Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te ketkä ette käy kirppareilla, miksi ette käy?

Vierailija
19.02.2008 |

Ette osta mitään käytettynä? Ei vaan kiinnosta?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin, lievästä bakteerifobiasta... En esim. tunne tarvetta pestä käsiäni koko ajan, puunata kämppää hammasharjan kanssa, tmv.

Mutta en koskaan voisi työskennnellä esim. sairaalassa. Ulospäin tämä ei näy käytöksessäni.

Ja mielukuvituksestani olen vain kiitollinen, sen avulla olen päässyt tekemään unelma työtäni:)

40

Vierailija
22/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos satun jollekin siistille ulkokirppikselle ja myyjänä on siistin näköinen ihminen ja myytävänä hyvää ja siistiä tavaraa. Mäkin koen jotenkin vastenmielisenä sen kirppareille ominaisen tunkkaisen hajun. Pöly aivastuttaa viiden minuutin sisällä saapumisesta. Myös jotenkin pelkään näitä koitartuntoja sun muita. Ihmettelen syvästi ihmisiä, jotka laittavat kirpparipaidan suoraan komeroon ilman pesua. Useimmilla kirppareilla, joilla olen käynyt, valtaosa tavarasta on aika kaameaa. Joukossa on hyvää tavaraa, mutta hyvin vähän. Jos kirpparilyta meinaa löytää helmiä, siellä on käytävä usein ja oikeaan aikaan penkomassa.

Mäkään en missään tapauksessa halveksi. Ihan hyvä juttu sinänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppareille ajaminen on yhtä kallista kuin ostaa kaupasta. Ja koska hinnat ovat niin hirveitä nykyään.

Vierailija
24/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa minulla ei ole mitään käytettyjä vaatteita vastaan mutta kriteerini tavaralle ovat aika korkeat. ja sen kerran kun olen käynyt kirpparilla katsomassa niin p*skaa on niin paljon ettei edes huvita alkaa etsimään helmiä sieltä joukosta.

toisekseen kirppareilla pitäisi kierrellä jatkuvasti katselemassa jos etsii jotain tiettyä tavaraa eikä minulla ole sellaisen aikaa.

jonkun verran olen ostellut huutiksesta ja muilta nettikirppareilta, tosin sielläkin on tullut muuta pettymys joten nykyisin ostan aika vähän vaatteita. mutta esim. lasten urheilutarvikkeita olen ostellut ja nihiin ollut hyvin tyytyväinen.

Vierailija
25/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt vaatteet kelpaavat kyllä.

Vierailija
26/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oikein rakastan sitä saalistamista vaikkei rahasta olekaan kiinni! Saa vaan niin paljon persoonallisempaa! Mutta siis yli 15v. kirppariharrastuksella ei ole kyllä ikinä tullut mitään loisia, en kyllä usko että on edes mahdollista! Ja kyllä, pistän kamat suoraan kaappiin, en käy sellaisissa paikoissa joissa haisisi :O ja puhtaitahan ihmiset myy!

Vierailija
27/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassakin tapauksessa tartunta ilmeni pari viikkoa vaatteiden oston jälkeen, ja kummassakaan perheessä ei ollut muuta linkkiä kihomatoihin (ei tuttavapiirissä, lapset kotihoidossa jne)

Vierailija
28/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tavallinen juttu lapsiperheissä.

Eräs tuttu laittoi ison kasan vaatetta kirpparille juuri kun perheessä oli paha kihomatoepidemia, ei tajunnut että vaatteiden kautta tarttuu eteenpäin.

Vierailija
29/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä vaatetta joutuisi metsästämään ikuisuuksia. Minulle sopii vallan mainiosti se, että kun totean, että tarvitsemme tietyn tavaran tai vaatteen, niin menemme kauppaan, jossa tiedän niitä myytävän ja jossa tiedän olevan haluamani kokoista tai merkkistä tai väristä tai mitä nyt milloinkin. Miksi käyttäisin tunteja aikaa ja tankkitolkulla bensaa esimerkiksi lapsen talvihaalarin etsimiseen, kun löydän sen alle puolessa tunnissa menemällä talvihaalareita myyvään liikkeeseen?

Käytettyä tavaraa vastaan ei sinänsä ole mitään. Saamme lapsillemme käytettyjä vaatteita lähipiiristä ja omiemme käyttämät kierrätämme lähipiirissä eteenpäin. Ainoa poikkeus kirpparien suhteen on, että kun lasten harrastusseurat järjestävät harrastusvälineiden kirpputorin, niin siellä käymme etsimässä omillemme varusteita ja myymässä omia vanhoja. Samoin voisin lahjoittaa vaatteita ja tavaroita jonkin järjestön tms. kirpputorille.

Vierailija
30/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kärsin lievästä bakteerifobiasta ja hyvästä mielikuvituksesta..

En voisi kuvitella ostavani käytettyä vaatetta, joka on ollut ties kenen päällä, sama koskaa myös lakanoita ymv.

Ja joku kaunis astiakin on voinut toimittaa kissan/koiran ruokakupin virkaa tmv. joten en koskaan voisi käyttää niitä, vaikka miten olisin pessyt ne sataan kertaan...

Ehkä jonkun pihalyhdyn tmv. voisin ostaa.

+Kirppareilla on varsin kallista, miksi maksaa H&M trikoopaidasta joka hieman haalistunut 5e kun uuden vastaavan saa alta 10e?

+Se haju on kamala kirppareilla, mistähän se johtuu...???

Niin, ja sille kihomato-tyypille, en usko että tuttusi ovat kirpparivaatteista tartuntoja saaneet...! Ennenmmin joltakin lapsen kaverilta tmv. tai vaikka kirjaston kirjasta tmv.

SILLÄ kihomatojen munat eivät säily kauaa hengissä. Jos vaikka perhe madottaa itsensä ja lähtee viikoksi mökille, ovat munat kuolleet.

...Vaikea kuvitella että joku toisi heti seuraavana päivänä lapsella päällä olleen vaatteen kirpparille myyntiin, JA mikseivät tuttusi PESSEET vaatteita ennen käyttöön ottoa...? Suurin osa ihmisistä nimittäin pesee myös kaupasta ostetut vaatteet ennen kun lapset niihin puetaan, harva vetää kirpparivaatteita niskaan pesemättä...? Siihen olisivat kihomadot kupsahtaneet.

Vierailija
31/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti ole säästyneen rahan arvoista. Käytettyä meillä kyllä käytetään, mutta se saadaan valmiiksi esim. oikeankokoisina vaatteina sukulaisilta tai ystäviltä, ei etsitä yksi kerrallaan aikaa kirppareilla tuhlaten.

Vierailija
32/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mua ällöttää se haju. Ja mä olen sellainen esteetikko, että pidän kauniista kaupoista, houkuttelevat ostamaan. Eikä meillä ole varsinaisesti taloudellisesti tiukkaakaan. Laitan kyllä kaikki vaatteet eteenpäin kiertoon. Olen sekä myynyt pilkkahinnalla, että ihan vain lahjoittanut. Lelutkin pistän saman tien eteenpäin, kun jäävät tarpeettomiksi.

Vierailija
33/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin myyjä tuo tavaransa autolla paikan päälle ja sitten kirppiskiertelijät hurauttavat paikalle ja käyvät samalla vielä toisellakin kirppiksellä. Kirppiksellä tehdään usein heräteostoksia eli ostellaan tavaroita, jotka eivät ole olleet edes hankintalistalla.

Mitähän ekologista tässä on? Joo kyllä sinne kirppikselle saattaa joku tulla kävellen ja etsien tiettyä tavaraa, mutta kuvaamani on paljon tavallisempaa.

Vierailija
34/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en ehdi katsella mitään kun poikaa pitää vahtia koko ajan. Lisäksi kirppareilla tosi surkeata tavaraa, tosi harvoin löytää mitään.

Vierailija
35/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytänyt kivaa käytettyä.

Vierailija
36/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käy tuuri, mutta kun alkoi olla enemmän niitä " ei mitään" -reissuja, niin se laskee motivaatiota kiertää kirppiksiä.

Vierailija
37/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on 5lasta. 3 poikaa on nuorinta, jotka kuluttavat aivan eri tavalla vaatetta kuin 2 vanhempaa tyttöä. Mieluummin ostan uusia pojille enkä jo valmiiksi kulutettuja vaatteita.

Vierailija
38/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeudu hoitoon ennenkuin tartutat lapsesi.

Vierailija
39/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan sen näköisiä että voisi tehdä löytöjä. Haluan että ne on vielä suht siistissä kunnossa kun ostan käytettyä vaatetta.

Vierailija
40/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mieluummin vaatteet uusina ja onneksi minulla on siihen myös varaa.