Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kivoja " verkkareiden" korvikkeita?

20.02.2008 |

Eli hakusessa olisi (kevätvaatteet jo hankittu...) viileisiin kesäaamuihin ym. kuiville keleille sopivia pukuja, jotka olisi helppo ottaa tarhaan mukaan ja laittaa päälle, jos tarve vaatii. Minulle nämä on tuottanut tuskaa jo pari vuotta. Kivoja kesätakkeja kyllä löytyy jonkin verran, mutta niihin sopivia housuja ei. Sellaisia, jotka eivät hiosta ja ovat muuten mukavat tarhassa leikkiessä. Monissa ulkoiluun tarkoitetuissa housuissa on aina vuori tai ovat muuten liian paksut. marketeissa on kyllä rekit pullollaan kaikenlaisia tuulipukuja, mutta niiden ulkonäkö ei silmää hivele. Eli mitä käytätte tällaisissa tilanteissa ja vinkkejä, jos jossain olisi kivoja asuja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

farkkulappuhaalareita. Kai ne menevät päiväkodissakin, jos sisälle vaihtaa toiset housut/hameen? Meidän lappuhaalarit ovat Oshkoshin (aina uusi koko kaapissa), joten kestävät ja kestävät, vain haalistuvat; sopivia rymyämiseen.

Vierailija
2/12 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu käytössä collegepukuja ja huppareita yms. Itseasiassa ostin meiän pojalle tosi söpön collegepuvun, hupparin ja matsaavat hodet justiinsa. Kattokaa tää pörröhuppari ¿ eiks oo ihana!!!!

http://www.satsumasweethearts.com/component/page,shop.product_details/f…

En tiä onnistuuko linkki¿. Odotan näitä nyt postissa. Jos on yhtä kivat ku tytölle aikaisemmat tilaamani niin olen todella tyytyväinen. Kuvassa ainakin mahtava!

Meiän tytölle on se tunika minkä aikasemmin ostin ja pitäs ehkä hankkii niihin jotkut sopivat housut.

Mä tykkään noista oloasuvaatteista ku lapsillakin on sitten mukavampi olo kun ne vaa kuiteskin leikkii. Eihän noissa mitää vikaa oo vaikka onkin vaan college asuja¿?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin noita välikausikamppeita. Pitänee siis jatkossakin hankkia takkeja ja yrittää metsästää niihin sopivia housuja vaikka sisähousujen puolelta. Ja kirjoittaa housuihin isolla, että ULKOKÄYTTÖÖN =0), kun on häirinnyt tuo, että ne sekaantuvat sitten siistimpiin hosuihin ja ns. sisähousuihin.

Vierailija
4/12 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ollut kivoja sekä vuorellisia että ihan ohuita kangashousuja, sellaisia ulkoiluhousutyyppisiä. Ja minusta sellaiset poikien housut on kivoja, missä on se nauha, millä saa housuista shortsit. Meillä ainakin olleet käteviä.

Vierailija
5/12 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävämmät kuin collegehousut, ei tule polvipusseja, ja muutenkin pitävät kuosinsa. Värejä ja malleja löytyy ihan kivojakin. Ammusella voi tarvita sen verkkatakinkin (mutta voi käyttää collegehuppariakin) ja iltapäivällä olla vaan niillä verkkahousuilla ja paidalla, jos ei ihan shortsikeli ole. Päiväkoti on lapsen työpaikka ja leikki on lapsen työtä. Pihalla leikit on nimenomaan liikunnallisia, joten verkkarit on just sitä varten. Ei hienostelu kuulu päiväkodin arkeen.

Vierailija
6/12 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..huonosti saatavilla ja esim. adidakset ja umbrot nyppääntyy heti. Kapan verkkarit olivat aivan mahtavia, kuin uusia kahden lapsen käytön jälkeen ja väreinäkin oli muuta kuin vaalean- ja tummansinistä. Harmittaa kun niitä ei saa enää mistään.

Vierailija
7/12 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin sisä- kuin ulkohousuinakin ollut kolmella pojalla verkkareita. Ne vain pysyvät niin hyvin kuosissaan, eivät likaannu niin helposti kuin colleget ja meidän halpisverkkarit pysyvät pesusta toiseen uusina. Nyt otin sitten pienimmälle isoveljien vanhoja käyttöön ja ovat edelleen tosi hyväkuntoisia, mitä ei voi todellakaan collegeista sanoa. Minä käännän verkkarit aina pesussa väärinpäin, enkä ole saanut näin yhtään nyppyverkkaria meille. Olen ostanut vain halpoja evertoneja, prisman malleja jne. Sellaisia juuri, että lapsi voi huoletta pitää housuja kaikissa pihaleikeissä ja likastuttuaan laitetaan heti pesuun. Ei purista eikä paina. Verkkareiden kaveriksi olen sitten pukenut vaikka jonkun kivan fleecen. Farkkujakin ollaan kokeiltu, mutta aina näihin verkkareihin palattu.

Vierailija
8/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lapsuudessani collegehousujakin kutsuttiin verkkareiksi, ja niitä lapsilla oli yleensä esim. koulun liikuntatunnilla päällä.

Eli olenko ymmärtänyt seuraavat sanat oikein:

- Collegehousut ovat joustavaa puuvillakangasta (samaa kuin collegepaidat)

- Verkkarit ovat sellaista liukaspintaista, mutta joustavaa kangasta; usein jotain urheiluvaatemerkkiä

- Sellaiset kahisevat ulkoiluhousut (joissa välillä on vuori ja välillä ei), jotka eivät jousta, eivät ole verkkareita

Vierailija
9/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4v pojalle kevään ja kesän kelejä odottamassa kiva Niken verkkapuku johon kuuluu suoralahkeiset verkkahousut ja verkkatakki. Samantyylisiä pitäisi metsästää muutama lisääkin alkusyksyynkin kun aloittaa päivähoidon. Takkia voi pitää aamulla/kylmemmällä, muuten housuja trikoopaitojen, t-paitojen kanssa. Minusta ne on juuri paljon kivempia ulkoleikeissä kuin collegehousut joihin helpommin tarttuukin kaikki lika ja hiekka, tuo vähän liukas pinta on tosi kätevä senkin kannalta.

Vierailija
10/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suosinut kuivilla keleillä verkkaripukua. Tuon liukaspintaisuutensa takia tosi hyvä esim. hiekkalaatikolla. Ei tartu hiekka siihen. On helppo pukea ja siinä on miellyttävä liikkua. Se on mielestäni urheluasu, ja lapsen liikkuminen on kyllä niin liikunnallista kuin olla ja voi! Adidakselta olen löytänyt kauniita ja sitten yllätyksekseni löysin sellaisesta halpamarketista merkittömät jotka ovat kovan kulutuksen jälkeen uudenveroiset! Värikin oli kaunis. Ostin niitä kahdet enkä pettynyt. Muistuttivat ulkonäöltä adidasta mutta niissä oli kiristysnyöri vyötäröllä mikä adidaksista puuttui. Meidän hoikkikselle välttämätön:) Ja kuten joku jo mainitsi, helppo puku, kun sen takin voi jättää päälä pois (vrt haalari).

Vierailija
11/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaasti vuorettomia ulkohousuja. Samoin espritin valikoimista olen löytänyt. Mutta mielestäni monella valmistajalla on vuorettomia housuja; itse olen metsästänyt vuorellisia ja silloin löysin enimmäkseen vuorettomia.

3-vuotiaalla on tähän mennessä ollut 1 verskapuku, joka jäi ihan käyttämättä. Verryttelypuvun materiaali tuntuu niin inhottavalta omiin kuiviin käsiini. ( :

Vierailija
12/12 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on loppukevään/ alkukesän ulkoiluissa käytetty sellaisia kahisevia ulkoiluhousuja, joista osassa on vuori ja osassa ei (H&M, KappAhl, urheiluvaatemerkit jne.) tai sitten ihan farkkuja tai vakosamettihousuja.

Nyt meille rantautui huutiksesta vaatepaketin mukana kahdet ohuet puuvillahousut, joissa on resorivyötärö (juuri jotain tätä H&M/ KappAhl/Lindex-linjaa), jotka vaikuttavat tosi mukavilta päällä. Jos tuollaisia löytyisi vähän paksummalla kankaalla, niin olisivat tuon resorivyötärön takia kyllä todella hyvät. Farkkujen ja sammarien kohdalla pelkään aina, että ne painavat tai puristavat, vaikkei poika valitakaan.

Sisälle tultaessa vaihdetaan sitten collegehousut, tai välillä pk:ssa ulkoiluhousut on vedetty myös collegehousujen päälle.