Mistä löytyy taulukko, paljon on todellinen lämpötila, kun tuuli lisätään mukaan?
Minulla oli joskus sellainen taulukko, jossa oli eri tuulen voimakkuuksia ja taulukko näytti aina todellisen lämpötilan. Haluaisin sellaisen uudestaan jääkaapin oveen.
Nimim. ulkona vain pari astetta pakkasta ja ssssairrrrraan kylmä
Kommentit (5)
Jokainen meistä aistii tuulen ja kylmän eri tavoin. Itse olen mieletön vilukissa ja on mielestäni erittäin kylmä, jos on yhdenkin asteen miinukselle ja hel***tin kylmä, kun on -10 tai enemmän. Jos on -15 niin sitten ei ole enää ulos menemistä. Tässä mun taulukko. Ja jos vähänkin tuulee, niin asteikko nousee ainakin 5 asteella.
tuossa taulukossa on kyse fysikaalisesta faktasta ja oletuksena että ihmisen ruumiinlämpö on 37,6 astetta.
Sun pitää sitten itse päätellä onko -10 sun mielessä kylmä vai ei . Toisen mielestä on ja toisen milestä ei ole.
Jokainen meistä aistii tuulen ja kylmän eri tavoin. Itse olen mieletön vilukissa ja on mielestäni erittäin kylmä, jos on yhdenkin asteen miinukselle ja hel***tin kylmä, kun on -10 tai enemmän. Jos on -15 niin sitten ei ole enää ulos menemistä. Tässä mun taulukko. Ja jos vähänkin tuulee, niin asteikko nousee ainakin 5 asteella.
Eri asia on sitten se, mikä lämpötilan ja tuulen yhteisvaikutus on.
tuossa taulukossa on kyse fysikaalisesta faktasta ja oletuksena että ihmisen ruumiinlämpö on 37,6 astetta.
mutta interaktiivinen taulukko on täällä:
http://www.fmi.fi/tuotteet/kauppa_17.html