Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pakastatte? Miten säästätte ruokakuluissa?

Vierailija
22.02.2008 |

Ollaan hankkimassa iso pakastin, kun pieni aina täysi. Ruoan hinta sen kun kasvaa ja lapsia kolme, yritän pakastimen avulla saada säästöä aikaiseksi. Eli ensi kesänä mansikoita ja muita marjoja pakkaseen, myös mehuja kiisseleitä varten. Lisäksi olen ajatellut hyödyntää paremmin -50% tuotteita ja pakastella niitä. Mitkä ovat teidän parhaat vinkit pakastamiseen? Mitä pakastatte ja kauanko säilyy? Muuttuuko maku tai koostumus? Kannattaako esim kesällä säilöä vihanneksia vai saako kaupasta saman hintaan? Ajattelin sellaisia valmiita sekoituksia soppaa varten? Mitä muita säästövinkkejä teiltä löytyy? Vaikka olen töissä ahdistaa tämä ruuan hinnan nousu, joka vissiin jatkuu vielä tänä vuonna, meillä kun 3 nälkäistä poikaa :) Parhaita vinkkejä kehiin KIITOS

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kesällä säilötään marjoja ja mausteita + raparperia

-kaikki leipä laitetaan pakkaseen ja sieltä sulatetaan vain tarpeeseen

-kaikki ruoan jämät pakastetaan ja otetaan sieltä annosrasioissa töihin tai syötetään päivällisiksi lapselle

-tarjouksista ja poistoista ostetaan kalaa ja lihaa, ja pyritään käyttämään pian

-leivonnaisista osa laitetaan pakastimeen vierasvaraksi

Vierailija
2/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ison satsin ruokaa kerralla, esim 2 vuuallista makaronilaatikkoa ja pakastan toisen. Näin säästyy sähköä ja aikaa, kun kiireisinä päivinä voi ottaa ruuat pakkasesta eikä tarvitse alkaa kokkailemaan. Isossa kattilassa voi keittää vaikka jauhelihakeittoa tai hernekeittoa rutkasti, nekin säilyy pakastimessa hyvin.

Marjojen ja juuresten pakastamisessa en valitettavasti osaa neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostetaan paljon leippää pakkaseen. Esim. ison pussin reunoistaan taittuneita, tuoreita ruispaloja saa muutamalla eurolla.

Tosin just eilen illalla piti riidellä siitä, kun mies oli ottanut sitten 34 leipäpalaa sisältäneen pussin sulamaan - miten neljän hengen perhe ikinä ehtii syödä ne! Se siitä säästöstä!

Vierailija
4/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy alkaa pistään kaikki loppuruuat pakkaseen ja tuo leipomohomma oli hyvä, meilläkin tässä suht lähellä pari isoa leipomoa. Raparperia en myöskään ollut ajatellut, sitä myös kesällä pakkaseen....olen vuoden alusta tehnyt itse niin paljon kuin mahdollista kaikkea, vaikka töissä käynkin ja suunnitellut viikon ruuat etukäteen ja kahdesti viikossa vaan kauppaan, lisäksi karkkeja, herkkuja ja eineksiä vähennetty rutkasti ja säästöä tullut 200e kuussa. Lapset innoissaan kun aina jotain hyvää ruokaa, itselle tietty hiukan enempi vaivaa, mutta äkkiä siihen tottuu ja on paljon terveellisempää. Erilaisia puuroja ja kiisseleitä, karjalanpiirakoita, kotipullaa ja sämpylöitä ym olen väkertänyt :)

Vierailija
5/5 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta ruokaa samana päivänä. Joskus teen jopa 5 ruokaa joista sitten syödään koko viikko lämmittelemällä niitä. Säästää aikaa, sähköä ja vähällä miettimisellä saa kaikki käytetyä eikä raaka-aineita jää hukkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi