Kun mies lähtee ennen kasia aamulla töihin ja on vasta klo 18 kotona
on mulla alkanut heräämään epäilys ettei haluakaan tulla töistä kotiin ajoissa, ettei tarvitsisi hoitaa kodin perusjuttuja jotta voi vaan olankohautuksella sanoa että mulla oli töitä..
myöhemmin kuulen muualta että siellä sitä on " työaikana" pelattu tietokonepelejä ja irkkailtu tms. .. herää kysymys että miksi se oli taas kerran tärkeämpää kuin perhe.
Kaksi tuntia tai vähemmän lasten kanssa mies viettää aikaa kunnes lasten on aika käydä nukkumaa. 2h arkisin...
Huoh! Itsekin toivoisin saavani levätä joskus vähän...
Nyt harmittaa jo valmiiksi huominen niin uni ei tule.
Kommentit (4)
Huh? Eihän tuossa ole matkoineen kuin reilut 10 tuntia! Vaikka mies tekisi 8 tunnin päivää niin tuo ei ole aika eikä mikään. PK seudulla pikemmin sääntö kuin poikkeus.
Onko muilla todellakin miehiä jotka tekevät niukkaa päivää ja matkaankaan ei mene kuin pari kymmentä minuuttia?
Mulla taas on epäsäännöllinen työaika, eli joinain päivinä olen töissä kellon ympäri. Lisäksi mun matkoihin menee n. 1,5h.
Onneksi silti mun mies ei pidä mua huonona äitinä, eikä kyseenalaista mun työssäkäyntiä, vaikka joutuukin tekemään enemmän kotitöitä.
ja tulee kotiin klo 16. 10 tuntia tehokasta työaikaa+työmatkaa.
Kyllähän tuo on varsin yleinen ilmiö, että " kyllä työ aina kotiolot voittaa" - sitä voi selvittää, että pitääkö heillä maksaa ylitöistä ja jos pitää, niin ottaa yhteyttä pomoon ja kysyä, että miksi mies ei saa ;-) Sen jälkeen luulisi miehen kotiutuvan aikaisemmin, heh.