Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te ketkä ette käy kirppareilla, miksi ette käy?

Vierailija
19.02.2008 |

Ette osta mitään käytettynä? Ei vaan kiinnosta?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli olleet liian pienet alkuperäiselle, arvo 39 e

Vierailija
2/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa liian huonoa tavaraa, jonka seasta pitäis yrittää seuloa niitä helmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhat kamat myyn kirpparilla tai vien pelastusarmeijalle

Vierailija
4/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia jos on jonkun tutun vanhoja.

Vierailija
5/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vaan jaksa plärätä rekkitolkulla niitä kauhtuneita t-paitoja, joista pyydetään kiskurihintoja, 80-luvulla linttaan poljettuja kengänraatoja ja muuta köhnää.

Jos jossain olisikin sellainen " korkean riman" kirpputori, voisin käydä katselemassa ja mielellään hyväkuntoista tavaraa kierrättäisinkin.

Vierailija
6/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama kuin joku muu kirjoitti: En jaksa penkoa, että löytäisin niitä helmiä.

Lisäksi inhottaa, kun kirpparit haisee ja käsiin jää likainen ja tahmainen tunne.

Vierailija
7/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kirpparilta kaulahuivin. Huivin lisäksi sain samaan hintaan jotain koin tapaisia elukoita, joita lentää nyt vähän helvetin paljon meillä. Millä ihmeellä näistä elukoista pääsisi eroon? Ottaa päähän niin jumalattomasti, etten enää koskaan osta mitään kirpparilta!

Vierailija
8/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän jälkeen haluan vain olla perheen kanssa, samoin viikonloppuna. Tai jos jotain muuta teen niin tapaan sitten mieluummin vaikka kavereita.

Nuorena kävin kyllä kirppiksillä sekä myymässä että ostamassa.

Vierailija
9/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ja siskoni ovat innokkaita kirppareiden kiertäjiä ja tekevät myös minulle löytöjä. Toisten vanha kama kyllä kelpaa, se ei ole ongelma. Lasten luistimia olen ostattanut kirpparilta ja juhlavaatteita yms. mitkä vain hetken mahtuvat ja joita siis todennäköisesti löytää hyväkuntoisina.

Vierailija
10/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielelläni kävisin jos joku sanoisi että nyt mennään ja kertoisi minne. Lapselle etenkin ostaisin käytettyä ihan mielelläni ja olen ostanutkin esim. työkaverilta.

Vierailija
11/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa vaatteissa olut laput vielä kiinni. Sijaitsee " varakkaiden" alueella ja sen näkee vatteiden kunnosta ja laadusta. Tyhmä maksaa liikaa, mutta kukin tyylillään sitäpaitsi kirppiskaman laatu on parantunut. Enää se ei ole mitään köyhien puuhaa, vaan esim. julkkiksia näkee paljon sekä myymässä, että ostamassa.

Vierailija
12/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin käyn, mutta kyllästyn jo puolessa välissä käytävien kiertämistä. Ihmisillä on niiiiin paljon roskaa siellä seassa, sellaista mitä ei varmaan edes vaatekeräyksissä lähetettäis eteenpäin. Lisäksi ne vaatteet usein haisee siltä, että ovat olleet kylmässä ulkovarastossa pari vuotta ja ilman pesua on tuotu sinne roikkumaan...

Arvostan todella paljon sellaisia " myyntitiskejä" , joiden vuoksi on nähty vaivaa. Tavara on siistikuntoista, puhdasta & myyntipaikka siisti. Silloin voin maksaa ehkä vähän enemmänkin. Mutta joku rotanloukku, jossa on 20 kauheaa paskalta haisevaa rytkyä ja yksi hyvä, niin ei kiitos. Ei tee mieli koskeakaan siihen yhteen hyvään kun se on niiden moskien ympäröimänä... Ja suurin osa on juuri tällaisia - varmuuden vuoksi tuodaan ne surkeatkin romut sinne kirppikselle, vaikka rahallisesti tienais varmaan paljon paremmin, jos toisi vain ne hyvät...

Pari kertaa olen löytänyt näitä " helmi-myyntitiskejä" ja yhdeltäkin ostin kertaheitolla yli 10 lastenvaatetta! Mutta kun niitä on 1/100, niin en jaksa sitä usein käydäkään.

Vierailija
13/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mun lapset on serkussarjan nuorimmat, jotka saa muiden vanhoja vaatteita kassikaupalla, ja osan serkun vanhoista ostan myös kirpparihintaan. Sopii mulle oikein hyvin, sillä inhoan kaupoissa kiertelyä, joten luonnollisesti inhoan myös kirppareilla kiertelyä. Näin multa säästyy vaiva, kun saan suoraan kotiin tutuilla olleet käytety kamat. Niitä meillä kyllä tarvitaan kotivaatteiksi, maalaistalossa kun asutaan.

Vierailija
14/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuta vastaavaa. Mutta aika hankalaa sellaisen pitäminen voisi olla käytännössä...

Vierailija
15/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on atopiaa ja astmaa, taustalla homeallergia. Käytetystä en voi koskaan olla varma säilytystavasta ja usein myös itse suoritettu pesukaan ei poista hajusteita ym.

Oman perheen käytetyt vaatteet myyn kirppareilla tai lahjoitan hyväntekeväisyyteen.

Toisekseen tuttavapiirissa on kaksi kihomatotartuntaa juuri kirpparivaatteista saatuna (ilmeisesti niissä on ollut munia ja pesuun laitettaessa ovat levinneet pinnoille jne)

Vierailija
16/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika kaukaa haetulta. Mutta varmaan kertojaa helpottaa, kun on löytänyt selityksen tälle " nololle asialle" ...

Vierailija
17/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kirpparilta saatan ostaa tutulta myyjältä vaikka lasten luistimet, mutten osta koskaan vaatteita itselleni tai lapsille kirpparilta. Omat käytetyt tai sopimattomat vaatteet vien pelastusarmeijalle tai annan eteenpäin lasten serkuille (jotka harrastavat kirppareillakäyntiä). Itsekin saamme naapurista hyväkuntoisia vaatteita, joiden " historian" tiedän.

Penkominen ei kiinnosta. Periaatteessa kannatan kierrätystä lämpimästi ja yritän välttää turhia ostoksia. En harrasta shoppailua vaan ostan kun tarvitsen.

Vierailija
18/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksellä haiseekin niin vanha ja paha. :) En ole ostanut lapselleni mitään käytettyä, en saattaisi laittaa niitä päälle. Naapureilta saatiin kävelyopettelutuoli ihan extempore, mitään muuta käytettyä ei ole meidän lapsella ollut. Olen itse ollut pari kertaa myymässä kirpparilla. Ei tämä tosiaan ole kovin ekologista, mutta ei vain kiinnosta. Hyvä, että on ihmisiä joita se kiinnostaa! En katso käytettyjen käyttäviä mitenkään väheksyen tai kieroon, kysymys ei oo siitä! Ei vain itseä satu kiinnostamaan. :)

Vierailija
19/44 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näen jo " kilometrin" päähän missä pöydässä on sennäköistä tavaraa, että saattaisi jotain löytyä.

Jos näen että rekeissä roikkuu jotain ruskeita nahkatakkeja 80-luvulta, niin en ala penkomaan edes muita vaatteita, koska ajattelen, että siinä on joku varasto/kuolinpesä laitettu myyntiin.

Jos näen ,että hengareissa roikkuu jotain tätä päivää tai siistejä lastenvaatteita, niin saatan selata läpi.

Vierailija
20/44 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaatteen historiaa kun ei tunne.

Ei haittaa kenellä se on ollut päällä, mutta niin monet säilyttää vaatteita varastossa (harvallapa niitä on sisällä tilaa säilyttää) ja homeen hajua on ihan mahdotonta saada vaatteista pois.

Meillä on käytössä paljon muiden vanhoja vaatteita, mutta ne tulevat tutuilta ja tiedetään että ne tulevat suoraan toisesta vaatekaapista.

Erehdyin kerran tilaamaan huutonetistä ison vaatepaketin. Pesin kaiken ja laitoin vaatekaappiin. Se p...kleen homeen haju tarttui kaikkiin muihinkin vaatteisiin.

Kirpputori ei ole allergisten paikka tehdä ostoksia.