Niukka verenvuoto
Hei!
Onko kellään ollut vastaavaa: mulla nyt n. 7vkoa ja aina välillä tullut niukkaa veristä vuotoa, joka loppuu melkein heti. Tätä ollut ihan raskauden ilmitulosta lähtien muutamia kertoja.
Kätilö sanoi, että asia ok, jos verentulo ei runsasta, mutta jos tulee runsaaksi ja tulee kipuja, niin sitten lääkäriin. Tämä jo viides raskaus minulla ja koskaan ei ole ennen vuotoja ollut....
Kommentit (3)
ja odotella. Tosiaan runsasta vuotoa ei ole, mutta mielessä käy tietenkin, josko raskaus olisikin keskeytynyt/keskeytymässä.
Ultraan varmaan olisi hyvä varata aika ja neuvolaan yleensäkin... :)
tuhrua silloin tällöin aina viikolle 12 saakka.
Kokemusta löytyy myös verenvuodolla alkaneesta keskenmenosta, ja siksi ei tuo rusehtava, vähäinen tuhru kamalasti edes pelottanut (tai tottakai pelotti, mutta osasin pitää itseni lunkina kun tiesin minkälaista oikea km aiheuttaa...)
Minulla on menossa toinen raskauteni ja viikkoja on tarkalleen ottaen 8+3. Minulta on tullut niukkaa, ruskeaa vuotoa kymmenen päivän ajan ja kävin perjantaina varmistuttamassa tilanteen ultrassa, olin nimittäin varma, että kyseessä oli keskenmennyt raskaus ilman spontaania " ulostuloa" . Onneksi löytyi elävä sikiö selkeällä sykkeellä. Lääkärin mukaan syytä huoleen ei ole. Nämä lievät verenvuodet jäävät aika usein arvoitukseksi. Minun kohdallani vuoto tulee selvästi kohdusta.