Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytointeja tehneille: Sain töitä.

Vierailija
25.02.2008 |

Kyselin av:lla noin kuukausi sitten rekrytointeja tehneiltä, että miksi pääsen helposti työhaastatteluun, mutta sitten tie nousee pystyyn.

No, nyt tärppäsi. Hakemistani paikoista se olikin ehdottomasti paras, parhaiten palkattu ja mielenkiintoisin. Haastattelussa todellakin tuntui synkkaavan valitsijoiden kanssa eikä hakemukseenkaan tarvinnut yhtään osaamista paisutella. Eli taisin nyt sitten tällä kertaa olla se sopivin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen työn sait, vastaako koulutustasi?

utsii...

Vierailija
2/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan saaminen on tuntuu tosi hienolta varsinkin jos tietää että on valikoitunut monen joukosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vain asiat järjestyvät. Onnea muillekin työnhakuun!

Vierailija
4/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen yksi niistä neuvoja antaneista. Olipa mukava kuulla, että sait töitä. ONNEA!

Vierailija
5/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama tilanne. Hakemuksia lähtee ja soittelen eri paikkoihin, mutta huonolta näyttää. En millään enää jaksaisi odotella sitä oikeaa paikkaa.

Vierailija
6/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä ollut 5 vuotta ja työtä olen hakenut koko ajan, ammattiani vastaavaa. Koskaan en ole edes haastatteluun päässyt, vaikka ajalta ennen lapsia on useita vuosia työkokemusta ja ammattitaidon täydentämistä koulutuksen kauttakin. Mikä hakemuksissani voi olla pielessä? Ovat lyhyitä ja ytimekkäitä. Paikkoihin otan puhelinyhteyden vain, jos haluan tietää lisää paikasta eikä ilmoituksen tiedot riitä.

Vierailija
7/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailin sitä ketjua sivusilmällä, kun olin itsekin töitä hakemassa. Ja niin vain minullakin tärppäsi. Tulin haastattelijan kanssa oikein hyvin juttuun ja työt alkaa kahden viikon kuluttua. Kiitos siis minunkin puolestani!

T:ulkopuolinen

Vierailija
8/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että valinta on aika paljon kiinni vain sopivuudesta siihen tehtävään. Eli hakijat etsivät tietynlaista tyyppiä, jolle työssä on riittävästi uutta ja haastetta. Henkilökemioiden pitää täsmätä eikä omaa osaamistaan pidä liioitella muttei vähätelläkään. Tulkitsen sen siis aitoudeksi ja rehellisyydeksi. Pukeutumisesta ja yleisestä olemuksestakin tuli vinkkejä. Hakijan persoonallisuudesta näkee kuulemma paljon pelkän olemuksen perusteella.

Vierailija
9/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku sujuvakynäinen tehdä hakemuksen puolestasi? Olen nimittäin kirjoittanut mieheni hakemukset, sillä vaatimattomalle ihmiselle oman itsensä ja osaamisen " kehuminen" saattaa olla hirvittävän vaikeaa. Ulkopuolinen näkee myös vahvuuksia, joita itse ei edes tajua. Käsittääkseni rekrytoijat arvostavat lyhyitä hakemuksia, mutta cv:stä pitää käydä ilmi, mitä on tehnyt.

Vierailija
10/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ovat päässeet haastatteluun, usein saaneet paikankin.

Minusta on tärkeää,että hakemuspaperi ja cv on synkassa - asiaa valitettavasti vaikea tässä lyhyesti selittää. Että kehuu osaamistaan ensisijaisesti näytön (opinnot, kurssit, harjoittelut, työkokemus), eikä omien arvioiden perusteella.

Ja että cv on ammattitaitoisen näköinen, hyviä malleja löytää netistä.

Vierailija
11/11 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemiset ovat vasta edessä, joten rasittaa jo etukäteen. Kun hakemus lähtee, on mieli korkealla ja sitten jos mitään ei kuulukaan, pettymys on paha. Oikein tunteiden vuoristorataa siis edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi