Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

cerazette ja mini pill

Vierailija
05.07.2014 |

Olen 38 päivää syönyt cerazettea eikä täysin vuodottomia päiviä ole vielä näkynyt. Parina päivänä on ollut vaan ihan pientä tiputteluvuotoa, mutta muuten on ollut vähän niukempia kuukautisia. Olin sitten jonkin aikaa sitten neuvolassa, jossa kerroin vuodosta ja kovista kuukautiskivuista. Lääkäri patisti jatkamaan vielä ja laittoi reseptin panadoliin. Sanoi kuitenkin, että jos hermot totaalisesti menee, niin voin soittaa niin saan mini pill -reseptin.

Tässä nyt mietin, että onko se totaalinen hermojen menetys jo niin lähellä, että soittaisin.

Niimpä, te cerazetten käyttäjät: miten kauan vuositte Ja te cerazettesta mini pill pillereihin vaihtaneet: loppuivatko vuodot ja vaihdoitteko vaan lennosta?

T. Minä, joka taas heräsi keskellä yötä jäätäviin kipuihin

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekkin syönyt nyt puolisen vuotta Cerazettea, aikaisemmin oli viikon välein menkat mutta nyt ei muutamaan viikkoon pisaraakaan! Näpytkin hävisi ja muutenkin on hyvä olo. Tsemppiä! :)

Vierailija
2/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli cerazetten aloituksen jälkeen monta kuukautta vuotoa. Nyt oon syönyt niitä 3 vuotta eikä ole ollut yksiäkään oikeita menkkoja puoleentoista vuoteen. Pari kertaa jäänyt vähän verta paperiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli Cerazetestä tiputtelevaa vuotoa, kuivat limakalvot, haluttomuus ja ylipäänsä apaattinen olo. Toimiva ehkäisykeino oli, mutta teki elämästä ankeaa. Siksipä meillä käytetään kondomia.

Vierailija
4/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt cerazettea n 6vuotta, eikä vuotoa ole näkynyt yhtään. Jouduin välissä kåyttämäån 4kk mini-pillejä kun cerazetessä oli toimituskatkos ja silloin vuotoa tuli miten sattui. Mutta huomasin myös sen eron että minin aikana halut oli paremmat, cerazetten aikana vähän semmonen mikään ei tunnu missään -olo. Eroa en olisi tajunnut jos en olisi joutunut kokeilemaan toista merkkiä välillä. Pahan migreenin vuoksi ehkäisymenetelmät rajalliset mutta ajattelin varata aikaa ja kysellä olisiko jtn uutta vaihtoehtoa. Olisi kiva tunteakin/halutakin jotain mutta en halua jokapäiväistä epäsäännöllistä vuotoa.

Vierailija
5/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta cerazetet ollut käytössä vuoden, alkuun menkkoja ei kuulunut, mutta parin kuukauden jälkeen ne tulivat suht. säännöllisesti niukoin vuodoin ja kestäen noin 3-4 päivää.

Nyt sitten kuukautiset olleet 20 päivää putkeen, ja hiivatulehdus siihen päälle. Luultavasti juuri siksi, että siteitä joutuu käyttämään alati. Pakko vaihtaa.

Vierailija
6/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi tästä kärsii seksielämäni kun ei seksiä tee kaikkien näiden kouristusten ja veren keskellä oikein tee mieli. Että on kyllä hyvä ehkäisykeino.

t.ap

Vierailija
7/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta heti ne, pilaavat elämän! ! Kokemusta on.

Vierailija
8/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit ovat kaikki yhtä perseestä: jatkuva vuoto, haluttomuus ja akne. Ja itsetunnon romahtaminen.

Vierailija
9/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi lopettaa kun toivon myöhemmin saavani ehkäisykapselin. Lisäksi mulla on aurallinen migreeni, niin ehkäisyvaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljon...

Vierailija
10/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:05"]En haluaisi lopettaa kun toivon myöhemmin saavani ehkäisykapselin. Lisäksi mulla on aurallinen migreeni, niin ehkäisyvaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljon...

[/quote] ehkäisykapselista samat oireet. Kokemusta on. Otan itse kuparikierukan.

Vierailija
11/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:05"]En haluaisi lopettaa kun toivon myöhemmin saavani ehkäisykapselin. Lisäksi mulla on aurallinen migreeni, niin ehkäisyvaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljon...

[/quote] ehkäisykapselista samat oireet. Kokemusta on. Otan itse kuparikierukan.

[/quote]

Kuparikierrukkaa ajattelin kokeilla jos eivät minipillssitkään sovi.

t.ap

Vierailija
12/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:05"]En haluaisi lopettaa kun toivon myöhemmin saavani ehkäisykapselin. Lisäksi mulla on aurallinen migreeni, niin ehkäisyvaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljon...

[/quote]

t.ap

[/quote] noissa kaikissa on sama vaikuttava aine. Hormonit ovat aina pahasta. T kierukan ottaja

Vierailija
13/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotta vuosin ja lopetin pillerit, koska tulin todella huonovointiseksi. 4kk meni, että vuodot tasaantuivat. En aloittanut uusia pillereitä. Oli niin kamalaa.

Vierailija
14/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:05"]En haluaisi lopettaa kun toivon myöhemmin saavani ehkäisykapselin. Lisäksi mulla on aurallinen migreeni, niin ehkäisyvaihtoehtoja ei ole kovinkaan paljon...

[/quote]

t.ap

[/quote] noissa kaikissa on sama vaikuttava aine. Hormonit ovat aina pahasta. T kierukan ottaja

[/quote]

Noissa kahdessa on ainakin eri vaikuttavat aineet ja ne on eri vahvuisia (cerazette: desodestreeli 75g ja mini pill: noretisteroni 35g)

T.ap

Vierailija
15/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KeltarauhasHORMONI on se vaikuttava aine, kuten myös hormonikierukassa.

Vierailija
16/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukkaa ei suositella siksi, koska sen asennus ottaa osaavan gynen aikaa.

Vierailija
17/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin pienen tauon jälkeen cerazetet mini pilleihin. Ei mitään oireita! Olin tosi tyyytyväinen :-) onko niin että aurallisesta migreenistä kärsivät saavat kapselin?

Vierailija
18/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Cerazette lopetti menkat kokonaan, ovat olleet pois jo pian kuudetta vuotta ilman mitään vuotoa.. Ajattelin pian keksiä muuta tilalle, tuntuu meinaan tämäkin aika luonnottomalta.

Vierailija
19/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:23"]Mä vaihdoin pienen tauon jälkeen cerazetet mini pilleihin. Ei mitään oireita! Olin tosi tyyytyväinen :-) onko niin että aurallisesta migreenistä kärsivät saavat kapselin?

[/quote]

Juu, kyllä saa kapselin, kun sehän on oerjaatteessa sama asia kun minipillerit, mutta kapselin muodossa :D

T.ap

Vierailija
20/31 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2014 klo 10:24"]Mulla Cerazette lopetti menkat kokonaan, ovat olleet pois jo pian kuudetta vuotta ilman mitään vuotoa.. Ajattelin pian keksiä muuta tilalle, tuntuu meinaan tämäkin aika luonnottomalta.

[/quote]

Antaisin vaikka mitä, jos saisin ne näillä pillereillä kokonaan käytön ajaksi pois. Tuntuu, että olen vuotanut jo muutaman vuoden edestä.

t.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi