Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi ei... Mitä seuraavaksi?

20.02.2008 |

Teen palstapaluuta pitkän (?) tauon jälkeen. Meillä on 2. issistä alkunsa saanut 2-vuotias tyttö, ja sisarusta olemme yrittäneet hänelle 9 kiertoa, josta 3 viimeistä inssillä. Menkat viimeisen inssin jälkeen alkoivat tänään.Olemme yksityisellä puolella hoidoissa, mitään vikaa kummastakaan ei ole löytynyt, ja itse asiassa synnytyksen jälkeen ei ole mitään tutkittukaan, koska kun kerran todistettavasti yksi raskaus sai alkunsa, mitään ei lääkärin mukaan voi olla pahasti pielessä. Vai voiko?

Itse epäilen lievää endoa. Ennen tuota ensimmäistä raskaustumistani minulla oli alan spesialistilta saatu alustava endodiagnoosi ja lähete laparoskopiaan julkiselle. Sinne asti ei siis kuitenkaan päästy, kun inssi tuottikin tulosta.

Nyt pitäisi saada päätettyä, mitä tehdä seuraavaksi. Lääkärin puolesta voidaan jatkaa inssejä tai siirtyä IVF:iin, kuinka vaan. Mulle hyppy rankempiin hoitoihin tuntuu todella isolta kynnykseltä, tähän asti olen tällä kierroksella saanut uskoteltua itselleni, että kyllä me onnistutaan kun kerran viimeksikin, ja olen onnistunut pysymään henkisestikin kriisisyvyyksien yläpuolella. Samasta syystä en ole myöskään tullut opiskelleeksi kaikkea tuota IVF:iin liittyvää monimutkaiselta vaikuttavaa aikataulutus-lääkätys-kontrolli-punktio-siirto-ties mitä hässäkkää, enkä osaa arvioida, mitä siitä pitäisi osata ottaa huomioon, jos vielä tälle keväälle sellaistakin hoitoa yrittäisi saada mahtumaan. Olen hieman hankalissa töissä enkä pysty kovin helpolla vapaita milloin tahansa järjestämään. Myäs hormonien vaikutukset ja fyysinen ja henkinen rankkuus pelottavat.

Mitenhän tätä asiaa kannattaisi pohtia? Jos IVF:ään päädytään, mistä kannattaa aloittaa - onko jossain hyviä ketjuja tai muita linkkejä tiedon lähteille?

Ja ennen kaikkea, miten tätä taas jaksaa? Olisin niiiiin kovasti toivonut, että vaikeuskiintiö olisi jo ollut täynnä ja että tuo " vaikka eka on vaikea niin toinen voikin sitten tulla ihan tuosta vaan" legenda olisi toiminut meidän kohdalla. Mutta näköjään ei... :(

T: Surullinen Tilhi

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä masentuisi. kerron oman kokemukseni. Eka lapsi saatiin aikaan ekalla inssillä. Minussa ei siis vikaa, mutta luovutettuja spermoja käytetään miehen takia. No, tokaa lasta varten jouduttiin tekemään 10 inssiä!!!!!!!!!!! Sitten onnasi. Lääkäri ei epäillyt missään vaiheessa, minä luulin, että muhun on jotain vikaa tullut. Joskus ottaa vain aikansa. Vuoden yrittäminenhän on ihan normaalia. Teillä vasta 9 kiertoyritystä. Halusin vain kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi