Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nopeasti vinkkejä oksentamiskauhuiselle

Vierailija
22.02.2008 |

kauhee olo mutta en voi oksentaa onko mitään pakotietä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. itse vuorokauden melkein pää vessanpöntössä asunut...ei kivaa mutta ilmeisesti pakko tämäkin kokea. Joku vatsaflunssa liikkeellä...

Vierailija
2/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun synnytyksessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo oksentaminen ei ole ihan verrattavissa synnytykseen ja sen pelkoon? Kukaan ei kait ole kuollut oksentamiseen, ellei ole sattunut olemaan tolkuttomassa humalatilassa ja sitten tukehtunut siihen?

Synnytys on riskaabelimpi juttu ja oikeasti vaarallista.

Itse kuvittelin, etten ikinä selviä tähystyksestä, kun näin sen letkun mikä piti niellä. Olin tosi yllättynyt, että ei se ollutkaan niin kamala mitä kuvittelin, ihan siedettävän rajoissa, vaikka eihän se tietenkään kivaa ollut.

Vierailija
4/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi uskoa kuka ei tiedä . olen kyllä 2 kertaa synnyttänyt ja molemmissa suurin pelkoni oli että oksennan

Vierailija
5/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä mikä auttaisi.

Pelkäätkö elämässäsi muita asioita?

Luin nimittäin synnytyspelosta (mikä itselläni), että se yleensä liittyy perusturvallisuuden puutteeseen ja huonoon itseluottamukseen, mikä johtunee turvattomasta kiintymyssuhteesta.

Liittyikö synnytyspelkosi vain oksentamiseen?

Olisitko saanut oksentamisfobian jossain vaiheessa elämääsi jonkin tietyn tapahtuman seurauksena?

Vierailija
6/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairas vai oletko syönyt jotain liian happoista?

Auttaisiko jokin liikahappoisuutta neutraloiva lääke tai maito tms?

Vierailija
7/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelet vain, että ei siihen kuole. Ennen kun oksennus tulee, vedä keuhkot täyteen ilmaa, niin ettei oksentaessa rupea tuntumaan, että happi loppuu.

Vierailija
8/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vaan psykosomaattista oireilua.

Vierailija
9/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten sairastuin niin, että tuli tosi paha olo ja päänsärky. Kesti ensin niin pari päivää. Olo oli hirveä. Yhtäkkiä tajusin, että oksennan kohta, olin ensin ihan paniikissa ja itkin vessan lattialla. Miehen sisko oli meillä ja sanoi, että ole rentona ja anna sen vaan tulla, luonto hoitaa homman. Sitten kun oksensin olo helpottui ihan heti. Päänsärky katosi ja ällöttävä olo lähti heti. Jotenkin se kokemus auttoi mua hirveästi.

Vierailija
10/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus jälkikäteen miettinyt, että miksi kestin huonoa oloa tuntikausia ennen kuin rohkenin tehdän HELPOTTAVAN liikkeen eli työntää sormet kurkkuun.

Vierailija
11/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut myös vuosia oksupelko. Nyt käyn terapiassa. En pelkästään sen takia mutta muutenkin, niin jo alkaa helpottaa.