Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni haluaa että vauva pestään ennen kuin nostetaan rinnalle synnytyksen jälkeen?

Vierailija
19.02.2008 |

Ihmettelin vaan, kun synnytysvalmennuksessa eräs äiti oli hyvin huolestunut siitä, ettei vauvaa vaan nosteta rinnalle ennen kuin se on putsattu. Näinhän varmaan kyllä ennen meneteltiinkin, mutta itselle koko ajatus on outo, siis se ettei saisi vauvaa heti syliinsä syntymän jälkeen, jos kaikki on kunnossa eikä lapsella ole mikään hätä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut mitenkään kauhean rähmäinen

Vierailija
2/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikuisesti se haju pyörii nenässä. ei niin hyvä katku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan veritippaan tms. ei tosiaankaan kiinnitä huomiota siinä tilanteessa.

Vierailija:

Mulla ei ole mitään mielikuvaa oliko vauva pesty vai ei.

Taisin olla niin hormonihöyryissäni ja liikuttuneessa tilassa etten välittänyt lainkaan puolin tai toisin.

Vierailija
4/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain heidät rinnalleni. Esikoista taidettiin jotenkin nopeasti pestä/pyyhkiä puhtaaksi ja kuopus myös oltiin kai puhdistettu nopeasti. Kummallakin oli enintään jotain valkoista töhnää hiuksissa ja sormien rypyissä, mutta ei muuta.

Vierailija
5/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka kyllä oli veressä, mutta muuta en muista. Itse olin kyllä yltä päältä veressä. Tosin ei sitä huomannut ennen kuin sai luvan lähteä suihkuun. Sitten olikin aika hankaaminen siinä kuivuneessa veressä.

Vierailija
6/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi piti napanuoraa selvitellä mielestäni liian kauan, ennen kuin sain tytön syliini, ja jos hänet siitä vielä pesuun olisi viety, olisin pakahtunut raivosta!

Vierailija
7/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitten pesivät vauvan ja antoivat kapalossa mulle. Ja tietysti mulla oli vielä rintaliivitkin päällä, josta kätilö hieman mainitsi. Olisi ilmeisesti pitänyt tajuta ottaa ne ennen synnytystä pois...=)

Vierailija
8/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä tilanteessa paljon tunnu onko lapsi pesty.

Vierailija
9/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kait se siitä ole kiinni, missä synnytti. Nykyään kai pitäisi olla ite niin tietoinen tollaisista asioista, että osaisi mainita siitä synnyttämään mennessä, että haluaa vauvan heti rinnalle tms. Vaan eipä tullu etukäteen paljoa pohdittua.

Jokatapauksessa hyvät muistot jäi. Kaikki sujui sutjakkaasti ja terve tyttö tuli. Enkä kyllä koe menettäneeni mitään ainutlaatuista. Mun puolesta saavat jatkossakin, jos lisää muksuja tulee, niin pestä ja pukea vauvan ensin...

Vierailija
10/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yhden lapsen synnyttänyt, ulkomailla tosin ja ei sitä kyllä missään vaiheessa pesty. Ponnistusvaihe oli pitkittynyt ja jouduttiin lopulta vetämään imukupilla, joten lastenlääkäri ja kätilö tarkasti vauvan heti kun oli ulos tullut. En tiedä, josko vähän pahimpia pois pyyhkivät, mutta pesseet eivät. Eivätkä myöskään osastolla. Sanoivat, että lapsen ihon kannalta on parempi (" lika" suojaa ihoa), jos ei pestä muutamaan päivään. Ja vielä erikseen sanoivat, että se valkoinen töhnä pitää antaa olla niin kauan kun lähtee itsestään, eli ei saa alkaa pesemään/hankaamaan pois.

Ja nyt ennen kun alkaa kommentteja tulla, niin ihan sivistyneessä maassa synnytin, lapsikuolleisuus ja äitien synnytykseen kuolleisuus jopa matalampi kuin Suomessa.

Vierailija
11/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin esikoinen pestiin ennen rinnalle antamista. Minulla taisi olla päällä kanssa nuo solvatut rintsikat ja sairaalan paita :). Lisäksi olin niin sekaisin synnytyksestä, etten olisi edes tajunnut ajatella koko imettämistä. Olin niin keskittynyt katsomaan vauvaa ja pitämään sitä sylissä (en ollut koskaan aiemmin edes nähnyt vastasyntynyttä!). Sitten vauva vietiin nukkumaan vauvalaan ja vasta seuraavana aamuna (synnytys yöllä) aloitin muistaakseni ensimmäiset imetysyritykset hoitajien patistuksesta.

Vierailija
12/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siinä sitten pesivät vauvan ja antoivat kapalossa mulle. Ja tietysti mulla oli vielä rintaliivitkin päällä, josta kätilö hieman mainitsi. Olisi ilmeisesti pitänyt tajuta ottaa ne ennen synnytystä pois...=)

Vierailija
13/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin taisihan se tyttö käydä siellä mun paidan alla ennenkuin se pestiin... Hitto mikä homepää mää olen. Sori, jos järkytin teitä.

Mutta ei se sitten ilmeisesti kovin likainen ollut, kun en moiseen kiinnittänyt huomiota.

Joo, pitää varmaan mennä nukkumaan, että aivot virkistyisi=)

Vierailija
14/20 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa tuli kakkaa samaan aikaan lapsen kanssa ja pojan päähän tuli vähän osumaa;)

Toinen lapsi tuli ulos " siistimmin" mutta ihan niissä syntymälimoissaan ja verisenä nostettiin rinnan päälle. Muistan että haisi ihan verelle:) Eipä tullut mieleenkään että olisi jotenkin muutne pitänyt toimia<3

Vierailija
15/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vain yökötti niin paljon se verinen mähnä..

Se olikin ainoa asia , jota jännitin ennen synnytystä. teki pahaa katsoa TV:stä vastasyntynynyttä ja kuvitella, että joutuisi koskemaan sellaiseen sillisoppaan.

Itseasiassa isä taisi pestä suurimman osan esikoisen kakoistakin, koska nekin tekivät pahaa. Fiksu poika kakkasi vain isän ollessa kotona:)

Vierailija
16/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ajatus siitä, että en nähnyt ensi kylvetystä oli ahdistava, mutta mies hienosti sen hoisi.

Vierailija
17/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla niin hormonihöyryissäni ja liikuttuneessa tilassa etten välittänyt lainkaan puolin tai toisin.

Vierailija
18/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti synnytyksen jälkeen. Vasta myöhemmin vietiin kylvetettäväksi. Sitä en todellakaan muista oliko verinen tai likainen. Kyllä siinä keskittyi ihan muihin asioihin kun juuri sai vauvan ensi kerran syliinsä.

Vierailija
19/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi olen synnyttänyt ja molemmat rähmäiset penskat roiskaistiin syliin.

Mitä ihmeen ihanaa siinä menettää jos lapsi pestään haloo!

Itse sain tissivaosta kuurata sitten kinaa irti mikä ei meinannut millään irrota.

Voi pyhät luomulehmät olisitte nyt vielä nuolleet lapsenne puhtaaksi.

Vierailija
20/20 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enimmät kinat ja liat on pyyhitty pois, enkä kyllä mitenkään kokenut että vauva olisi ollut likainen. Se oli paras hetki maailmassa enkä vaihtaisi pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme