Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä vaaraa siitä voi olla jos juo lähes joka ilta 1-3 lasia viiniä?

Vierailija
22.02.2008 |

mulla on ollut tällainen kausi aika pitkään...siis välillä on toki taukoja mutta jotenkin nyt olen alkanut ajattelemaan pidemmän päälle mitä tämä tekee elimistölle. täytyy varmaan vähentää radikaalisti. koskaan en siis juo humalaan itseäni kuitenkaan. mutta mitä kaikkea tällainen voi aiheuttaa negatiivisessa mielessä? lopettaa voin kyllä jos haluan. viini vain jotenkin " tekee hyvää" . kai sen voi kuitenkin korvata eim venyttelyllä ja teelläkin jos haluaa.

kohtalotovereita/motivaatiota lähinnä kaipaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin mäkin olen aina ottanut ja ihan terveitä lapsia ovat kaikki.

Vierailija
2/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä, ongelma on sekin että olen nomaalipainon alarajalla...en vain liho millään. syön kyllä hyvin terveellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis en todellakaan ole raskaana vai mitä 3 tarkoittaa? raskaana nollatoleranssi!

ap

Vierailija
4/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittaa esim. maksaa liikaa. 1 lasi/vrk ei ole liikaa. Mutta jos sen lisäksi juo esim. viikonloppuisin enemmän, niin liikaa alkaa olla.

Vierailija
5/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok..olen laskenut että maksimissaan annoksia on se 12/viikko jaettuna usealle päivälle. periaatteessa riskirajan alapuolella. mutta tosiaan ehkä puoli vuotta jatkunut ja nyt havahduin että pitää varmaan muuttaa tottumuksia. humalaa siis en juo enkä halua juoda. mutta sellaista nautiskeluahan tämä on ollut..

ap

Vierailija
6/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä juon lähes päivittäin sen pari lasillista. Aluksi käytin sitä unilääkkeenä, nyt nautin siitä ihan muuten vaan.

Vierailija
7/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin synti? itsekin juon usein punkkua...samoissa määrissä kuin ap

Vierailija
9/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini on terveellistä, mutta tarveysvaikutukset toki jäävät haittoja pienemmiksi, jos määrä on suuri. Suomessakin on tehty tutkimusta aiheesta ja todettu terveyttä edistävä vaikutus.

Vierailija
10/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

googletin aiheesta..huomasin että riskiraja on 16 annosta enkä yllä lähimaillekaan sitä! taisin huolestua turhaan. toki koitan silti vähentää koska asia vaivaa minua. tein myös testin alkoholinkäytöstäni ja sen mukaan ongelmaa ei ole...paitsi minulla, korvien välissä;)

Vierailija
11/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma se on myös, ellet kykene olemaan ilman. Kokeile olla ilman alkoholia vaikkapa vappuun tai juhannukseen asti ja katso, ohjautuvatko ajatuksesi alkoholiin miten usein....

Vierailija
12/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan muutkin syövät kuten paksusuoli/muu ruoansulatuselimistön syövät? Ainakin tuo rintasyöpäriskin kasvu on todellinen riski, siitä luin vastikään jostain terveyslehdestä, artikkeli perustui tutkimustietoon.

Sydän ja verisuonisairauksiahan maltillinen juominen ehkäisee, kun siis juodaan lasi illassa tai jotain sen suuntaista.

Rintasyöpä on naisten yleisin syöpätyyppi.

Vierailija
13/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on varmasti ongelma silloin, jos ei kykene olemaan ilman.

Vierailija
14/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin on hyvä antaa maksalle 1-2 vuorokautta viikossa täysin toimetonta aikaa.

Iskä on täys rapajuoppo, mutta hänellä on maksa-arvot loistavat. lääkäri selitti, että koska isä on joka kolmas viikko täysin ilman alkoholia,ehtii maksa palautua ja levätä. Pahempaa maksalle on jatkuva rasitus,vaikakin vain yksi lasi päivässä.

Vierailija
15/15 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liialliset kerta-annokset rasittavat maksaa ja aivosoluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi