Kannattaa mennä sairaalaan vasta puolen yön jälkeen, säästätte sairaalamaksuissa
Kommentit (22)
Ei mitään järkeä puhista pari tuntia siellä sairaalassa ja maksaa siitä hyvästä kokonaisesta vuorokaudesta. Oltiin puoli yksi sairaalassa ja vauva syntyi 20 vaille 5.
en silloin tiennyt, että joudun maksamaan koko vuorokaudesta.
Olisin todellakin odotellut vaikka kotona puolituntia kauemmin. Tyhmyydestä joutuu maksamaan.
sairaalamaksuissa vieläkin enemmän synnyttämällä kotona.
Osastolle sitten ottivat 23.45. Vähän vitutti kun sai laskun, kyllä. Sitä ennen kärvistellyt vitunmoisissa vatsakivuissa ja kuumeessa päivystyksen penkillä. Mutta ilmeisesti en ollut kuitenkaan tarpeeksi akuutti tapaus.
Parinkymmenen euron lasku ei voi kellekkään
oikeasti olla kynnyskysymys!
Miettikää että asutte vaikka jenkeissä ja teillä ei ole vakuutusta tai tosi huono sellainen. 20e ette saa edes vessapaperia pyynnostä!
Mä en tajua teidän suomimammojen uikutusta!
ent. ulkomamma
Vierailija:
Parinkymmenen euron lasku ei voi kellekkään
oikeasti olla kynnyskysymys!Miettikää että asutte vaikka jenkeissä ja teillä ei ole vakuutusta tai tosi huono sellainen. 20e ette saa edes vessapaperia pyynnostä!
Mä en tajua teidän suomimammojen uikutusta!
ent. ulkomamma
Eikä siinä mistään ruikutuksesta ole kyse vaan järjen käytöstä. Jos ei ole hätä joku puoli tuntia nyt odottelee kevyesti ennenkuin menee sisään sairaalaan.
Meillekin neuvolan synnytysvalmennuksessa vinkattiin asiasta.
Kyllä tämän palstan sosioekonominen rakenne on ihan oikeasti sellainen, että kaksikymppinen on todellakin kynnyskysymys!
jos ei ole varaa maksaa sairaalamaksuja. Ne maksut kun ei siihen sairaalassa olemiseen lopu.......
Vierailija:
jos ei ole varaa maksaa sairaalamaksuja. Ne maksut kun ei siihen sairaalassa olemiseen lopu.......
Eiköhän sinne mennä vasta sitten kun on pakko???
Mä menin polille, kun synnytys oli käynnistymässä ja lähettivät vielä kotiin. Pyysivät tulemaan takaisin viimeistään puoli kaksitoista. (kävin alkuillasta) No, menin takaisin tuolloin ja siitä lähti lasku juoksemaan. Maksoin siis tuosta puolesta tunnista jo sairaalapäivämaksun. Synnytys oli kuitenkin ihan aluillaan vasta. Mahtaako olla tullut ohje sairaalan hallinnosta...?:))
lapsi syntyi torstaina illalla...
Jos ei itse pysty maksamaan niin sossu maksaa. Ei oikeesti! Kaksikymppiä ei nykyrahassa ole mitään!
Miettikääpä miten te selviäisitte laskusta jos se olisi vaikkapa 3.000e?
Tuo on ihan todellisuutta mutta ei Suomessa.
ent. ulkomamma
Synnytyksestä osastolle kun kesti aika monta tuntia päästä :)
vai alkaako joku tosiaan siinä vaihessa miettimään tulevaa laskua???
en muista kuinka kauan ne olivat siinä olleet, mutta menivät siis vasta sitten sisään kun kello oli yli 12.
minusta tuo on vähän hölmöä ja aika köyhää jos ei tosiaan voi mennä sairaalaan ihan yhtä päätä kun sinne joka tapauksessa on menossa.
itsellä ei kävis mielessäkään alkaa pihistellä synnärin ovella mahdollisen pienemmän laskun toivossa =D
Ja että jos sattuu niin paljon että pitää päästä sisälle, niin mieluummin synnyttäkää vauva sisätiloissa kuin ulko-oven välissä, mutta että jos ei hätää ole niin kannattaa mieluummin odottaa se viimeinen vartti ennen vuorokauden vaihtumista kuin tulla sisälle.
niin kandee odottaa. Minä tein niin, vaikkei ollut rahasta pulaa, mutta miksi maksaa turhasta.
Vierailija: