Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 vuotias vastustaa isovanhempien luona yökyläilyä

Vierailija
22.02.2008 |

Isovanhemmat asuvat vain 30 km päässä meiltä ja he ottavat mielellään lapsen yökylään. Se on ainoa paikka mihin saamme lapsen hoitoon jos on tarvetta.

Pienempänä ei ollut mitään ongelmaa, mutta viimeksi n. puoli vuotta sitten lapsi jäi itkun kanssa sinne. Tänään hän olisi taas menossa sinne. Isoäiti on jo pitkään pyytänyt lasta heille. Kun lapsi on ollut siellä, niin hänellä on ollut kivaa.

Kerroin lapselle eilen asiasta ja hän sanoi heti, ettei mene. Kerroin hänelle, että isovanhemmilla on häntä ikävä ja odottavat häntä sinne. Lapsi sanoi itku kurkussa, ettei hän halua mennä, koska siellä ei ole hyviä leluja ja hän ei halua leikkiä isoäidin kanssa. Sanoin, että hän saa ottaa leluja kotoa mukaan, mutta ei se auttanut.

Isoäiti tulee hakemaan häntä tänään ja en tiedä miten saisin lapsen lähtemään ilman hirveää huutoa. Isoäidistä näkee kuinka hänelle tulee paha mieli kun lapsi huutaa, ettei tykkää hänestä eikä halua lähtä heille.

Mitä teen? Luovutanko ja odotan aikaa, jolloin lapsi on valmis menemään heille yökylään? Vai pakotanko lapsen sinne? Miten voisin puhua lapsen menemään sinne iloisin mielin tai ainakin ilman itkua?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en pakottas lasta. Sanoisin mummille että myöhemmin sitten kun lapsi on valmis.

Voihan se olla että ikävoi niin kovasti muttei osaa kertoa siitä. Lapset kokevat asiat paljon voimakkaammin entä me aikuiset. Eivätkä osaa aina kertoa sitä totuutta ja niistä tunteista.:(

En kyllä pakottas!!

Vierailija
2/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että viime yökyläilystä on puoli vuotta, ei ihme et vierastaa tuossa iässä. Näkeekö muuten useammin mummoaan?

Jatkossa mitä jos yökyläilyjä ja lyhyempiäkin päiväkyläilyjä olisi useammin? Ilman vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sen tietää vaikka lapsella olisi joku surullinen ja vakava syy siihen ettei halua mennä.

-Papan hyväksikäyttämäksi joutunut-

Vierailija
4/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli tuo kans mieleen. En tiiä miks.

Ja tuli sellanen olo että siellä voi jotenki muuten olla kurjaa. Ei ap voi olla 100% varma mitä siel tapahtuu, ja tottakai mummi sanoo et kaikki on mennyt hyvin, vaikkei olisikaa. Lapset ei noista vaikeista asioista yleensä puhu tai kerro.

t. 2

Vierailija
5/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen 100 varma, ettei isäni tee mitään pahaa lapselle. Ymmärrän kyllä, että tekstistäni voi saada sellaisenkin kuvan...

Olen miettinyt, että mitä kamaalaa siellä isovanhempien luona voi olla, mutta en keksi mitään. Äitini on kyllä välillä raivostuttavan ärsyttävä, mutta en usko että tämä siitäkään johtuu.

Lyhyemmät päiväkyläilyt ilman vanhempia olisi muuten ok, mutta siitä tulisi kilometrejä 120 päivälle.

Käymme siellä melkein viikottain koko perheellä, joten eivät he ihan vieraita ole lapselle.

Ap

Vierailija
6/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi on välillä RAIVOSTUTTAVAN ÄRSYTTÄVÄ jo sinun mielestäsi. Muttet kuitenkaan suostu uskomaan että se voisi johtua siitä myös ettei lapsesi sinne halua.:O Voi herran pieksut!

Vierailija
7/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällä oli parin kk vaihe, ettei millään suostunut, itkien jäi pari kertaa ja lähdettii illalla hakemaan kotiin. eli mieti itse, miten haluat toimia. siis jos teillä vaikka jokin meno ja sen vuoksi menee kylään niin laita vain hyvillä mielin. jos taasen " ihan muuten vaan kyläily" siirtäisin tuonnempaan, tosin silti antaisin isoäidin ja lapsen keskustella vielä asiasta, haluaisiko sittenkin lähteä matkaan

Vierailija
8/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun nyt osaa sanoa mielipiteensä, et halua sitä kuunnella.

Vierailija
9/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yötä hän ei ole ollut erossa molemmista vanhemmistaan yhtäaikaa koskaan. Joskus olen varovasti ehdottanut, ja saattaa innostua, mutta kun ajankohta lähenee, sanookin että ei halua lähteä, kun hänelle tulee kotia ikävä. Eiköhän lapset vain ole erilaisia, itse en ainakaan lapsena nauttinut yhtään yökyläilyistä, vaan kärsin aina koti-ikävää näillä reissuilla vielä isompanakin.

Vierailija
10/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kai isovanhemmat viettää aikaa lapsen kanssa päivaikaan ja lapsi tulee yöksi kotiin? Ja varmaan muutaman tällaisen pvn jälkeen haluaakin jäädä yöksi. Pakottamalla vain varmistat sen että pitää asiaa negatiivisena...

Vierailija
11/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroahdistusta. Eikös sekin vaihe tule lapsella eteen. Ja juuri siinä iässä milloin lapsi lähtis hoitoon jos on hoidettu kotona kolmivuotiaaksi...

Vierailija
12/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi jonnekkin, niin sitten viet. Lapsilla nyt riittää näitä vaiheita ja meidän 5 vuuotias ei myöskään aina tykkää mummista. Esim. jos mummi ei ole koko aikaa leikkinyt, niin ei tykkää ym. Tällä hetkellä taas haluaisi koko ajan mummille. Eli veisin kyllä, jos tarvitsisin yöhoitoa lapselle.

Vierailija
13/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

yötä hän ei ole ollut erossa molemmista vanhemmistaan yhtäaikaa koskaan. Joskus olen varovasti ehdottanut, ja saattaa innostua, mutta kun ajankohta lähenee, sanookin että ei halua lähteä, kun hänelle tulee kotia ikävä. Eiköhän lapset vain ole erilaisia, itse en ainakaan lapsena nauttinut yhtään yökyläilyistä, vaan kärsin aina koti-ikävää näillä reissuilla vielä isompanakin.

Lapsen toiset isovanhemmat ovat todella ärsyttäviä, joskin mukavia. Mutta: kohkaavat ympäriinsä, tuputtavat ruokaa ja jakelevat kummallisia mielipiteitä. En todellakaan pakota lastani heille yökylään. Muutenkin olen alkanut karsia yhteydenpitoa, koska en jaksa heitä (mieheni vanhempia siis) enää. Asuvatkin ihan lähellä =(.

Vierailija
14/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 4-vuotias kanssa usein sanoo, ettei halua mummulaan yökylään, mutta kun paappa ajaa pihaan, poika juoksee jo portaille vastaan ja karjuu, että tulen sitten mukaanne! Vain kerran on oikeasti jättänyt menemättä, silloin en pakottanut. Mitäs jos mummu tulisikin vain " käymään" , ettekä puhu mitään mukaan lähdöstä, lähtisikö sittenkin ihan omasta halustaan matkaan? Meillä tuo on toiminut aina. Tuo kerta, kun poika ei lähtenyt, oli nimenomaan niin, että paappa tuli hakemaan, ja jarru meni päälle. Muuten paappa tulee vain " kylään" .

Vierailija
15/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet vanhempiesi kanssa viettänyt lapsuutesi, ja tiedät, ettei se voi mikään paha paikka lapselle olla :)

Näitä vaiheita tulee ja menee. En antaisi lapsen päättää tästä asiasta.

Vierailija
16/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ikävöin vielä monesti 7 ja 8-vuotiaanaki. Vaikka tutussa paikassa olin yötä. yöt oli kamalia. Päivällä oli kiva vierailla.

Vierailija
17/17 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhoon, mummon kanssa kaupoille, enolle leikkimään mun jumpan ajaksi.

Semmoinen itkukausi se vaan on, mummon kanssa lapsi lopetti itkun kun auto kaarsi isolle tielle, enolla jaksoi itkeä ja roikkua kahvassa n 30min ja sitten alkoi piirtää iloissaan. Kerhossa ei itke mutta on välillä vaisu hiipiessään ovesta sisään.

En voi alkaa pedofiilejä pelkäämään syyksi ettei lapsi halua lähteä kotoaan, ajattelen että se vaan on joku äitikausi tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi