Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa leipomossa 10 munan täytekakku?

Vierailija
19.02.2008 |

Ihan vaan uteliaisuuttani haluaisin tietää. Leivon lasten synttäreille aina 10 munan täytekakun, paljonko mahdan säästää itse leipomalla, kun tarvikkeisiin ei itse tekemällä mene kuin muutama euro.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tilattiin 20 hengen kakku ja se maksoi jotain 40e.

Vierailija
2/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut 30 euroa 12 hengen kakusta, en osaa leipoa kakkuja.

Kai kakun koristeluun ja täytteisiin kuitenkin menee enemmän kuin muutama euro?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä taas omatekemiin verrattuna kaupan valmiisiin niin omatekemiin menee enemmän rahaa.

Mutta jos vertaa leipomoiden niin tuleehan se silloin halvemmaks.

Kerma maksaa jo pelkästään 10e+ muut tarvikkeen noin isoon kakkuun.

T: kondiittori joka tekee myös kaikennäköiset kakut itse:)

Vierailija
4/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2prk vispifloraa

10 munaa

sokeri

jauhoja

leivinjauhe

hillo omista marjoista

koristeet karkeista tms.

En kyllä usko noihin kymppiä enempää kuluvan.

Ap

Vierailija
5/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ei kuitenkaan riitä kuin n. 20 annokseen, kun palojen pitää olla reiluja. Kyllä 10 munan peruskakku maksaa väh. 60 euroa, ja jos haluaa erikoiskakun esim. tietyn muotoisen niin hintaa tulee lisää.

Itse teen myös 10 munan kakkuja ja munat, jauhot, sokeri, kerma, hillot ym. tulee kyllä maksamaan n. 20 euroa. Edullista kuitenkin verrattuna leipomon kakkuun.

Vierailija
6/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohja: Munia, vehnäjauhoja, sokeria - noin euro, tuskin sitäkään

Täyte: Hilloa (jos itse tehtyä, ei maksa juuri mitään.) Kaupassakin hillo/pakastemarjat maksaa pari euroa

Koristeet: 2 purkkia kermaa. Pari euroa. Jos pursottaa nätisti niin ei muita koristeita tarvita.

Vierailija
7/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi maksaa vadelmakakku Meriläisen leipomosta tilattuna viime kesänä. Oli hyvää ja riitti ehkä noin 25 hengelle.

Vierailija
8/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menee isoon 30hengen kakkuun 1l kermaa.

Itse pursotan reunat ja päälle reunaan vielä pursotus ja tietenkin vielä väliin kermaa ja muutakin. Päälle vaikka mansikoita kiilteellä.

sisälle kermaa, hilloa, banania, suklaarouhetta.

Jos haluaa saada kakulle makua niin saa siihen vähän menemäänkin rahaa.

Vierailija
9/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyte: Hilloa (jos itse tehtyä, ei maksa juuri mitään.) Kaupassakin hillo/pakastemarjat maksaa pari euroa

Koristeet: 2 purkkia kermaa. Pari euroa. Jos pursottaa nätisti niin ei muita koristeita tarvita.

10 munaa = 1 euro (rasia)

vehnäjauhot = 1 euro ( 2 kg pussi)

sokeri = 1 euro (1 kg pussi)

Hillo 1.50 (500 g purkki)

pakastemarjat (1 euro - 3 euroa pussi marjoista riippuen)

kerma 2 euroa (2 purkkia jotka eivät edes riitä ton kokosen kakun kuorrutukseen)

Mä saan oista vähän enemmän kuin muutaman euron...

Vierailija
10/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No on kyllä varsinainen köyhälistön kakku!

Itse käytän tuoreita/pakastemarjoja, hedelmiä, suklaata tai muita aitoja tuotteita kakkuihin. En ikinä voisi edes kuvitella mitään hillokakkua.

Ja kuten joku aiemmin sanoi, jo pelkät kermat 30 hlön kakkuun maksavat 10 euroa - siihen lisäksi täytteet ja koristeet. Helposti saa 20-30 euroa menemään raaka-aineisiin.

Itse veloittaisin 2-2,5 euroa/nuppi, jos tekisin kakun tilaustyönä. Siihen hintaan saa toivomansa koristelun tai teema-aiheen. Ja raaka-aineet laadukkaita. Käsityönä tehdystä 30 hlön kakusta saa mielestäni pyytää 60-80 euroa ilman, että kyse on mistään " nyhtämisestä." Työ maksaa - ja ne raaka-aineet myös.

Ilmeisesti kampaajalla on ihan ok maksaa 50 euroa hiustenleikkuusta (tai 100-150 euroa väristä+leikkauksesta), mutta kakku pitäisi tehdä puoli-ilmaiseksi.. kertoo aika paljon alan arvostuksesta.

Mutta jos haluaa halvalla, niin sitten voi yhtä hyvin ostaa Frödingen pakastekakun: raaka-aineita säästäen, laadusta tinkien!

Vierailija
11/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten saa pussillisen marjoja riittämään 30 hlön kakkuun?? Minulta menee väh. 2 pussia vadelmia täytteeseen ja jos päällekin laittaa marjoja, saa helposti menemään 5 pussia - jos riittääkään...

Halvalla saa tehtyä, mutta laatu on kyllä sitten jotakin sellaista, jota en omassa juhlapöydässäni halua tarjota.

Vierailija
12/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 yritti vaan tehdä pointtia että ei tod riitä pari euroa. Että niin...

Vierailija
13/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juujuu, kyllä sen tajusin. Jatkoin vain samoilla linjoilla, että kun luetteli niitä kuluja, niin liekö marjoihin edes se euro tai pari riittää.. en siis kritisoinut hänen kommenttiaan, vaan nimenomaan olin samoilla linjoilla ;-)

Vierailija
14/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin mutta nyt puhuttinkin 10 munan kakusta.. mutta ei silti mene niin paljoa.

t. se joka väitti ett' muutama euro riittää

Ei mun kakkuihin koskaan 20 e mene, vaik tekis vähän paremmankin. Esim. 4 munan kakkuun menee:

pari purkkia Flora Vispiä - 3 e

Rahkaa 1 e

pari banaania 0.5 e

pussi pakastemarjoja 2 e

Koristeeksi

pakastemarjoja 2e

hyytelösokeikiille 0.5e (hyytelösokeria löytyy kaapista, joten siksi en lase tuon enempää hintaa sille

Eli yhteensä tekee noin 9 e ja tulee hyvä, näyttävä kakku

Vierailija
15/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa on marjat/täytejutut + kerma. Eihän ne perusjauhot ja munat juuri mitään maksa vaan ne täytteet ja kuorrutukset ja jopa kostutukset. Itse en todellakaan viitsisi juhliin laittaa mitään rainbow-vattuhilloa kakun väliin vaan kermaa+oikeita vadelmia/muita marjoja yms. Jo neljän munan kakkuun menee useampi pussillinen marjoja.

Vierailija
16/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, riippuu vähän mistä tykkää. Minä inhoan kakkuja, jotka tursuaa kermaa, joten 2prk riittää ihan mainiosti. Ja marjoja käytän runsaasti, jotka siis löytyvät omasta pakkasesta ihan ilmaiseksi. Näin ollen iso kakkukin on edullinen, enkä millään saa siihen enempää kuin kympin rahaa sijoitettua. Myös vieraat ovat tykänneet kakuistani ihan hurjasti ja syövät isoja paloja, joten iso kakku pitää olla. Siis edelleen aion leipoa tätä herkullista köyhälistön kakkua, en mitään kermapläjäystä.

Ap

Vierailija
17/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ilmaisia marjoja. Ai niin, mutta kyllähän sitä pitäisi jokaisen joku vattupuska löytää ja hillasuolle ennättää. LAiskoja ovat ihmiset.

Vierailija
18/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ole ilmaisia marjoja. Ai niin, mutta kyllähän sitä pitäisi jokaisen joku vattupuska löytää ja hillasuolle ennättää. LAiskoja ovat ihmiset.

Vierailija
19/19 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No, riippuu vähän mistä tykkää. Minä inhoan kakkuja, jotka tursuaa kermaa, joten 2prk riittää ihan mainiosti. Ja marjoja käytän runsaasti, jotka siis löytyvät omasta pakkasesta ihan ilmaiseksi. Näin ollen iso kakkukin on edullinen, enkä millään saa siihen enempää kuin kympin rahaa sijoitettua. Myös vieraat ovat tykänneet kakuistani ihan hurjasti ja syövät isoja paloja, joten iso kakku pitää olla. Siis edelleen aion leipoa tätä herkullista köyhälistön kakkua, en mitään kermapläjäystä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän