Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies " järkiin" ?

Vierailija
20.02.2008 |

Tilanne tämä: meillä on jo yksi lapsi, 1v7kk ja itsellä kamala vauvakuume. Mies ei kuulema ole VALMIS toiseen lapseen VIELÄ :(

Perustelee sillä, nyt on vauva ajasta selvitty, ei heti uudestaan. Sanoo kuitenkin myöhemmin haluaa lapsia.

Siis mitä ihmettä? En minä halua isoa ikäeroa, miksi myöhemmin, miksi ei nyt?

Siis hemmetti, voi olla ettei myöhemmin onnistaisi ja tässäkin voisi mennä aikaa. Mielestäni aivan hyvin voisi ehkäisyn lopettaa ja katsoa kuinka käy.

Perusteita kehiin nyt, onko sillä oikeastaan eroa nyt vai myöhemmin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi sanoa melkein yhtä paljon kuin minä. Imetystä lukuunottamatta tietenkin :)

Meillä kävi niin onnellisesti, että lapsi syntyi kesällä ja mies sai ensimmäiset kuukaudet olla kesälomalla kanssamme. Eli todella kaikkeen osallistuva isä on.

Olenkin sanonut, nyt kun on taas töissä ja jos toinen tulisi, minä luonnollisesti hoidan lasta enemmän kuin ensimmäisen kanssa. Kotini tulisi olemaan minulle " päätyö" ja mies keskittyisi omiinsa ja voimien mukaan tietenkin perheeseen.

Ap

Vierailija
22/25 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ystäväni ovat saaneet lapsensa 3-5 vuoden ikäerolla ja he vasta ovat äitiydestä nauttineetkin. Ovat oikein olleet elementissään toisen lapsen kanssa ja väsymyksestä ei tietoakaan. Ja lapsista on isommallakin ikäerolla seuraa toisilleen. Itselläni on 4 vuoden ikäero veljeeni ja minähän hoidin innoissani vauvaa 5-vuotiaana. Ja seuraakin oli toisillemme. Lapset on siitä hauskoja, että ne pystyy leikkimään pienempienkin kanssa tarvittaessa. Tietysti sitä tuli aika pian omat koulukaverit mukaan kuvioihin, mutta aika paljon sitä tuli pelejä pelailtua yhdessä ja mökillä uitiin kaikki päivät kaksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 vuotta ikäeroa ja se oli siinä ja siinä, että miten enää jaksoi uuden vauva-ajan... Etenkin loppuraskaudesta elämä 3-vuotiaan kanssa oli _niin_ helppoa, että jos en olisi jo ollut raskaana niin olisin miettinyt ainakin 2 kertaa, että tuleeko lisää lapsia. Elämä helpottuu koko ajan ja kynnys toisen lapsen hankkimiselle kasvaa.

Kolikon kääntöpuoli on se, että isommalla ikäerolla vauva-aika on helpompaa, isompi on pois vaipoista, on omatoiminen, ymmärtää vauvan tuomat muutokset ja voi olla jopa avuksi vauvan hoidossa. Lisäksi on saanut levättyä edellisen vauva-ajan univelat pois ja voi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Meillä oli miehen kanssa ensin toiveena noin 2 vuoden ikäero. Mutta olosuhteiden pakosta ikäero venyi kolmeen vuoteen ja näin jälkikäteen olen siitä oikeastaan vain tyytyväinen.

Vierailija
24/25 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mies ei halua nyt, niin ei sitä valitettavasti voi pakottaa. Tai voi, mutta ei kannata paljon toivoa apua lapsen hoidossa. Mä olen kuullut niin monen äidiin sanovan että ei muista paljon mitään sen ja sen lapsen vauva-ajasta kun tuli tehtyä lapsia pienellä ikäerolla. Itse en millään lähtisi siihen leikkiin, kuulostaa kamalalta.

Vierailija
25/25 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru on melkoinen ja pientä katkeruutta ilmassa.

Sinuna en kyselisi miehen mielipidettä vaan tekisin lapsen.

Ei liian isoa ikäeroa sillä lapsista ei ole koskaan toisilleen seuraa. Paras ikäero on alle kaksi vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi