Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentteja Helsingin puistotätien puistonvaltauksiin!

Vierailija
22.11.2008 |

.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni leikkipuistot on jokaisen verovaroilla kustannettu. En voi ymmärtää että niitä sitten joku käyttää bisneksiinsä mielivaltaisesti. Siis oikeesti. Syinä että voi tulla riitoja tai ei enää tiedä mitkä omia hoitolapsia. Meillä on päiväkodin pihalla hirvee määrä muksuja eri ryhmistä. Osalla on heijastinliivit joissa musta siluetti kuva eläimestä eli siitä mihin ryhmään kuuluu ( esim. Siilinpesä). Ja riidat. Voi jeesus. En viitti ees sanoo.

Olin todella hämmästynyt kun luin tänään että Helsinki meinaa vuokrata nyt virallisesti ne puistot tädeille että heillä on sitten laillinen oikeus ajaa muut mukulat veks. Luulin että tähän olisi joku järki tullut mutta ei, virkamiestaho tuntuu olevan ihan yhtä uunoa.

En itse enää onneksi asu Helsingissä ja paikkakunnalla jossa asun, ei ole puistotätitoimintaa.

Vierailija
2/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljettuja ole. Miksi sinne pitäisi päästä ulkopuolisten sotkemaan ja lainailemaan tätien leluja? Turvallisuuskysymyskin se osin on. Eihän päiväkotilaistenkaan sekaan voi mennä kotihoitolapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljettuja ole. Miksi sinne pitäisi päästä ulkopuolisten sotkemaan ja lainailemaan tätien leluja? Turvallisuuskysymyskin se osin on. Eihän päiväkotilaistenkaan sekaan voi mennä kotihoitolapset.

Puistot ovat kaikille kaupunkilaisille tarkoitettuja, yhteisin verovaroin kustannettuja alueita. Kyllä sinne puistotätien sekaan mahtuu äitejä ja isejä lapsineen ja mitä uhkaa niille puistotädin lapsille näistä muista äideistä ja lapsista voisi olla?

Minusta Hesarin yleisönosastokirjoitus, jossa joku puistotäti kovasti oli sitä mieltä, että hänen kasvatustyönsä menee ihan pilalle, jos sinne joku muu änkeää, osoitti vain tämän tädin oman totaalisen ammattitaidon puutteen. Mua rupesi ihan naurattamaan ne älyttömyydet jota se nainen oli siihen kirjoitukseensa suoltanut.

Vierailija
4/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalisen tyhmyytensä osoittavat kyllä ne äidit, jotka ei kykene menemään kuin yhteen puistoon.

Vierailija
5/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkotien pihat on tehty juuri päiväkotien käyttöön. Yleiset leikkipuistot taas on tehty kaikkien kaupunkilaisten käyttöön. On hieman erikoista, että kaupunki alkaa vuokrata tällaista julkista tilaa jollekin ryhmälle niin, etteivät kaikki saa käyttää sitä. Sehän on vähän sama asia, kuin suljettaisiin esim. Mannerheimintie määräajaksi ja vain tietullin jollekin yksityiselle firmalle maksavat saisivat ajaa ko. tietä. Mikähän äläkkä nousisi?

Vierailija
6/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös puistotäti hoidokkeineen. Rakensimme lasteni kanssa puiston toisessa nurkassa "majaa" vaunuista ja vilteistä ja mitä siinä nyt oli saatavilla, ja jotkut puistotädin lapset tulivat siihen katsomaan ja kysyivät, saavatko tulla mukaan. Itse olisin tietysti sallinnut muidenkin lasten siihen tulla, mutta puistotäti tuli savu korvista nousten vihaisena kiskomaan ne "omansa" siitä pois. Varmaan olimme tosi vaarallinen uhka näiden lasten hengelle ja terveydelle?

Vierailija
7/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin omat tai puistotädin lapset ovat paremmin turvassa, kun kaikki on sekaisin kuin että sen avuttoman kotiäidin lapset ulkoisivat erikseen toisessa puistossa ja puistotädin lapset erikseen toisessa puistossa??

Vierailija
8/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menevät. Mä en ymmärrä, miksi jonkun vieraan tädin kaitsemat lapset olisi jotenkin niin paljon tärkeämpiä kuin äidit omien lastensa kanssa. Kyllä sinne puistoon mahtuu muitakin, on puistotädin omasta ammattitaidosta kiinni, miten hallitsee tilanteen. Jotkut osaa, toiset ei. Nämä jotka vaatii älyttömiä, ei osaa ammattiaan.

Vierailija
9/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kenen turvallisuus siinä on uhattuna ja millä tavoin?

Ja kyllä minä ainakin käytän ihan sitä ainoaa lähipuistoa lasteni kanssa, enkä lähde bussilla kulkemaan kilometrien päähän! SE vasta olisi uusavutonta.

i]Miten niin omat tai puistotädin lapset ovat paremmin turvassa, kun kaikki on sekaisin kuin että sen avuttoman kotiäidin lapset ulkoisivat erikseen toisessa puistossa ja puistotädin lapset erikseen toisessa puistossa??

[/quote]

Vierailija
10/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisistaan ja valvon omien (ja siinä sivussa muidenkin) lasten käytöstä. Siinä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Ongelmia voi toki olla sillä ammattitaidottomalla puistotädillä, joka ei hallitse hommaansa ja siksi vaatii paniikissa koko puiston rajaamista vain hänen käyttöönsä, kun ei muuten hallitse tilannetta.

Vierailija
11/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse kulkea kilsakaupalla bussilla seuraavaan puistoon.

Jos kaikki ovat siellä yhdessä sumpussa kuten kuvaat, niin kuka siellä enää valvoo? Kuka edes erottaa hulinassa, onko lapsi kenen ja kuka ratkoo kiistatilanteet, kun avuttoman kotiäidin lapsi pyrkii viemään puistotädin lelut jne.

Ei minulle ainakaan ollut minkäänlaista vaikeutta erottaa, milloin mikäkin puisto on puistotädillä ja mikäkin puisto esimerkiksi koululaistan iltapäiväkäytössä.

Vierailija
12/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuka tahansa voi julistaa yleisen puistoalueen yksityistilaisuudeksi koska vain. Minä esimerkiksi olen erityisen kiinnostunut Kaivopuistosta, onhan siinä lähettyvillä Esplanadi, johon muut voivat sitten mennä joko kävellen tai julkisilla.

Myös sellainen puiston valtaus sallittavaksi, että ympärillä seisoo gangsta rinki ja vaatii pääsymaksun sisään. Samat oikeudet sitten kaikille.

Vierailija
13/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni hoidosta, en halua sinne puistoon pönttöjä äitejä komentelemaan lapsiani.

Vierailija
14/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten minä kyllä niissä käyn ihan lupia kyselemättä. Enkä muuten komentele siellä kenenkään lapsia paitsi omiani. Se, että seuraa, mitä puistossa tapahtuu, ei ole vielä kenenkään komentelemista. TAi ehkä olisi pitänyt sitten olla puuttumatta, kun puistotädin hoitolapsi meinasi iskeä lapiolla päähän toista hoitolasta ja minä puutuin asiaan ja ehkäisin tilanteen. Kun se puistotäti ei ollut silloin siinä lähistöllä. No,ensi kerralla jätän kyllä puuttumatta ja toivon,että se lapiosta päähän saava lapsi on sinun.

lapseni hoidosta, en halua sinne puistoon pönttöjä äitejä komentelemaan lapsiani.

Vierailija
15/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun täytyy rahastaa, otetaan sitten ne esim. yli 25 tenavaa. Kyllähän siinä vähän pinna kiristyykin... eri asia sitten, kuka hullu antaa lapsensa tuollaisen tädin vastuulle. En itse ainakaan koskaan antaisi.

Vierailija
16/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon sinä nyt sitten niitä veroja maksat ihan aikuistenoikeasti, kun tulosi ovat äitiyspäiväraha tai kotihoidontuki?

Vierailija
17/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottaako kaikki varmasti omansa.... Eikö sielläkin ole yhtä "vaarallista". Pitääkö sielläkin ruveta vuokraamaan oma kulmaus, johon naapurin lapset ei saa tulla. Kyllä on ihmeelliseksi mennyt touhu.

Vierailija
18/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suljettu muilta. Ihan puistolasten turvallisuuden takia. Puistoonhan voi tulla vaikka miten sairaita ja holtittomasti käyttäytyviä äitejä/aikuisia lapsineen.

Lisäksi se on aika hankalaa erottaa ne puistolapset toisista lapsista, vaikka puistolapsia olisi pienikin määrä.

Tuollainen sekametelisoppa toimii vain, jos paikalla on vain tervejärkistä ja joustavaa porukkaa. Kuten näistä kirjoituksistakin voi päätellä näin ei puistoissa todellakaan ole.

Ei luulisi kennekään elämän lopullisesti häiriintyvän, jos ei arkipäivänä pääse aamupäivällä puistoon. Ja jos häiriintyy onkin jo aika kipata ne lapset hoitoon ja palata työelämään.

Vierailija
19/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä on töissä tällainen "älkäätulkotännemeitähäiritsemään"-tyyppi. Muut tädit ovat ns. tervejärkisiä aikuisia, joilla ei ole mitään tarvetta ruvea hysteeriseksi, jos sinne puistoo tulee muitakin aikuisia lapsiensa kanssa. En ole ikinä tajunnut sitä, että MITÄ pahaa siellä puistossa voi tapahtua, jos puistotädin lisäksi siellä käy muita. Minä en tiedä yhtäkään esimerkkitapausta, tuskin sellaista pahaa on tapahtunutkaan missään muualla kuin näiden hysteerikkotätien korvien välissä.

Kuten sanottu, se on puistotädin ammattitaidon tasosta kiinni, miten suhtautuu muihin. Jos lähtökohta on se että ajattelee muide äitien olevan jotenkin sairaita niin en kyllä itse antaisi omaa lastani sellaisen puistotädin hoidettavaksi.

Vierailija
20/45 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta äiti, jonka pinna on niin kireällä että hän jopa fyysisin keinoin väkisin vaalii "kansalaisoikeuttaan" kökkiä jossakin tietyssä tilassa tiettyyn aikaan, on oikeasti sairas ja pelottava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi