Tuttu äiti aikoo olla melkein koko kesän erossa 4-vuotiaastaan.
Kun juteltiin kesäsuunnitelmista, sanoi, ettei hänellä ole lomaa, vaan vain miehellään. Olivat ajatelleet, että mies on lomansa ajan lapsen kanssa kesämökillä ja äiti vain vierailee siellä joskus viikonloppuisin. En kyllä itse kestäisi monen viikon eroa.
Kommentit (16)
Tytär oli isänsä kanssa joulun aikaan melkein kuusi viikkoa Australiassa ja Samoalla sukuloimassa. Ikävä oli tietysti kova puolin ja toisin, varsinkin ihan loppumetreillä, mutta lapsella oli ollut hauskaa. Nyt on sitten tietysti ikävä niitä toisella puolella maapalloa olevia sukulaisia.
Eipä tuo näyttänyt kärsivän, vaikka äiti ei ollutkaan mukana. Nyt hän haluaa, että seuraavalla kerralla mennään kaikki, jotta hän voi esitellä perheensä minulle :).
Ikävä tietysti varmaan tulee.
Eikös ennen pienet lapset usein olleet koko kesän jossain maalla mummolassa kun vanhemmat olivat töissä?
Eli näen lapsi vain viikonloppuisin. Tiedän että lapsilla on varmasti kivaa eikä heillä ole mitään hätää oman isänsä kanssa.
Silti hirvittää olla niin pitkään erossa lapsista.
Yritän nyt opetella nauttimaan kun saan sitä kauan kaivattua ja kinuttua omaa aikaa roppakaupalla.
Itse lasken kesäksi kesä-heinä-elokuut, ja useimmat kai pitää 3-4 vk lomaa kesällä, eikä se ole melkein koko kesä.
on tämän palstan ihanneäitien mielipide. Koko perheen on pysyttävä kaupungissa jos äitikään ei pääse pois...
Ja jos miehen loma on normaalit 4vkoa niin erossaolo on aika lyhyt ja nelivuotias kyllä sen kestää varsinkin kun on kuitenkin toisen vanhemman kanssa koko ajan. Duh.
Käydään siellä viikonloppuisin ja meidän lomalla sitten ollaan yhdessä.
Lapsella on varmaan ihana isä...
Mä peräänkuulutan myös sitä, että jos asia olisi toisinpäin, eli äiti veisi lapsen mökille ja isi jäisi " takomaan rahaa" kaupunkiin, niin kukaan ei ihmettelisi... on tämä kumma maailma... Isä on ihan yhtä paljon sen lapsen vanhempi kuin äitikin...
Heh, multa kysyttiin työhaastattelussa, mihin lapsi menee hoitoon, kun mä palaan töihin. Ei kysytty mun mieheltä moista ;)
Ja jos ikävä kasvaa (lapsella tai äidillä) liian suureksi, niin varmaan fiksut ihmiset osaavat muuttaa suunnitelmaa ja tulla välissä vaikka viikoksi kotiin?
Se selittäisi pitkän loman.
En kyllä tajua, miten ap viitsii vänistä muiden lomajärjestelyistä. Kivahan mökkiloma on lapselle.
Mies hoiti lapsen ja kodin loistavasti. Lapsi pärjäsi paremmin kuin äiti.
Vierailija:
Lapsella on varmaan ihana isä...
Mä peräänkuulutan myös sitä, että jos asia olisi toisinpäin, eli äiti veisi lapsen mökille ja isi jäisi " takomaan rahaa" kaupunkiin, niin kukaan ei ihmettelisi...
Varmasti tulee kova ikävä, mutta ajattele miten kiva kesä sillä 4-vuotiaalla on edessä :-) Ja varmaan viikonloppuisin 4-vuotias sitten innoissaan kertoo äidille mitä kaikkea on tapahtunut.
Mun äiti oli muuten jopa 9 kk ulkomaankomennuksella niin, että oli viikon kuussa kotona. Meitä lapsia oli neljä, pienin silloin 6 v.