta tuo loska taisi olla vähän liukasta ja kenkä vähän luisti alta.
Me käytiin eilen illalla Ainon kanssa vielä tontilla moikkaamassa iskää, joka oli metsätöissä. Pari kertaa kun on käyty, niin Aino on ihanasti tutkinut maastoa metsässä. Hauska seurata, miten paljon kaikkea kiinnostavaa ja aktivitettia metsästäkin löytyy, paljon enemmän kuin missään leikkipuistossa ikinä ;)
t. Ope ja Aino 1v 4+kk
[color=hotpink] Pajuskan Eemelille tsemppiä palovammojen kanssa! Tosi kamala juttu! Heidi kerran tuikkas kätensä suoraan mun teekuppiin, kun koitti ottaa sitä lähemmäs (oli kyllä aika kaukana, mutta nopeena likkana onnistu silti kurkottaa sinne)... Se ei onneks kaatunu, eikä sormiin tullu muutaku punotusta, mutta säikähtihän siinä ihan hulluna - varsinkin äiti. Eli osaan kuvitella teidän kauhun hetket. Toivottavasti Eemeli toipuis vammoista pian ja yskäkin hellittäis.. Kipulääkettä vaan säännöllisesti ja pidetään peukkuja sinne lääkärireissulle!
Hennan Joelille isot 1v onnittelut!!! =) Jaksuja masun kanssa...
Jenni: Hienoa, että yö oli menny paremmin!!! Jospa se siitä pikku hiljaa alkais kääntyy parempaan päin!!! =)
Heidin hoitotäti lopetti ny tänään kokonaan perhepäivähoitajan hommat, kun lähti opiskelemaan lähihoitajaksi.. Eli ei oo toiveita, että Heidi ja viltsu pääsis sinne. :(
Amy: Mä kävin työnohjauksessa yhellä Tampereen suosituimmista päihdepuolen työnohjaajista ja sillä ne käynnit oli 60¿/kerta. Työpaikka makso ne kyllä, mutta mä olisin ollu kyllä valmis maksamaan sen ite jos olis tarvinnu. 60 ¿ kuukaudessa ei oo mitään siihen verrattuna, mitä apua sieltä sai!!! Toivottavasti sulle onnistuis se työpaikan kautta!
Nii joo ja ei tullu yhtään myöhään mammalomapäivä-toivotukset! Mulla nimittäin alko ÄITIYSLOMA TÄNÄÄN!!!! JIPII!!!! Enää n. kuukausi LA:han. :D
Heh... Tuli tosta Emmin kanteleen kuuntelusta mieleen, että Heidi kekkas toissa päivänä, että kananmuna viipaloijalla voi soittaa " kanteletta" ... Niin se sit eilenki soitteli useeseen otteeseen " kanteletta" Kalevalan päivän kunniaks. =)
Nii joo ja me kans kattellaan Late Lammasta. Mies latas niitä netistä jopa 40 jaksoo, joten niitä piisaa! :)
Huomenna onkin kiva päivä! Me ollaan menossa miehen serkkupuolen valmistujais- ja 30-vuotis juhliin illalla ja sitä ennen mä meen kampaajalle värjäyttää ja leikkauttaa hiukset! Sit mä tilasin tos aikasemmin kesäks yhen paidan ja se mahtuukin mulle jo nyt tän mahan kanssa, ni mä aattelin pukee sen mustan mammahameen kanssa + meikata vähän enemmän ku yleensä... =) Eli siis vähän " hemmotella" itteeni oikeen kunnon valmistautumisella juhliin. Tosin kauheen kauaa ei siellä varmaan olla, kun ne on semmoset ryyppäjäiset ja Heidi tulee mukaan, mut se alkuilta ollaan ja sit jätetään mies jatkamaan... :)
Kuuntelen täs samalla Harri Marstion " Muisto vain jää" -kappaletta. Voih.. Se on ihana! Ainoo vaan, että mies kun laitto sen eilen soimaan pitkästä aikaa, ni itkukshan se meni. Toi biisi soitettiin mun (yllättäen kuolleen) tädin muistotilaisuudessa viime pääsiäisen aikaan ja sen jälkeen oon yhdistäny sen biisin aina siihen tätiin. :/
No joo... Meen tonne sohvalle kattelee jotain leffaa. On ollu koko aamupäivän taas paineen tunnetta, ni jos se vähän hellittäis loikoilemalla. ;)
Burde, heidi 1v5kk (nukkuu päikkäreitä yläkerran porausäänistä huolimatta) & Vilho-Viljami 34+5
Ihanaa kun on perjantai. Mulla on niin rankka työviikko takana, että kiva saada vähän levähtää. Iltapäivällä lähdetään vielä quun mummin työpaikalle pyörähtämään.
Pajuskan pojalle oli käynyt hurja vahinko! Toivottavasti Eemelin palovammat paranee pian!
Hennan Joelille isot synttärionnittelut!
Amy, voi kun kurjalle kuulostaa sun työfiilikset :( Monet mun alan ihmiset ryhtyy kans opettajiks, mutta mä en olis siihen pystynyt. Nostan siis hattua kaikille opettajille. Tsemppiä töihin!
Me lääkäripalvelujen suurkuluttajat käytiin taas eilen näyttämässä quuta lastenlääkärille. Löydettiin siltä kumma patti nivusista, ja mietittiin, voisko se olla tyrä. Miehellä on ollut sellanen. Mutta quu ei kyllä yhtään aristanut sitä, ja lääkäri totesi, että onhan se ihan selvästi iso patti, mutta taitaa olla turvonnut imusolmuke tosta pitkäkestoisesta flunssasta johtuen. Siis nyt viides viikko flunssaa menossa. Lääkäri arveli, että on tullut monta pöpöä peräkkäin. Keuhkot oli kuitenkin ihan siistit, samoin korvissa ei mitään hälyyttävää. Toisessa oli kirkasta nestettä, mutta ei punottanut yhtään ja välikorva liikkui tai miten se nyt sanoi. Eli ei korvatulehdus ja menee ohi luultavasti itsestään.
Jees, muuten ei mitään uutta auringon alla. Hyvää viikonloppua!
-Q- ja -q- 1,5v ja aatu 17+5
PAULIINA, voi pientä Eemeliä :( Noilla taaperoilla on niiiiin nopeat kädet, että on lähes mahdotonta estää pieniä tapaturmia tapahtumasta. Toivottavasti Eemeli toipuu nopeasti. :)
YKKÖSOPE, meidän S oppi nousemaan ulkovaatteissa (ulkona) tuossa joku viikko takaperin (sehän alkoi kävellä tuetta n. viikko ennen 1v. syntsyjä). Ulkona käveleminen tosiaan vähän kangerteli aluksi, mutta äkkiä se oppi senkin :) Ekan kerran se nousi ulkokamppeissa seisomaan sisällä ja siitä kai rohkaisetuneena alkoi ulkonakin nousta itse, mikäli sattui muksahtamaan.
BURDE, rentouttavaa äitiyslomaa ;D Varmasti tosi rentoa taaperon kanssa :)
Meidän napaan ei juuri elämää ihmeellisempää. S on jostain syystä ollut hirmu väsynyt pari viimeistä viikkoa ja voisi vissiin nukkua parit kolmetkin päikyt päivässä, vaikka me on menty yksillä päikyillä jo 11kk iästä asti. Oli sillä kyllä flunssa tuossa hetki sitten, mutta kun se on vieläkin sellainen uuvelo :D Jospa sillä on joku kasvukausi tms. ja tarvii energiaa siihen kasvamiseen....? Mistä noista tietää :)
Hyviä vointeja enskoille ja taaperoille!
Han ja S 1v.
Pi-kin Arttukin kohta jo vuoden? Mitä, ei voi olla totta :)
Aurora, meilläkin on noita itkupäiviä ollut monen monta ja minä laitan aina ne hampaiden piikkiin ;) Vaikka en kyllä ihan oikeasti usko että yhtä hammasta voi tehdä kaksi kuukautta ;) Kannattaa teidän silti ne korvat käydä tarkistuttamassa, ihan varmuuden vuoksi!
Pikku-quu se on päässyt laulun makuun. Idakin laulaa koko ajan " ihhahhaa" ja " hämä-hämä" ja on se vaan niin suloisen kuuloista ja näköistäkin kun Idalla käy kädetkin hämä-hämä-häkin tahtiin. Hienoa, jos pystytte olemaan ilman vaippaa iltaisin, täällä myöskin yksi punapeppupaviaani, vaikka vaippoja ei olekaan päivisin käytössä ;)
Jennin perhe pääsee laivalle, kivaa!
Mekin päätettiin lauantai-aamuna klo 10, että lähdetäänpäs illalla laivalle ja siellä sitä oltiin :D Silja Europa oli täynnä, Mutta Viking Isabellalle vielä mahtui. Reissu meni tosi hyvin, otettiin vielä mummeli eli mun anoppi mukaan " lapsenvahdiksi" . En halunnut aluksi lähteä kun meidän automatkat on mitä on, mutta mummeli tuli viihdyttämään neitiä ja automatka meni Turkuun hyvin ja tullessa neiti nukahtikin yöunille. Ida tietenkin mennä viipotti siellä laivalla pää kolmantena jalkana ja vuorotellen me juostiin sen perässä. Mummeli halusi nukuttaa Idan, kun ei ole ennen saanut ja 2 tuntia Ida oli sitten höpötellyt ja klo 24 nukahti :D Aamu valkeni klo 7. Minä nukutin sitten Idaa päikkäreille ja arvatkaa vaan mikä operaatio se on kun Ida on tottunut nukahtamaan yksin omaan, pimeään huoneeseen. Loppujen lopuksi siinäkin meni ainakin se 1,5h, vaikka neiti oli tosi väsynyt! Me saatiin jopa miehen kanssa kaksin laatuaikaakin illalla. Se vaan loppui siihen kun mies sanoi klo 23.30 mennäänkö nukkumaan :D Totesin vaan että olen jo tunnin odottanut että sanot noin :)
Kerroinkos jo päiväkotiin tutustumisesta? No, kerron sitten uudestaan jos olen jo jotain höpissyt ;) No eipä siinä oikein mitään kertomista olekaan, hyvin meni ja huomenna mennään taas. Maanantaina alkaa sitten virallisesti hoitopäivät.
MiaMik ja Ida kohta 1v5kk