Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilonassa juttu 6 lapsen kotiäidistä, miten VOI ehtiä tehdä niin paljon?

Vierailija
24.02.2008 |

Vanhin lapsi jotain 10 v ja nuorimmat 2 v ja 1 kk. Sanoo, että kaiken ruuan tekee itse, vissiin leivätkin leipoo ja pastan tekee itse! Lisäksi hoitaa hevosta ja mitä vielä oli joku muu juttu. Miten voi ehtiä, jos mies paljon poissa oleva yrittäjä ja kaksi pienintä lastakin noin pieniä??

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jonkubn leivän leipominen vie kuin hetken, ja jos leipoo vähän enemmän, siitä riittää moneksi päiväksi. Pastakaan nyt ei ole kovin vaikeatekoista.

Ihmeen avuttomia olette jossette lasten kanssa saa edes leipää leivottua.

Vierailija
42/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut oho, nyt hänellä on jo viisi lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten korjausompelut, pyykin pesun, imuroinnin, lakanoiden vaihdon, ikkunan pesut, ruuanlaiton, kaupassa käymisen jne.

Vierailija
44/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 11 sisarusta ja meillä äiti oli kotona siihen asti kunnes nuorin lähti ekalle.

Meillä äiti ompeli itse vaatteita(lähinnä juhlavaatteita+muitakin) isossa perheessä ja suvussa niitä juhlia riitti.

Leipoi joka viikko ison satsin pullaa ja sämpylää ja ehtikin vielä tekemään kauppareissut meidän kanssa ja puistoilemaankin. Ruuat tietenkin tehtiin itse.

Kyllä sitä kerkeää ja oppii priorisoimaan ison perheen kanssa. Jos haluaa niin kerkee vaikka mitä. muistan että meille on luettu aika paljon kirjoja kotona. Olihan se mukavaa kun äiti oli aina kotona kun tuli koulusta.

Itsellä oli ihan mukava lapsuus.

Vierailija
45/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut aikaa kaikille. Aikuiset lapsenikin uskaltavat uskoutua minulle elämänsä vaikeissa asioissa. Tietävät, että aina kuuntelen ja olen tukena.

Vierailija
46/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kaiken ruumiillisen työn ohella voi koko ajan käyttää päätään. Eli siis periaatteessa voi syödä purkkaa, kävellä ja puhua yhtä aikaa. Jotkut ihmiset pystyy sellaiseen!

Vierailija
47/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki osallistuu kodin töihin, lapset kykyjensä mukaan jotka koko ajan kasvavat iän mukana. Näin kenellekään ei tule kohtuutonta määrää niitä kotitöitä.

Vaikka isossa perheessä on paljon työtä, on paljon tekijöitäkin.

Vierailija:

kuten korjausompelut, pyykin pesun, imuroinnin, lakanoiden vaihdon, ikkunan pesut, ruuanlaiton, kaupassa käymisen jne.

Vierailija
48/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia. Nukuttaa pienimmät? Juttelee isompien kanssa? Auttaa läksyissä? Niistää nenät, puhaltaa pipit? Onko isossa perheessä koskaan isommilla lapsilla omaa aikaa ja pienille syliä ja kuuntelijaa?

Mieheni on isosta perheestä ja hänen mukaansa kenelläkään ei koskaan ole oikeasti aikaa!

Vierailija
49/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, mutta kyllä se onnistuu. Ainut mihin aikaa ei sitten riitä, on mulle itselleni. Isommillakin lapsilla on taatusti omaa aikaa, eivät he ole mitään äidinkorvikkeita. Tämä on ollut mulle aina tärkeä periaate ettei isommille jäisi katkeruutta isossa perheessä kasvamisesta tuosta syystä.

Vierailija:

kaikkia. Nukuttaa pienimmät? Juttelee isompien kanssa? Auttaa läksyissä? Niistää nenät, puhaltaa pipit? Onko isossa perheessä koskaan isommilla lapsilla omaa aikaa ja pienille syliä ja kuuntelijaa?

Mieheni on isosta perheestä ja hänen mukaansa kenelläkään ei koskaan ole oikeasti aikaa!

Vierailija
50/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljonkin 2 lapsisia perheitä joissa vanhemmat eivät " tunne" lastaan. Minulla on viisi lasta ja kaikille on aikaa, aikaa on jopa lasten kavereille. Hekin tietävät, että minun tukeeni voi luottaa.

Vierailija
51/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeämpänä kuin vaikka siivousta tai ruuanlaittoa. Niille jääkin sitten vähän vähemmän aikaa eikä koti ole koko ajan tiptop eikä tuore pulla kovin usein tuoksu...

Vierailija
52/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan täytyy olla tekemistä. Jos vielä on sitä organisointikykyä, niin silloin myös tapahtuu.

Kaikilla ei riitä energiaa jatkuvaan tehokkaaseen toimintaan.

Vierailija
53/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tietenkin.

Vierailija
54/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentous on paljon mukavampaa!

Vierailija
55/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät jää heitteille vaikka kerkeen muutakin tekemään. Lapset leikkivät hyvinkin paljon keskenään eikä minun tarvitse olla koko ajan kehittelemässä tekemistä tai leikittämässä heitä. Kysymys on enemmänkin siitä miten päivän priorisoi. Pidän kyllä itsestäkin huolta. Käyn lenkillä ja otan silloin tällöin omaa aikaa esim. lähden kaupoille tms.

Vierailija
56/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itselläni esim. kaksi lasta vuoden välein. Leikkivät koko ajan kahestaan omia mielikuvitusleikkejään. Tiedän että mikäli ei olisi kuin toinen, kaipaisi hän huomattavasti enemmän vanhempien seuraa.

Vierailija
57/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään lastaan ei tunne, yhtäkään ei ole kasvattanut eikä pätkääkään ole kiinnostusta lastensa elämään.

Ei se ole lapsimäärästä kiinni, vaan äidistä.

Vierailija
58/58 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se sitä sit että toinen jää vähemmälle. Ehei, kyllä aika riittää kun organisoi päivän sen mukaan. T:kokemusta on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä