Kuinka paljon teidän tai teidän tuttavaperheenne 9-12-vuotiaat saavat viikko-/kuukausirahaa?
Kommentit (13)
Koti pitää imuroida kerran viikossa tuohon rahaan.
15-vuotias tytär saa 150e kuukausirahaa. Mutta kokeista tulee vain kiitettäviä. Huonot numerot (joita ei ole tullut) pudottavat kk rahaa aina alaspäin. Toimii hyvänä motivaattorina koulutyön suhteen.
Piti vielä mainita, että lukion ekaluokkainen on kyseessä. Vanhemmat kustantavat koulukirjat.
eli voi itse valita, saako rahaa 0-4 euroa. Siivomalla oman huoneen kerran viikossa, imuroimalla sen, petaamalla sängyn päivittäin ja tyhjentämällä roskiksen saa 2 euroa viikossa.
4¿/viikossa, maksetaan kerran kuussa ja siihen sisältyy tietyt kotihommat
Joskus vahtii hetken pienempiään jos vaikka piipahdan lähikaupassa.
Voiko jossain todella jättää sängyn petaamatta jos ei huvita?
Vierailija:
eli voi itse valita, saako rahaa 0-4 euroa. Siivomalla oman huoneen kerran viikossa, imuroimalla sen, petaamalla sängyn päivittäin ja tyhjentämällä roskiksen saa 2 euroa viikossa.
ja nyt olen 32, enkä ole ajatellut aloittaa
eri asia jos tulee vieraita, joille pitää esitellä kotia
lapsukaiseni viikkoraha-ajat ovat vielä edessäpäin. Hän on vasta 3,5-vuotias, mutta kyllä kotihommiin osallistuminen on ollut ohjelmassa jo niin kauan kuin on kynnelle kyennyt, siivoamaan lelujaan jne. En oikein ymmärrä, miksi perusjuttuihin osallistumisesta sitä viikkorahaa maksettaisiin?
tuohon rahaan pitää pedata sänky ja pitää oma huone siistinä sekä katsoa joskus pikkusisarten perään esim kun äiti käy lenkillä. Joskus voin antaa ekstraa esim hyvästä koenumerosta tmv.
7 v saa 1 e/vko ja huone pitää hänenkin pitää siistinä. Yleensä lapset säästävät rahat ja ostavat sitten jotain kalliimpaa kun rahaa tarpeeksi säästössä.
Karkkipäivänä saa ostaa karkin, Aku Ankan taskukirjan tms. Isommista ostoksista neuvotellaan (esim. Legot) niitä saa silloin tällöin.
Kotitöitä joutuu jonkun verran tekemään. Rahaa saa silloin kun kertoo mihin sitä tarttee ja jos tuntuu sopivalta antaa. Yleensä pyytää vain 10e kuukaudessa.
Taitaa olla kyllä aika iso summa, jos kaveriperheiden viikkorahoihin vertailee.