Me ei laiteta omaan jouluun rahaa ollenkaan vaan annetaan anopin maksaa koko lysti
Kotiin ei hankita mitään ja me mennään jo hyvissä ajoin aattona anopille kylään ja lähdetään vasta väliviikolla pois
Kommentit (8)
mut tullaa jo taopanina kotii. mut ei tartte kuitenkaa ostaa mitää ruokia kotii, saadaa äidin ihania sapuskoita kotiinki tuomisiksi.
Ja parasta siinä on, että anoppi on onnesta soikeana saadessaan ruokkia ja passata meitä koko joulun - ja vielä hoitaa lapsemmekin. :)
Onneksi meidät sinne kutsutaan. Meillä ei olisi varaa ostella samanlaisia ruokia jouluksi. Ostamme kyllä tiettyjä ruokia mukaan jota täältä vain saa. Mieheni myös valmistaa tietyt sallatit jouluksi. Olen kiitollinen melkein ilmaisesta joulupöydästä.
Asutaan 400 kilsan päässä vanhemmistamme ja ollaan vuorojouluina toisen vanhempien luona. Tänä jouluna on vuorossa anoppi. Me kyllä ollaan kaikki nämä vuodet menty vaan sinne valmiisiin pöytiin. Kai olisi kohteliasta kysyä, että voisiko tuoda jotain tms. mutta kun vielä mennään hyvissä ajoin ennen aattoa, niin mitkäs ruoat siinä nyt enää säilyy. Voishan siinä toki leipoa pakkaseen jotain ja viedä sellaista sitten, mutta kun anoppi on itse kova leipomaan ja minä en, niin tuntuu vähän turhalta.
Kauheeltahan tää kieltämättä kuulostaa, kun tän tähän kirjoittaa, mutta en ole tajunnut kokea siitä mitään huonoa omaa tuntoa. Ehkä vanhempana sitten kunnostaudun. Ei tätä nyt ole vielä kovin monta vuotta jatkunut. Koen kuitenkin, että molempien vanhemmat ilahtuvat kun saavat meidät kotiinsa pitkäksi aikaa, niin ehtivät rauhassa touhuta lastenlastensa kanssa, kun harvoin muuten nähdään. Ja juuri siksi meillä on tämä vuorojoulu-systeemi, ettei joka joulu tarvitse kiistellä, että kenen luokse mennään, kun molemmat kuitenkin haluaisivat meidät itsensä luo.
Joulun odotusta!
että tänäkin vuonna ollaan joulun tienoilla isovanhempien nurkissa reilut 2 viikkoa ja kesällä lomien aikaan kuukausi putkeen!
Kotiin ei hankita mitään ja me mennään jo hyvissä ajoin aattona anopille kylään ja lähdetään vasta väliviikolla pois
'
et ole sisustajatyyppiä, vaan enempi huithapeli, niin mikäs siinä. Anna vaan toisten päättää joulustas.
Ite oon sen verran jouluihminen, että en kyllä pystyis.
eikä me raaskita omalla autolla sinne ajaa, vaan käsketään anopin hakea meidät joulunviettoon ap
Ehdotankin miehelle heti tänä iltana, että alkaa valmistelemaan äitiään joulujärjestelyihin. Vau!