Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkivakuutuksesta kysyttävää, onko lakimiehiä/naisia paikalla?

Vierailija
20.02.2008 |

Haluaisin tietää, että jos todella kävisi niin ikävästi, että toinen puolisoista kuolisi, miten käytännössä henkivakuutus toimii? Jos henkivakuutuksessa on edunsaajana omaiset, saako puoliso käyttöön henkivakuutuksesta kuinka suuren osan ja milloin rahan saa käyttöön? Jos on alaikäisiä tai täysi-ikäisiä lapsia, kuuluuko heille kuinka suuri osa, ja miten he saavat rahat käyttöönsä?

Jos perheessä on vasta otettu iso asuntolaina ja pieniä lapsia, millainen vakuutus olisi järkevin tai miten edunsaajat tulisi nimetä? Jos puoliso kuolisi, olisi tällaisessa tilanteessa parasta, että toinen puoliso pystyisi kuitenkin pitämään asunnon lainoista huolimatta. Miten tämän saisi parhaiten turvattua, millaisella vakuutuksella?

Mitä eroa on pankin tarjoamassa lainaturvassa ja vakuutusyhtiöiden henkivakuutuksissa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiön papereissa luki, että edunsaaja on automaattisesti lapsi jos pariskunnalla lapsia on.

Mitä tapahtuu jos toinen kuolee ja toinen asuu alaikäisten lasten kanssa omistusasunnossa, jonka velkaosuuden pohjalta henkivakuutus on otettu? Entä kun lapset tulevat täysi-ikäisiksi tai muuttavat omiin koteihin?

Olen itse ollut vanhempani henkivakuutuksen edunsaaja, mutta olin silloin täysi-ikäinen ja lapsuudenkoti oli jo myyty.

Vierailija
2/3 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei siis saa lainkaan " puhtaana käteen" , kuten tavallisen henkivakuutuskorvauksen saa. Se on vain ja ainoastaan lainan lyhentämistä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri näitä yksinkertaisten ihmisten yksinkertaisia oletuksia. Korvaus maksetaan, jos se vakuutusehtojen mukaan kuuluu maksaa, simple as that.

T: Vakuutusyhtiön työntekijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä