Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako köyhän tehdä hernekeitto itse?

Vierailija
21.02.2008 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea vaiva ja säästöä 50 senttiä. Minä köyhä säästän sen mieluummin muualta, ja syön hernekeiton purkista.

Vierailija
2/16 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittoa n 4 litraa

herneet, puoli kiloa, 65 senttiä

jauhelihaa, sikanautaa, noin 180 senttiä

1 sipuli, n 10 senttiä

muutama pippuri, meiramia, suolaa - näille ei lasketa hintaa koska ne on jokaisella kotona kuitenkin

vesi, kolmisen litraa pari sentin sadasosaa

sähkö, hella ykkösellä noin pari tuntia, pari senttiä

hinta siis yhteensä vähän päälle 2 euroa 57 senttiä, noin.

Tässä on noin 5-kertainen annos hernekeittopurkkiin verrattuna. Kun yhdestä hernekeittopurkista syö 2 henkeä, tästä syö kymmenen - tai pienempi perhe pari ateriaa.

Minä en tiedä, mitä purkkihernari maksaa, joten en vie vertailua pitemmälle.

Meillä tehdään hernari itse, koska siitä tulee miljoona kertaa paremman makuista. ja koska se on ekologisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muut ruuat kannattaa tehdä itse paitsi hernekeitto ja olikohan se maksalaatikko. Niitä kun saa niin halvalla kaupasta.

Vierailija
4/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa

Vierailija
5/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu yksin ja hernekeittopurkki maksaa 1,10 euroa, niin turhaa on itse ryhtyä keittoa näpertämään. Varsinkin, kun ostamani keitto on myös hyvää.

Vierailija
6/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tahansa kannattaa nähdä vaivaa ja tehdä hernarinsa itse edes joskus, tulee meinaan niin paljon parempaa. Vielä kun surauttaa sopan tasaisseksi sauvasekottimella ja lorauttaa sekaan vähän kuivaa sherryä tms. niin avot. Itse teen kasvisversiona.

Vierailija
7/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskee  työlle mitään, niin ei kannata taloudellisesti, mutta itse tehty on kyllä paljon parempaa. 

Vierailija
8/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vaiva? Herneet likoomaan yön yli, ei tarvi vahtia. Seuraavana päivänä liedelle hautumaan, ei tarvi vahtia, kunhan käy pari kertaa hämmentämässä. Jauhelihan ruskistus, 5 min. 

Soppa valmistuu itsekseen. Paremmalla jauhelihalla hinta alle 5 euroa, josta 4-henkinen perhe saa aterian kahdelle päivälle. 0,60€ / hlö.

Vierailija
9/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri tänään hernekeittopäivä. Teen keiton uunissa hauduttamalla. Isosta padasta riittää moneen pakastusrasiaankin, mutta en muista, milloin rokkaa olisi mennyt pakastimeen asti. Liian herkullista piiloteltavaksi.

Purkkihernekeittoa en syö koskaan, sillä jo sen hinta kertoo, että raaka-aineissa ei ole kehumista. Vihreässä sopassa ei näy se, että "liha" on oikeasti rasvariekaleita ja epämääräisimpiä ruhonosia. Ei köyhän sentään jätteitä tarvitse syödä.

Vierailija
10/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuu yksin ja hernekeittopurkki maksaa 1,10 euroa, niin turhaa on itse ryhtyä keittoa näpertämään. Varsinkin, kun ostamani keitto on myös hyvää.

Mikään valmishernari ei ole hyvää

Vierailija
11/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään valmishernari ei ole hyvää

Olen syönyt S-marketin Kotimaista hernekeittoa ja K-kaupan Pirkka hernekeittoa. En tällä hetkellä muista, olenko ostanut muitakin. Minusta ovat olleet hyviä. Sopivan vähälihaisia, koska en tykkää runsaasti lihaa sisältävästä hernekeitosta.

Vierailija
12/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneet, < 50 snt/500g. Lihaliemikuutio, sipuli ja porkkana. Suolaa ja pippuria. Halpaa. Herneet likoaa kattilassa 12 h, liesi keittää niistä keiton. Vaiva on siinä, että haet raaka-aineet ne kaupasta. Voi tämän tehdä kalliisti ja hankalastikin jos haluaa (tämä seuraava on saivartelijoille ja niille, joita pitää auttaa kaikessa): wolttaa raaka-aineet ja palkkaa sisäkkö keittämään keitto, hovimestari tarjoilemaan se sinulle ja sairaanhoitaja syöttämään. Tiskari vielä tiskaamaan, olin ihan unohtaa.

Vierailija
13/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laskee  työlle mitään, niin ei kannata taloudellisesti, mutta itse tehty on kyllä paljon parempaa. 

Mille ihmeen työlle? Ruoanlaitto on ihan peruskotihommaa. Ei mitään tuntihinnoiteltua vaivannäköä.

Vierailija
14/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea vaiva ja säästöä 50 senttiä. Minä köyhä säästän sen mieluummin muualta, ja syön hernekeiton purkista.

Kauhea vaiva? Kaikkein vaivattomin ruoka mitä tiedän. Siksi sitä teenkin usein koska olen laiska. Hernari on laiskan ruokaa, mutta hyvää ja halpaa.

Vierailija
15/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenlihaa Hernekeittoon ?? Palvi Rouhe siihekuuluu , ei Lehmiä rokkaan , prkl !!

Vierailija
16/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa hernekeittoa onnistumaan, vaikka muuten ihan hyvä ruuanlaittaja olen. Siksi meillä on syöty kaupan purkkihernekeittoa. Tosin ei sitäkään sitten sen jälkeen kun niistä alkoi löytyä jotain ötököitä. Täytyypä taas kokeilla tehdä itse.