Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ 3-kuumeilijat viikko 9 +++

25.02.2008 |

Helmikuu käy loppua kohden!

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muksut on mummolassa pari päivää, siunattu hiljaisuus meillä!

Meille kuuluu vaihteeksi jotain uuttakin... eli kierto menee pitkäksi. Ja kun clomifenejä syön niin luulisin sitten ettei ovista ole ollutkaan, edellinen kierto oli 29 päivää, ja ei mulla ollut mitään selkeitä ovisoireitakaan.

Voikohan olla niin, että oikea puoli ei sitten toimiskaan mulla...

Niin ja nyt ei siis ole minkään sorttisia oireita mihinkään suuntaan, että taas vaan saapi odotella, varsinkin kun meidän gyne on, ylläriylläri, hiihtolomalla tämän viikon. Kun sieltä tuli silloin käsky, että jos kierto venyy pitää ottaa yhteyttä. Plaah!

Noohan tämä kierto menikin liian mukavissa tunnelmissa!

Rilla-ma-rilla *myrtyneenä* kp32

Vierailija
2/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla lomalla! Toinen viikko lähti just. Kesällä vaan ei sit lomia oo, kun aloitan viikon päästä uudessa työssä.. Vähän jännittää!

En lukenut viime viikon juttuja, joten en osaa kommentoida.. Toivottavasti lisää plussia on tullut! (käyn kohta kukkaamassa viime viikon pinon)

Täällä on vähän jumittunut tilanne. Kp 36 menossa eikä mitään näy eikä kuulu. Ajoittain on kuukautiskipuja, mutta menee sitten aina ohi. Vähän rintoja nippailee välillä, mut hyvin vähän. Hermot kireellä.. Pe testasin (kp33) negan. Kipuja on ollu jo 2vk. Vähän ihmetyttää, mitä tämä mahtaa olla???? Jos on ovuloimaton kierto, voiko noita kipuja olla näin kauan? Kuinka kauan yleensä pitkittyy kierto, jos ei ovuloi? Ei nimittäin ole kokemusta.. Soittelin papa-vastauksesta nla ja kyselin kivuista samalla. sanoi et pitää testata edellisestä testistä viikon päästä vielä,jos ei menkat oo alkanu ja jos ei raskaana, pitäs käydä lääkärillä.

Omaa napaa siis jonkin verran taas.. Mutta ymmärtänette, että asia hieman mietityttää ;)

Plussatuulia ja kauniita kevätsäitä kaikille!!!

t. iiiik

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinossa oli juttua siitä, et onko kaikki satavarmoja kolmosesta.. Mä oon kans kovasti miettiny asiaa viime aikoina. Alussa oli kauhea hinku saada vauva hetitässäjanyt.. Nyt sit ku ei heti tullukaan ja näyttäis et tosiaan vähän antaa odottaa itseään, oon miettiny just noita juttuja: miten helpolla jo pääsee.. Voi tehdä kotona omia juttuja, pääsee helposti liikkumaan, ym.. Ja sit musta on tuntunu viimeisen viikon aikana et ku hermot menee niin helposti, ku lapset ei tottele.. Et oonko ihan varma et jaksaisin kolmen kans.. Kai nää on ihan luonnollisia mietteitä ja ihan tervettäkin miettiä.. Kyllä kaikesta huolimatta toivon, et tulis pian se plussa!

t. iiiik

Vierailija
4/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiik: Täällä ollaan ihan samoissa tunnelmissa. Puoli vuotta yritetty eikä ole tärpännyt, joka ei kyllä ole vielä pitkä aika. Mutta minäkin ajattelin aluksi että kyllä se nopeasti tärppää, että raskaaksi vaan nopeasti. Mutta eipäs vaan ole käynyt niin. Ehkä hyvä näin, että ehtii vähän ajatellakin tilannetta ja mitä oikeasti haluaa. Minä myös mietin sitä, että miten jaksaisi kolmen kanssa. Välillä on hermot kireällä kun nuo kaksi kinastelee ym. Ja sitten on samassa taloudessa vielä miehen kolme lasta (kohta esipuberteetti-iässä). Ja tällä hetkellä kypsyttää niin paljon tämä yrittäminen, että ajattelin vähän siirtää tätä keväämmälle. Ei vaan jaksa. Tästä on tullut oikeata pakkopullaa. :/ Ja mies haluaisi että myyn pienet lasten vaatteet (joku siivousinto iski hälle, kun muka ei ole tilaa) ja samaan syssyyn totesi ettei lapsia enää tule (hermostui). Tuuliviiri... Joten minkäs sille voi. Kai tässä sitten täytyy vielä odotella.

ON: Täti ei ole vielä saapunut, mutta raskaanakaan en ole (testasin). Nyt kp 28/28. Kai ne on vaan sitten myöhässä. Grr... Kypsyttää.

Hyvää helmikuun viimeistä viikkoa! =)

Vierailija
5/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sellaista,että pitäisikö minun mennä lääkriin, kun vielä tihkuu maitoa vaikka imetin vain 4kk ja lapsi on nyt 1v 6kk ? Sehän voi haitata raskautumista. Kävin tammikususa gynellä ja sanoin asiasta, mutta ei antanut mitään lääkettä siihen. Vai olettiko että pitää odottaa se vuosi ennen kun tärppää? Mitä te tekisitte? Minulla vaan menee " hermot" kun aina vaan tuota maitoa tulee (ei paljon). :/

Vierailija
6/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeen upee auringonpaiste ulkona!

2poj@näiti: ei tartte mennä lääkäriin maidon tulosta. Itse luovutin maitoa ja täysimetin kun tultiin itse (toivotusti) raskaaksi, imetyksen lopetin sitten kun raskaustesti näytti plussaa.

Maito ei estä raskautta enää jos oot synnyttäny yli puoli vuotta sitten, imetys epäsäännöllistä tai kuukautiset on alkanu.

Oma pienempi lapsi on 2- vuotias ja herkistyin tossa yks päivä niin kun meillä oli veljenpoika, semmonen vastasyntyny ihanuus kylässä että omista alko vähän herumaan.. ;) Siitä vissiin tarttis ennempi mennä lääkäriin, mutta ajattelin että se on ihan tosta vauvakuumeesta ja siitä kun uppoudun noihin vauvoihin??

Ja mitä Iiiik meinas että miten jaksaa kolmen kanssa: Mää uskon ihan täysin että toi on vaan hyvä enne että ajattelee omaa jaksamistaan ja sitä mitä kaikkea kauheeta sitä tulee eteen uuden muksun kanssa. Taitaa kertoa sun vastuuntunnosta hyvää?

Varmasti on tulossa ikäviä riitoja, mutta vauva ei ainakaan riitele vielä ekana vuotena juurikaan. Ja sen aikana kerkee vanhemmat lapset kasvaan ja riitelee eri jutuista kun se pieni. Toi oli yksi syy miksi päätettiin että uusi vauva olis nyt hyvä: kun nää pojat kasvaa kokoajan isommiksi. ;)

Ja aina on varaa katsoa omaa napaa ja opetella uusia tapoja setviä riitoja. Itse oon naarasleijona jolla on kova ja kantava ääni: en tosin pidä sitä huonona asiana, paitti jos huudan enempi kun puhun!

Oma tilanne on nytten se että langat meinaa karata käsistä: ylihuomenna kierukan poisto ja kuukautisten vika päivä taitaa olla tänään!

Miehelle selitin että ajatteles jos perjantaina olis eka raskausviikko täynnä.. Mää kuulemma putoon vielä kovaa ja korkeelta!

Vierailija
7/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kp 33 ja vikasta terosta jo 1,5 viikkoa. Testi näytii negaa. Soitin gynelle ja hän määräsi clomit kp 3-7 neljän kuukauden ajaksi. Kysyi haluanko pidempään niin en osannut sanoa joten en halunnut (olinkohan hölmö?) Jotenkin olen ymmärtänyt että clomeja ei syödä kuin ' kuurinomaisesti' muutama kk kerrallaan. Mä jotenkin arvasin että mun kierto on niin sekaisin että edes terot ei auta!! Ärsyttävää!

Toisaalta, vietin juuri mukavan viikonlopun ilman miestä ja lapsia ja tulin ajatelleeksi, että ei se niin kamalaa ole jos ei sitä kolmatta tulisikaan. Jäisi aikaa itselle, miehelle, harrastuksille, työlle, jne..

Mutta. Saako niitä clomeja apteekista? Joku sanoi että ovat loppuneet.

Vierailija
8/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne on kyllä mukava vähän purkautua näistä vauvakuume asioista kun niistä ei jotenkin viitsi hirveästi kenellekkään puhua eikä mieskään oikein jaksa kuunnella mun vouhkaamista. Kuume on kova ja halu raskautua tietenkin. En tiedä mitä tästä kierrosta tulee, ei varmaan mitään, mutta miksi sitä pitää olla koko ajan niin toiveikas ja muka " varma" että on raskaana. Toisaalta ei ole kiirettä raskautua, vastahan on jätetty ehkäisy pois, mutta kumminkin. Tilasin netistä raskaustestejä pari kipaletta, pitäs viissiin huomenna tulla postissa. Eli testaan sitten heti kun saan ne testit käsiini jossei menkat ole alkaneet. Nyt kp 26/28 eli vois hyvinkin jo näkyä jotain vaikka mittä oireilua ei periaatteessa ole ilmoilla. Malttamaton mikä malttamaton ;)

Kolmen kanssa pärjäämisestä...Minä mietin kovasti tuota asiaa jo ennen päätöstä kolmannesta lapsesta ja tulin siihen johtopäätökseen, että hyvin pärjää.

Selema

Vierailija
9/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat kaksi päivää myöhässä ja taas iso jännitys päällä. Toivottavasti nyt ei ilmestyisikään myöhässä niinkuin aina aikaisemmin, vajaan viikon myöhässä ja sitten kamala vuoto. Toivon todellakin että ei joutuisi pettymään.

Ihanaa kun kevät tulee, sitä ollaan jo odoteltu ja tänään aivan mahtava päivä auringonpaistoineen. Ei tällaisella hetkellä saa vaipua epätoivoon ja pelkoon, nyt vaan odotellaan. :)

Vierailija
10/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin negan. Ja sitä seurasi valtava pettymys :o(... Toki senkin takia että olisin jo mieluusti siirtynyt odottajien puolelle, mutta myös siksi että lääkkeet & hoidot tulee ihan järjettömän kalliiksi (puregon+pregnyl+lugestron). No mutta minkäs teet... Joku voi pitää järjettömänä että yrittää kolmatta lapsettomuushoidoilla, mutta mun kohdalla muuta mahdollisuutta ei ole. Ja vois kai sitä rahat käyttää turhenpaankin, kuten ravintoloihin tms ;o)...

Olen minäkin miettinyt jaksamista, mutta tullut sitten siihen tulokseen että se on kuitenkin niin lyhyt aika kun joutuu valvomaan että eiköhän sitä jaksa. Kuopuskin täyttää kesällä 6, että onhan tässä jo öitä nukuttu...

Nyt vain odottamaan kuukautisia ja uutta pistos urakkaa - saas nähdä mennäänkö vielä ihan peruspupuilulla vai siirrytäänkö inseminaatioon.

Näin täällä...

Ermeline yk?? kp28/30-32

Vierailija
11/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clomifenit on vedetty pois apteekeista jonku päiväysvirheen vuoksi. Mun pitäis ens kierrosta ne aloittaa, mutta niitä saa " joskus maaliskuulla" . Eli vielä menen yhden kierron teroilla...

Vierailija
12/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiiik:

Kp 36 menossa eikä mitään näy eikä kuulu. Ajoittain on kuukautiskipuja, mutta menee sitten aina ohi. Vähän rintoja nippailee välillä, mut hyvin vähän. Hermot kireellä.. Pe testasin (kp33) negan. Kipuja on ollu jo 2vk. Vähän ihmetyttää, mitä tämä mahtaa olla???? Jos on ovuloimaton kierto, voiko noita kipuja olla näin kauan? Kuinka kauan yleensä pitkittyy kierto, jos ei ovuloi?

Mulla normaalikierrot on jotain 35kp:n molemmin puolin, mutta sitten nämä ovuloimattomat kierrot on olleet ~45-60kp. Ja niissä kierroissa on kyllä juilinu ja tehny vaikka mitä alamahalla. Sellainen olo, että menkat alkaa ihan justiinsa, mutta pari viikkoa aina sitten kärvistelee ja yrittää bongata punaista. Ja välillä sitte taas on ihan varma, että on raskaana ja kehittelee oireitakin. Tosi ärsyttävää, kun testit näyttää negaa, mutta tätiäkään ei kuulu. Tiedän tunteen!

Vierailija
13/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti:

Vielä sellaista,että pitäisikö minun mennä lääkriin, kun vielä tihkuu maitoa vaikka imetin vain 4kk ja lapsi on nyt 1v 6kk ? Sehän voi haitata raskautumista. Kävin tammikususa gynellä ja sanoin asiasta, mutta ei antanut mitään lääkettä siihen. Vai olettiko että pitää odottaa se vuosi ennen kun tärppää? Mitä te tekisitte? Minulla vaan menee " hermot" kun aina vaan tuota maitoa tulee (ei paljon). :/

Itse kysyin gynellä, kun minä imetin 1v2kk kuopusta ja hän on nyt 2,5v., ja mulla tulee maitoa. Saattaa kuulemma tulla pari vuotta imetyksen lopetuksesta! Eikä pitäis vaikuttaa raskautumiseen, kun ei aktiivisesti imetä ja menkat on alkanu synnytyksen jälkeen. Toista rupesin odottamaan, kun vielä imetin esikoista useita kertoja päivässä.

Vierailija
14/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedoista tuosta maidontulojutusta. :) Hyvä tietää ettei ole aihetta huoleen. Oli miesgyne jolla kävin ja vaan mumisi jotain enkä oikein saanut selvää mitä sanoi tuosta maidontulon vaikutuksesta raskautumiseen. Miesgynejä väheksymättä tietenkin.

Todellakin tänään on ollut ihanan keväinen ilma! =) Se varmaan saa vähän uutta " puhtia" tähän kaikkeen.

Täti ei ole vieläkään kurvannut paikalle. No, huomenna varmaan. Salaa kuitenkin tiovoin ettei tulisikaan, mutta taitaa olla turha toivo.

Kp 28/28-29 yk 6.

Vierailija
15/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat alko, niinkuin oletinkin. No enää pari kuukautta kun päästään tosi toimiin.

Kyllä mäkin olen miettinyt miten kolmen kanssa jaksaa. Oikeestaan mietin sitä aikaisemmin enemmän, silloin kun en vielä ollut varma että haluanko kolmatta vai en. Jotenkin nyt, kun päätös on tehty, niin ei enää niin paljon se mietitytä. Mutta onhan se ihan luonnollista ja normaalia ajatella sitäkin puolta.

T.Jaffa

Vierailija
16/51 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kuulin, että kaks työkaveria on raskaana... Ja nyt vuoden sisään on syntyny jo 5 lasta työkavereille! Kohta on töissä vaan sijaisten sijaisia... Miksi tuo meillä työpaikalla leijaileva vauvakeiju ei ole mulle käynyt tuomassa positiivisia tuulia?! Toisaalta oon tosi onnellinen heidän puolestaan, mutta jossain sielujen syövereissä se kateus nostaa päätään...

Vierailija
17/51 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoro meneillään ja hyvää aikaa lueskella muiden kuulumisia. Väsyttää kyllä jo pirusti vaikka kello vasta noin vähän :D

Mulla menossa kp19 tosin vaihtuu just kohta kp20. Tarkkaan en tiedä kminkä mittainen kierto on.. eka kierto kierukan poiston jälkeen oli vaan 22 päivää. Ennen kierukkaa oli n.25 päivää. Mulla ollut lauantaista saakka rinnat jotenkin herkät, ns.välillä ilmoittavat olostaan. En muista että olis ennen ollut ennen menkkoja. Toki jostain kuulin että jos ollut kivulias ovulaatio niin se saattaisi vaikuttaa myös rintoihin.. tiedä sitä sitten. Ovis oli omasta mielestä viikko sitten ja siitä meni se n.6 päivää niin tuli nuo rintaoireet.

Ja toinen... oviksen jälkeen katosi halut.. se on uutta mulle!!! Ei ole sellaista ollut ennen... mikä mahtaa olla syynä.

Täällä on ollut puhetta kohdunnapukasta vai mikä se oli (ja miten se ny meni... tulee ihan mieleen se mainos :D).. miten se siis käyttäytyy kierron aikana??? Onko se niin että kierron lopussa jos yhdynnässä tuntuu ns.kipua ja että joku ottaa ns. vastaan niin se kohdunnapukka on alhaalla ja ei ole raskaana. Ootteko huomanneet tälläistä kierron lopuilla??? Mulla tämäkin nyt ensi kertaa. Mä olen ihan pihalla koko kierron vaiheista...

Sellaisia mietteitä täällä :)

Mukavaa hiihtolomaviikkoa niille kenellä se on, täällä pääkaupunkiseudulla se on jo ohi.

Sekä +++ terkkuja kaikille!!!

Vierailija
18/51 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa hiihtolomaa!

Tultiin eilen reissusta, oli ihanaa! Vaikka autossa sai istua useamman tunnin takamus puuduksissa, ajettiin n.900 km. Turun linna oli upea elämys! Kierreltiin sielä melkein viis tuntia.

No niin, testasin tunti sitten uusiksi kun tätiä ei ole näkynyt ja se perjantain testi oli haalee viiva. Nyt sit pärähti taas toinen viiva hetimiten ja on värillinen vaikkakin vaaleempi kun kontrolliviiva. Plussaa se nyt taitaa sit olla, uskottava se on! Vaikkei meinaa millää uskoo! Jännittää ja pelottaakin hieman.

Jaksamisesta ollu puhetta, mietin samoja asioita. Mun jaksamisista on niin kauan etten enää edes muista! Nuorin kun on 13v. Mutta eiköhän se mene omalla painollaan sitte kun sen aika on.

Jes, kpt ja ykt heitän nyt kaatikselle!!! Yk:ja kertyi 17 ja aikaa meni 1v ja 5kk!!! Odotus näköjään palkittiin!

Onnea kaikille raskautumiseen sydämmen pohjasta!!!

mp73 5+0 (omien laskujen mukaan)

Vierailija
19/51 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea mp73!! =) Todellakin sinulla odotus palkittiin. :)) Minä olisin jo heittänyt " hanskat tiskiin" .

Omaa napaa: Täti ei ole vieläkään tullut eikä edes ole tiputtelua, mutta ei herkkä r.testikään näyttänyt kun viivanpaikan. :/ Se on vähän outo juttu, että rinnat on edelleen arat. Mutta luulen, että menkat vielä alkaa. Jomottelee menkkamaisesti.

Nukuin tosi huonosti viime yönä. No, kai tästä täytyy lähteä vähän ulkoilemaan, jos piristyisi.

kp 29/28-29. yk 6 (kait) *hormoonihirviö*...

Vierailija
20/51 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan ovis on ollut tässä kierrossa myöhemmin. Tässä olen stressaantuneena miettinyt jaksanko seuraavassa kierossa bongailla ovista ollenkaan... Jotenkin on fiilikset maassa. :(

Palataan! :)