Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin elää maalla ja hoitaa eläimiä, mutta mistö elanto?

Vierailija
22.07.2024 |

Nykyinen työni on tosi kuormittavaa ja loputon kiire ja riittämättömyyden tunne käy toden teolla mielen päälle. Tällä hetkellä olen lomalla, mutta kahden viikon päästä tapahtuva töihinpaluu ahdistaa jo nyt. En halua mennä sinne. En kertakaikkiaan halua.

Oikeasti haluaisin asua maaseudulla ja hoitaa eläimiä. Se riittäisi mulle. Asuinpaikka olisi jo olemassa ja eläimille tiloja sekä tontilla kymmeniä hehtaareja tilaa tehdä vaikka mitä.

Ilman tuloja ei tässä maassa pärjää, eikä rahattomana voi niistä eläimistäkään huolehtia kunnolla. Tarttisi siis tehdä jotain työtä, mutta kysymys kuuluu, mitä?!

Tällä hetkellä olen kaupan alalla ja minulla on merkonomin paperit. Haluaisin tehdä jotain eläimiin liittyvää, mutta onko muuta, kuin eläintenhoitaja? Lääkäriksi minusta ei ole. Eikä hevoshierojaksi... 

En edes tiedä, mitä tällä aloituksellani haen. Ehkä vain puran fiiliksiäni. Ehkä toivon jotakin ahaa-elämystä jonkun vastauksesta. En tiedä itsekään.

Mutta töihin palaaminen tuntuu tosi pahalta.

Onko kellään kokemusta oravanpyörässä uupumisesta ja täydellisestä alanvaihdosta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samat ajatukset ja idea mitä ryhtyisin tekemään mutta ei ole uskallusta eikä vielä paikkaa mihin haluaisin. Pelkään etten viihdykään liian kaukana kaupungista:(

Vierailija
2/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta lemmikkihoitola ja sen yhteyteen koirametsä? Kotieläinpiha?

Vierailija
4/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusta lemmikkihoitola ja sen yhteyteen koirametsä? Kotieläinpiha?

Kotieläinpihaa olen joskus miettinyt, mutta mietityttää nykyihmisten käytös ja röyhkeys. 

Vierailija
5/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on hyvä vaihtoehto, mutta toki täytyy sitten jakaa sitä omaa elämää. 

Toinen vaihtoehto ottaa esim. Hevosia talliin ja pyytää niistä tallipaikoista vuokraa tai sitten pitää jotain kotieläinpihaa. Paljonhan eläimet kuluttaa joten tulojen pitäisi kattaa myös eläinten kulut sinun lisäksi. 

Vierailija
6/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sepä justiin, kun tuloja pitäisi olla riittävästi kattamaan kaikki kulut. 

Somessa olen aika huono. Otan kyllä hienoja kuvia, mutta varmaan pitäisi sitten tehdä videoita ja itse esiintyä kameran edessä. Aika kaukana mukavuusalueelta. Jotenkin ajattelen myös, että ketä se mun eläintenrapsuttelu nyt niin paljon kiinnostaisi. Vaikka kyllä kai maailmassa kaikelle markkina olisi.

Vierailija
7/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lampaita ja rupea myymään lampaanlihaa. Minusta tämä tuotanto puuttuu Suomesta kokonaan, ikävää ostaa uusiseelantilaista lammasta.

Vierailija
8/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalouslomittajaksi?

Vierailija
9/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kehva haaveilemasta

Vierailija
10/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä luovuin muutama vuosi sitten elämästä maalla ja muutin kaupunkiin. Viihdyin erittäin hyvin ja elämä oli hyvää. Ainoa ongelma, ettei töitä ollut juuri tarjolla. 

Elämä on hyvää täällä kaupungissakin ja olen kotiutunut hyvin tänne. Todennäköisesti en enää maalle muuta takaisin.

Vierailija
11/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elanto saadaan töistä. Käyt töissä ja vapaa-ajalla hoidat eläimet.

Vierailija
12/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä luovuin muutama vuosi sitten elämästä maalla ja muutin kaupunkiin. Viihdyin erittäin hyvin ja elämä oli hyvää. Ainoa ongelma, ettei töitä ollut juuri tarjolla. 

Elämä on hyvää täällä kaupungissakin ja olen kotiutunut hyvin tänne. Todennäköisesti en enää maalle muuta takaisin.

Sinänsä outoa, että maalaiskunnissa on suhteessa työttömien määrään enemmän avoimia työpaikkoja kuin kaupungissa.

Vierailija
13/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä someen kirjoitella niistä eläimistä ja vaikka tehdä niistä some-tähtiä. Sitten kyllä pitää olla sana hallussa. Netistä löytyy kyllä esimerkkejä. Tai sitten joku sopiva duuni etätöihin, josko löytyisi joku juttu. 

Vierailija
14/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomittajista on pulaa. Siinä ratkaisu.

Vierailija
15/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä outoa, että maalaiskunnissa on suhteessa työttömien määrään enemmän avoimia työpaikkoja kuin kaupungissa.

Ei mun kotinurkilla ainakaan ollut. Mulla oli vakityö, mutta firman tilanne oli aika heikossa kunnossa. Katselin kaikkia töitä, mitä olisin osannut tehdä ja millä olisi pystynyt elämään. Siivoojan työt oli ainoita, mistä mun osaamisella oli tarjontaa. Palkka olis ollut paska. Mä olen kuitenkin ammatissa mihin tarvitaan luvat ja mun osaaminen on aika vahvaa, niin pitkään mietittyäni myin asunnon ja muutin pois. Kaupungissa on mun alan tekijöistä jatkuva pula, niin on tarvittaessa vaihtoehtoisia työpaikkojakin.

Vierailija
16/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun kotinurkilla ainakaan ollut. Mulla oli vakityö, mutta firman tilanne oli aika heikossa kunnossa. Katselin kaikkia töitä, mitä olisin osannut tehdä ja millä olisi pystynyt elämään. Siivoojan työt oli ainoita, mistä mun osaamisella oli tarjontaa. Palkka olis ollut paska. Mä olen kuitenkin ammatissa mihin tarvitaan luvat ja mun osaaminen on aika vahvaa, niin pitkään m

Itse en katsonut kotinurkilla, katsoin ihan TEMin tilastosta. Naapurissa asuu hammalääkäri, muutama opettaja, sairaanhoitaja, autoasentaja, messuasentaja, kaivinkonekuski, puutarhuri (talvella vuokraa pihamökkiä turisteille), koirametsäyrittäjä, muutama tradenomi jne. Toki moni heistä on yrittäjä, mikä harvalle sopii.

Vierailija
17/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin alkaa tekemään mitä vain haluat, mutta toinen asia on, onko sille sinun päättämällesi idealle maksajia. Voit ajatella pitäväsi lampaita, hevoshoitolaa, koirahoitolaa, kotieläinpihaa, pitopalvelua tai mitä vain. Mutta jos toiminta on kiinni asiakkaista, niin elanto riippuu siitä onko sijainti ja olosuhteet toiminnalle soveltuvat ja onko kyseiselle palvelulle tai tuotteelle ylipäätään kysyntää.

Jos jokin helppo ja mukava elämäntapa olisi olemassa, niin kaikki tekisivät sitä ja eläisivät mukavasti. Kaikenlainen pientuottaminen on Suomen asukastiheydellä tosi vaikeaa saada kannattavaksi.

Vierailija
18/18 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalla katsotaan uutta tulokasta kieroon ensimmäiset kymmenen vuotta. Jos et ole kenellekään sukua tai paikkakunnalta lähtöisin ja paluumuuttaja, et ole luotettava. Juorutädit ja -sedät pitää huolen ettei koskaan pääsekään piireihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi