Miten teidän muiden vauvat tarkenee Grobag-unipussissa?
Meidän tytöllä (7kk) on nyt hankitty grobag-unipussi rauhoittamaan öitä, kun muuten potkii peiton pois ja herää kylmissään. Pussi on muuten Ok, mutta tuntuu että tyttö ei tarkene siinä ihan niin hyvin kuin pitäisi. Viime yönä oli ihan kylmät kädet ja valitteli siihen malliin, että saattoi hyvinkin olla kylmissään :( Meillä siis unipussi mallia " lollipop" 2,5 tog. Alla pitkähihainen body ja puolipotkarit. Makuuhuoneessa on yöllä lämmintä n. 21 astetta. Pitääköhän tässä silti laittaa joku viltti vielä vauvan päälle.. :(
Missä lämpötilassa ja millaisella unipussilla teidän muiden vauvat tarkenee hyvin?
Kommentit (9)
Pussi on 2.5 tog, ja hänellä on päällään pitkähihainen trikoopaita ja lyhytlahkeiset villavaippahousut. Iltaisin laitan vielä tumput käteen, mutta hän kiskoo ne aika pian irti.
Pakko käyttää peittoa vielä päällä, jottei lapsi paleltuisi. Meillä on n. 19 astetta lämmintä.
Esikoisella (4v) on Grobagin tog 2,5 unipusseja, koska se oli niitä harvoja merkkejä jolla oli niin isoja kokoja. Olen tehnyt pussiin irrotettavat hihat, koska välillä minäkin haluan laittaa kädet peiton alle, muuten paleltaa, joten olen ajatellut lastenkin käsivarsien palelevan. Uniasuna lapsilla on pitkähihainen trikoopaita ja sukkahousut.
Vauva 4kk taas on niin lämminverinen että hikoilee jo froteepussissakin (alla pitkähihainen body ja potkuhousut). Tosin nukkuu välissämme, jossa on varmasti lämpimämpää kuin omassa sängyssä olisi.
jaksatkos valaista mullekin miksi pidät juuri tuota grobagia niin hyvänä? Mulla kun on kokemusta vain tosta mamas & papas -unipussista sekä ruskovillan täysvillaisesta unipussista (josta en niin kauheasti tykkää kun se on hankala pukea). Mietin vain jos seuraavaksi pitäisi kokeilla uutta merkkiä!
Grobagissa kun se oli liian kuuma. Ja alla oli siis vain pitkähihainen paita (pussi kun on hihaton). Makuuhuoneen lämpötila on n. 21 astetta.
Ilmeisesti tyttö on aika " kuumaverinen" , koska itse tarvitsen sen 21 astetta ja vielä peiton päälle.
Meillä on makuuhuoneessa noin 19 astetta ja tytöllä on 2,5togin pussissa päällä pitkähihainen ja -lahkeinen yöpuku, lisäksi sukat jos on terätöntämallia. Aika hyvin on pärjännyt, joskin ihan kylmemmillä ilmoilla (hassua vaikkei se pakkanen sisällä tunnu..) saattaa kädet olla hiukan viileät.
Nämä ovat kyllä tosi yksilöllisiä juttuja, kuten kylmälle pukeutuminen. Toiset tarvitsevat enemmän lämmikettä kuin toiset...
Satunnaisesti ollaan käytetty Grobagin 2,5 unipussia ja se on ihan liian kuuma. Tuo on fleecepintainen ja tosi paksu. Edellinen Grobag oli tikkikangasta ja sopiva. Makuuhuoneen lämpö noin 21. Poika nukkuu huonosti tuossa paksummassa unipussissa ja yllättäen kädet on usein kylmät ja varpaat ihan hikiset. Ohuemmassa unipussissa nukkuu paremmin eikä kädet tai jalat ole kylmät aamulla.
El ituo 2.5tog ja ohut peite oli meillä hyvä. Muilla tiedän, että sellaisessa tulisi kuuma, muttei meillä.
Pikkusisko taas ei ikinä viihtynyt grpbagissa, joten kohta niitä voisi laittaa myyntiin :(
Adeleide:
jaksatkos valaista mullekin miksi pidät juuri tuota grobagia niin hyvänä?
Tosin meillä ei ole ollut ruskovillan tai mamas&papas -pusseja, joten voivathan nekin olla hyviä.
Grobag aukeeaa tosi hyvin, on suht kapeaa mallia --> vähentää liikkumista, ja on viimeistellyn oloinen. Mä tykkään :-)
Mamas & Papas -unipussi, jonka lämpöluokitus on 2,5 tog. Unipussin alla hänellä on vain pitkähihainen body ja hyvin on pysynyt lämpimänä meidän 21 asteisessa makuuhuoneessa. Meidän tyttö on kyllä mielestäni aika lämminverinen.