Suosittele hyvää yleiskonetta
Heippa!
Olen aika kova leipomaan ja olen tehnyt taikinat sähkövatkaimella sekä vaivannut käsin. Nyt olen suunnitellut, että helpommalla pääsisin kun ostaisin yleiskoneen. Samallahan sillä sais raastettua porkkanat ym ja muutakin pienennettyä.
Suosittele jotain merkkiä. En haluis mitään rimpulaa eli haaveissa olisi kunnollinen ja toimiva.
Onko kellään sitä Kenwoodin hopean väristä konetta jossa on metellainen taikinakulho?? Onko se hintansa väärti?
Kommentit (10)
ostin sellaisen paketin missä oli iso metallinen taikinakulho,jolla voi tehdä litran taikinan,taikinakoukku,rulla,veitsi,pienempi muovinen kulho ja vatkaimet. lisäksi ostin erikseen tehosekoittimen
http://press.electrolux.fi/node418.aspx?intLanguageID=9&intPressRelease…
Tuohan vaikutti aika näpsäkältä ja laadukkaalta.Täytyy käydä katsomassa sitä jossain liikkeessä.
Tuleeko teidän käytettyä erilaisia toimintoja? Eli mitä kannattaa ostaa koneen mukana? Raastimen haluan ainakin ja reilun taikinakulhon jossa voisi myös taikinan kohottaa.
T. Ona
Saimme häälahjaksi KitchenAidin ja on todella hyvä, varmaan myös aika hinnakas. Lisäosat vankkaa tekoa ja käsittääkseni malli ei muutu eli vara- ja lisäosia helppo saada myöhemminkin.
On myös aika kaunis!
Reilu viis vuotta olen sillä leiponut tosi paljon, ja hyvin onnistuu taikina kuin taikina. Tosi jämäkkä kone. Ja hinta-laatu suhde tosiaankin kohdallaan!
Mutta en kyllä kenwoodiakaan haukkua voi. Just siskon luona olin auttamassa ristiäisleipomisissa ja siellä leivoin kenwoodilla. Kakkutaikinasta tuli mielestäni ilmavampaa kuin tuolla omalla assistentillamme. Muuta huonoa en siitä keksi kuin kovan äänen.. Tai sitten vaan eri talossa kaikuu erilailla, mut tuntu kyllä aika kovalta. Vanhemmillani on kenwood ollut varmaan kohta 20 vuotta ihan kohtuu kovalla käytöllä eikä se oo miksään menny. Että ainakin se kestää!!
Molemmissa siis hyvät puolensa..
Olen myös ollut 5 vuotta erittäin tyytyväinen Electrolux Assistentin omistaja. Itse teen litran hiivataikinat sillä rulla-veitsi-systeemillä ja sen kokoiset mahtuu vielä hyvin kohottamaankin samassa kulhossa (teräskulho on muistaakseni 7 litraa). Sitä isommat ja raskaammat taikinat teen metallisella taikinakoukulla. Kakkutaikinat ja vastaavat sitten vispilällä muovikulhossa. Myös vihannesleikkuria (=raastin) käytän paljon. Tehosekoitinkin on, ja jonkin verran sitä tulee käytettyä, mutta loppujen lopuksi aika usein tulee sen sijaan napattua sauvasekoitin. Vilja- ja lihamyllyistä yms. olen haaveillut, mutta ovat vielä hommaamatta.
Äidilläni on vanhempi Kenwood. On vähän erityyppinen käyttää (Kenwood vaatii yläpuolelle tilaa, Electroluxia pitää kääntää raastinta käyttäessä, Kenwoodissa pyörii taikinakoukku, Electroluxissa kulho jne., raastimet erilaisia kasata). Makuasia kummasta tykkää, itse tykkään omastani enemmän.
ja pois en vaihtaisi. Kallis, mutta mielestäni hintansa väärti. Ainoa kone tähän mennessä, jonka olen uskaltanut jättää yksin keittiöön vaivaamaan yli litran taikinaa. On sen verran tukeva, ettei varmasti hypi eikä heilu isommankaan taikinan kanssa.
Kenwoodiin saa mm. Stockan kautta tilattua hyvin lisäosia, kun vaan muistaa oman koneensa mallinumeron. Itse olen hankkinut raastinosan ja tehosekoittimen jälkikäteen. Myös uudemmat lisäosat käyvät vanhoihin koneisiin, kunhan on saman sarjan lisäosa esim. 300-sarja.
Ainoa miinus, minkä keksin on, ettei muovista kulhoa ja vatkainosia saisi pestä tiskikoneessa. Toistaiseksi en ole uskaltanut kokeilla, kun ovat niin kalliita, mutta mitäköhän niille tapahtuisi jos pesisi yläkorissa...
on tuo Kenwoodin metallin värinen yleiskone, muistaakseni Chef-mallinen. Sillä kun leipoo, saa ihanan ilmavat taikinat (esim. kääretorttu). Minulla siihen ei ole raastinosaa, haluaisin kyllä, mutten ole raaskinut vielä ostaa. Sain tuon Kenwoodin lahjaksi äidiltäni, jolla myös ollut Kenwood käytössä yli 20 vuotta ja moittimisen sanaa ei ole ollut! Sen voi tosiaan jättää yksin pöydälle vaivaamaan taikinaa ja tehdä muuta sillä välin. Kovaäänisyydestä en tiedä, mutta eipä tuo ole minua haitannut, vatkaa niin nopeaan taikinan, ettei ääntä kauaa tarvitse edes kuunnella. SUOSITTELEN!
Minäkin suosittelen Kitchen Aidia...aivan loistava kone!! Ei tarvitse nostaa piiloon, vaan kone on aina käyttövalmiina pöydällä -tosi tyylikäs ja hyvännäköinen. Ei pidä liikaa meteliä ja painavana se pysyy paikoillaan isompaakin taikinaa vaivatessa.
Lisävarusteissa löytyy vaikka mitä, joten kone tarvittaessa vaikka pastakoneeksi :)
kun on hirvenmetsästysaika. Muovinen taikinakulho on haaveissa.
Meillä on tuo, en voisi kuvitellakaan ostavani Kenwoodia. Meillä kuuluu tuohon pullataikinakulho taikinakoukku, rulla ja veitsi. Lisäksi lihamylly ja kansi kulhon päälle. Vatkaimet ja kulhon saisi ostettua erikseen.
Olen tykännyt kyllä tuosta koneesta. Muuhun en vaihtaisi.