Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain yksi seksikumppani (aviomies) ikinä, ei riskiä kohdunkaulansyöpään sairastumiseen?

Vierailija
24.02.2008 |

Olenko siis ymmärtänyt oikein, että papilloomaviruksen, joka voi aiheuttaa kohdunkaulan syöpää, voi saada vain yhdynnästä? Jos siis ainoa seksikumppani oma aviomies ja hänellä samoin minä, riskiä ei ole?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tietenkin suurempi riski ko. virukseen on seksuaalisesti aktiivisilla.

Vierailija
2/5 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoita kumppaneita (siis kumpikaan ei koskaan ole kenenkään muun kanssa ollut yhdynnässä) niin riski papilloomavirukseen on olematon. Solumuutoksia toki joskus voi tulla ilman virustakin.

Jos muita seksikumppaneita on ollut, ei voi olla varma ettei ole papillooman kantaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on 10v sitten ollut papassa luokka 3 ja muutos hoidettiin pois. nyt taas jännitän papa-kokeen tulosta, kävin 3 viikkoa sitten gynellä ja hän sanoi että kohdunsuulla on epäilyttävän näköinen punoittava muutos josta otettiin kiireellinen papa :(

papilloomavirus ei ole ainoa kohdunkaulansyöpää aiheuttava tekijä joten voi se tulla sellaisellekin joka on harrastanut seksiä vain oman miehensä kanssa. minulla on taipumusta kohdunkaulan ektopiaan eli kohdunkaulan limakalvoa kasvaa väärässä paikassa ja tämä ainakin altistaa syövälle.

Vierailija
4/5 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti riski on suurempi niillä, joilla monia sksikumppaneita.

Vierailija
5/5 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljelle jää siis 20%, vaikka sinulla ei virusta olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi